۰
plusresetminus

200 هزار تن چغندر قند در اقلید برداشت شد

تاریخ انتشارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اقلید از برداشت 200 هزار تن چغندر قند از 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد.
به گزارش حافظ نیوز، ابراهیم رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید با بیان اینکه در سال زراعی جاری پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت چغندر اختصاص یافت اظهار داشت: امسال 200 هزار تن چغندر قند از اراضی زیر کشت این محصول در اقلید برداشت شده است.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد از چغندر برداشت ‌شده در کارخانه قند اقلید مصرف می‌شود، عنوان داشت: 30 درصد باقی‌مانده چغندرها به کارخانه‌های قند اصفهان و مرودشت تحویل داده شد.
رستگار با اشاره به برداشت 168 هزار تن چغندر در سال زراعی قبل بیان داشت: سال گذشته چهار هزار و 500 هزار هکتار از اراضی اقلید به کشت چغندر اختصاص یافته بود.
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اقلید بابیان اینکه مقام نخست کشت چغندر در استان فارس به این شهرستان اختصاص دارد به عیار 18/5 این محصول اشاره و کشت مکانیزه و تغییر الگوی کشت (60 سانتی‌متری به 50 سانتیمتری) را از جمله عملکردهای انجام‌ شده در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح و ارتقای عیار چغندر عنوان کرد.
کد مطلب : ۱۲۵۸۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما