۰
plusresetminus

80 سالمند خنجی تست غربالگری دادند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۹
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خنج از برگزاری همایش سالمندان و انجام تست غربالگری سلامت بیش از 80 سالمند در این شهرستان خبر داد.
80 سالمند خنجی تست غربالگری دادند
 به گزارش حافظ نیوز، علی شهابی عصر امروز در حاشیه همایش بزرگداشت 80 نفر از سالمندان زیرپوشش شهری و روستایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خنج که  در سالن اجتماعات این نهاد برپا شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سلامتی افراد در گرو داشتن راه و روشی صحیح برای زندگی کردن در تمام عمر به‌ویژه دوران سالمندی است.

وی افزود: کارشناسان سلامت شبکه بهداشت و درمان، ضمن بیان نکاتی در مورد مشکلات سالمندان ازجمله بیماری‌هایی مانند فشارخون بالا، قند خون، چربی خون، انواع سرطان‌ها، دردهای مفاصل و... از نزدیک با این مددجویان سالمند گفت‌وگو کردند و به سؤالات آنان پاسخ دادند.

شهابی با قدردانی از همکاری شبکه بهداشت و درمان، تصریح کرد: در این همایش از تمام حاضران تست غربالگری سلامت شامل میزان فشارخون و وزن گرفته و توصیه‌های لازم توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان ارائه شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خنج خاطرنشان کرد: جمعیت سالمندان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خنج یک‌هزار و 800 نفر است که 79 درصد آن روستایی و 21 درصد آنان شهری هستند.

شهابی اضافه کرد: نزدیک به 50 درصد سالمندان زیرپوشش را زنان سرپرست خانوار شامل می‌شوند.

وی بابیان اینکه سالمندان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بیشتر در مناطق روستایی، محروم و فقیرنشین این شهرستان ساکن هستند، عنوان کرد: این افراد علاوه بر مشکلات سالمندی با مشکلاتی مانند فقر، محرومیت و عدم دسترسی به منابع روبه‌رو هستند.

شهابی تصریح کرد: سالمندان نیاز به بسته‌های بهداشتی و تغذیه‌ای مناسب‌تری دارند به‌طوری‌که افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از یک حداقل درآمد و امکانات برخوردار هستند و لازم است یارانه این قشر تقویت شود تا بتوانند حداقل با شرایط سنی خود نگران معیشت و زندگی نباشند.
کد مطلب : ۱۱۲۹۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما