۰
plusresetminus

منصور فروزانپور پیشکسوت فوتبال کازرون درگذشت

تاریخ انتشارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۵
منصور فروزانپور از افتخارات فوتبال و جامعه ورزش کازرون بود و نام نیکش برتارک تاریخ پرافتخار آن تا همیشه جاوید خواهد ماند.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از کازرون نما، متاسفانه باخبر شدیم که منصور فروزانپور پیشکسوت فوتبال و ورزش کازرون دارفانی را وداع گفت.
منصور فروزانپور متولد 1339 کازرون است که فوتبال خود را از زمین های خاکی اطراف کازرون آغاز کرد و در کنار بازیگری، یکی از زحمتکشان برای برگزاری مسابقات بود. در سال 1353 که اولین دوره مسابقات نوجوانان در کازرون برگزارگردید، با تیم انوشیروان قدسی به مربیگری علی عسگرحمیدپور در مسابقات شرکت کرد و سپس به تیم پرسپولیس پیوست و زیر نظر علی توکلی – اصغر رهسپار به فوتبال خود ادامه داد. نایب قهرمانی جوانان درسال 1354 با پرسپولیس ثمره تلاش او و دیگر یارانش بود.
فروزانپور بعد از پرسپولیس به تیم دارایی که تازه تاسیس بود و از یک تیم محلی به باشگاهی تبدیل شده بود پیوست و از بانیان این تیم شد. بعداز پیروزی انقلاب به دلیل اختلاف داخلی از تیم دارایی جداشد و با همبازی دیگرش در دارایی، تیم طالقانی را تاسیس کرد. اسماعیل رزمی به کمک منصور فروزانپور از یک عده فوتبالیست جوان و گمنام، تیمی ساختند که سالها گربه سیاه بزرگان فوتبال کازرون شد.
در سال 1358 تیم طالقانی با حضور در مسابقات دسته دوم با مربیگری رسول هدایت موفق به صعود به مسابقات دسته اول کازرون شد در این صعود گلهای زیبای منصور فروزانپور وبازیهای زیبای اسماعیل رزمی در کنار بازیکنانی همچون سیاوش خیر، جعفرمطهری، عبدالصاحب هدایت، حسامی و... همه و همه باعث صعود تیم شد.
در دهه 60 منصور فروزانپور بازیگری را کنار گذاشت و با جان دل به عنوان سرپرست و مربی به تیم طالقانی خدمت کرد و بازیکنان بزرگی همچون محمود زمانی بخش، علی دهقان، مسعود رجبیان، حمید رییسی، تورج تاجمال، حبیب و مجید جمالی، کاظم مظلومیان و علیرضا دریا شکن را به فوتبال کازرون معرفی کرد.
در سال 1366 تیم طالقانی به استقلال تغییر نام داد و سرمربیگری را به استاد عباس راسخ و سرپرستی را برعهده منصور فروزانپور نهاد.
منصور فروزانپور تا سال 1371 با استقلال ماند و سپس جای خود را به دیگران سپرد. در تمام این سالها منصور یکی از زحمتکشان برگزاری مسابقات به خصوص در دورانی که بازی ها در زمین دارایی برگزار می شد بود.
تعصب، جنگندگی، ضربات سر بی نظیر و زحمتکش بودن منصور خان را اهالی فوتبال کازرون از یاد نخواهند برد.
کازرون نما این مصیبت بزرگ را به خانواده محترم فروزانپور و جامعه ورزش شهرستان کازرون تسلیت گفته و برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر را از درگاه خداوند مسالت می نماید.
کد مطلب : ۱۲۷۰۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما