۰
plusresetminus

آیا جمعیت جهرم به 20 هزار نفر کاهش پیدا می‌کند

تاریخ انتشارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۲
رئیس پژوهشکده کشاورزی محیط زیست در اسلام گفت: اگر بحران بی آبی جهرم ادامه پیدا کند در آینده تنها 20هزار نفر می توانند در این شهرستان زندگی کنند.
به گزارش حافظ نیوز، حجت الاسلام سید علی حسینی عضو رئیس پژوهشکده کشاورزی محیط زیست در اسلام در گفتگو با خبرنگار پسین جهرم به ظرفیت های موجود این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان جهرم دارای ظرفیت های فراوانی بوده که چنانچه از آن استفاده شود بسیار می تواند موفق باشد و به قول معروف دست شیراز را از پشت ببندد اما متاسفانه ظرفیت های بالقوه جهرم به شکوفایی نرسیده و از آن استفاده نشده است.
 
وی افزود: با وجود فراوانی این ظرفیت‌ها در جهرم اما این شهرستان دارای تهدیدات جدی نیز بوده که مهمترین آن، بحران بی‌آبی است.
 
عضو ارشد دانشنامه محیط زیست کشاورزی در اسلام گفت: اگر وضع بی‌آبی به همین منوال ادامه داشته باشد باید در آینده شاهد سکونت تنها 20هزارنفر در شهرستان جهرم باشیم چرا که جمعیت این شهر مجبور به مهاجرت شده و به جاهای دیگر منتقل شوند.
 
وی با بحرانی دانستن وضعیت منابع آب زیرزمینی در جهرم گفت: به قدری بحران آب جدی است که بارش‌های امسال نیز دردی دوا نخواهد کرد و جبران کننده اوضاع بی آبی نیست.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با تاکید بر خصوصیات ممتاز داروهای گیاهی جهرم تصریح کرد: من کوه‌ها و زمین‌های جهرم را از نزدیک دیده ام و شهرستان جهرم استعداد بسیار خوبی برای پرورش گیاهان دارویی دارد و گیاهان دارویی جهرم به خاطر خصوصیات ممتازی که دارند می تواند در سطح جهان مطرح شده و برند جهانی شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در باب گیاهان دارویی ما می توانیم به دانشجویان مقاطع تحصیلی توصیه کنیم پایان نامه هاشان با مسائل مرتبط با گیاهان دارویی باشد مثلاً به آنها گفته شود تحقیق کنند که چطور می توان گیاهان دارویی را به قرص یا شربت تبدیل کرد و این چیزی است که بسیار به لحاظ اقتصادی دارای ارزش بوده و در سطح دنیا نیز به شدت از آن استقبال می شود.
 
به گفته رئیس پژوهشکده کشاورزی محیط زیست در اسلام، ظرفیت دیگر شهرستان جهرم خرما و محصولات مرکبات آن است که باید به بحث بسته بندی اهمیت داده شود.
 
حسینی گفت: تجارب علمی ثابت کرده بهترین نوع بسته بندی، همان بسته بندی است که پیشینیان ما انجام می دادند و مثلاً خرما را در دلی ها یا خمره های بزرگ نگهداری می کردند و این الگوی عالی باید دوباره به کار گرفته شود.
کد مطلب : ۱۲۷۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما