۰
plusresetminus

رد صلاحیت ۲ نفر از نامزدهای حضور در انتخابات مجلس از مرودشت

تاریخ انتشارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: صلاحیت ۴۸ نفر از نامزدهای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۵ حوزه انتخابیه فارس توسط هیات اجرایی تائید نشد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از مرو نیوز، هادی پژوهش جهرمی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت تائید صلاحیت های کل استان فارس گفت: در کل ۱۵ حوزه انتخابیه استان فارس ۷۲۷ نفر برای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند که از این تعداد ۴۸ نفر توسط هیات اجرایی رد صلاحیت شدند.
وی تصریح کرد: ۶۵۴ نفر تائید و ۲۵ نفر نیز انصراف دادند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس تاکید کرد: بیشترین تعداد رد صلاحیت شده مربوط به شهرستان شیراز و کمترین نیز مربوط به شهرستانهای اقلید، فیروزآباد، کازرون، لامرد و مهر و.. که رد صلاحیت نداشتند.
پژوهش ادامه داد: شهرستان های لار و ممسنی ۷ نفر، آباده ۳ نفر، نی ریز ۲ نفر، جهرم، داراب و فسا یک نفر و مرودشت نیز دو نفر رد صلاحیت داشتند.
وی با اشاره به اینکه تائید صلاحیت ها فله ای انجام نشده است، گفت: برخلاف گفته برخی از افراد روند تائید صلاحیت ها در هیات اجرایی به طور کاملا قانونی و در مدت زمان مشخص انجام شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در خصوص آمار جمعیت رای دهنده در استان فارس نیز گفت: تا این لحظه مرکز آمار کشور اطلاعی در این خصوص به استان ارائه نکرده است.
پژوهش در خصوص انتخاب کاندیداها برای حضور در مجلس شورای اسلامی و نوع رای شماری نیز تاکید کرد: کسب یک چهارم از آرای صحیح ماخوذه نشان از موفقیت و پیروزی یک کاندیدا است.
وی یادآور شد: اما برای شماره تعداد افراد شرکت کننده در انتخابات آرای صحیح و باطل محاسبه می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در پاسخ به سئوالی در خصوص رای دستگاه قضایی در پرونده علی مطهری نیز گفت: آنچه که مهم است رسیدگی دستگاه قضایی به پرونده شکایت علی مطهری است.

.
کد مطلب : ۱۲۷۰۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما