۰
plusresetminus

امام جمعه اهل سنت خنج پیرامون حادثه منا بیانیه صادر کرد

تاریخ انتشارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۵
امام جمعه اهل سنت خنج فارس،با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن حادثه جان باختن صدها نفر از زائران بیت الله الحرام در حادثه منا این ضایعه را به بازماندگان آنان تسلیت گفت .
امام جمعه اهل سنت خنج
امام جمعه اهل سنت خنج
به گزارش حافظ نیوز، در این بیانیه که نسخه ای از آن روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، شیخ عبدالصمد ابونجمی ،آورده است: حادثه اندوهناک منا و مکه که در آن تعداد زیادی از هموطنان عزیز ما و تعدادی از مسلمانان دیگر کشورهای اسلامی جان باختند موجب تالم شدید اینجانب و همه مسلمانان اهل تسنن و تشیع این شهرستان گردید.

اینجانب این مصیبت عظما را در وحله اول به رهبر معظم انقلاب ،روحانیت و علما و در ثانی به بازماندگان جان باختگان حادثه در ایران و جهان و همه ملت ایران تسلیت عرض می کنم و برای آنان صبر و اجر جزیل ازدرگاه خداوند منان مسئلت می دارم.

آنچه که مسلم است این جان باختگان تماما با قلبی مالامال از عشق به خدا و پیامبر و خاندان پیامبر به خانه خدا رفتند و همه مهمانان الهی بوده اند و پروردگار جهانیان محبان خود و پیامبر را به شایسته ترین وجه اجر و پاداش خواهد داد و مقامی شامخ که شایسته آنان است عطا خواهد فرمود ولی کسانی هم که در تامین امنیت حجاج کوتاهی کرده اند نخواهد بخشید شود و همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، عربستان باید مسوولیت این مساله را بپذیرد و پاسخگو باشد.

همچنین امام جمعه اهل سنت خنج در پاسخ به پرسش ایرنا که علت اصلی این فاجعه راچه می دانید؟،گفت:ضعف مدیریت مسوولان سعودی در برقراری نظم، زمینه ساز وقوع این فاجعه بزرگ شد و ضروری است که رهبران مذهبی و علمای جهان اسلام در همه کشورهای اسلامی تدبیری برای آینده داشته باشند و با تحت فشار قرار دادن دولت سعودی سعی شود از تکرار این حوادث در سال های دیگر جلوگیری شود.

در حادثه دوم مهر 94 مصادف با عید قربان که در مکه رخ داد، براساس آمار سازمان حج و زیارت تاکنون 136 زائر ایرانی کشته ، 102 نفر مجروح و 344 نفر مفقود شده اند.
کد مطلب : ۱۱۰۲۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما