۰
plusresetminus
امام جمعه مرودشت:

شورای نگهبان از ورود نااهلان به مجلس جلوگیری کند

تاریخ انتشارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۱
امام‌جمعه مرودشت گفت: شورای نگهبان از ورود نااهلان به مجلس شورای اسلامی جلوگیری کند.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از فارس از مرودشت، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با تشکر از مردم استان فارس و به‌ویژه شهرستان مرودشت در استقبال کم‌نظیر خود از استقبال شهدای گمنام اظهار داشت: شما نشان دادید همواره پایبند به‌ نظام، انقلاب و رهبری هستید و این حرکت باعث می‌شود که وظیفه مسئولان در خدمت سنگین‌تر و حساس‌تر شود.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه با تبریک اجرای برجام و رفع تحریم‌ها به مقام معظم رهبری، تیم مذاکره‌کننده و مردم آن را نتایج 12 ساله مذاکرات تیم مذاکره‌کننده و تدابیر هوشیارانه رهبر انقلاب دانست و تصریح کرد: برجام حقانیت نظام جمهوری اسلامی را به‌خوبی به دنیا شناساند و باعث شد دنیای کفر و استکبار در مقابل عظمت مردم ما زانو بزند.
احمدی با اظهار گلایه از برخی تحلیل‌گران داخلی و خارجی که همواره ساز مخالف می‌زنند، بیان داشت: موضوع برجام و رفع تحریم یک برگ برنده است و باوجود حمایت مقام معظم رهبری، اما یک عده هنوز به دنبال کارشکنی و تحلیل‌های غیرواقع‌بینانه خود به‌منظور بدبین کردن مردم هستند.
وی افزود: ما باید همواره منصفانه قضاوت کنیم زیرا هرچه درون کشور فریاد بزنیم و اظهار دلواپسی کنیم اما در صحنه بین‌الملل نتوانیم از حقانیت نظام و این انقلاب دفاع کنیم اثری نخواهد داشت و استفاده کامل از مذاکرات نیز هنر بهینه دستگاه دیپلماسی ما بود که توانست به ثمر بنشیند.
احمدی رفع تحریم‌ها را موجب حل شدن تمام مشکلات امروزی جامعه ندانست و با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب تأکید کرد: بهترین ابزار در مقابل دشمنان تکیه‌بر اقتصاد مقاومتی و توانمندی‌های داخلی است و در کنار مسئله برجام نیز باید مراقب عهدشکنی و نقص عهد دشمن نیز باشیم، زیرا دشمنان نظام همواره به دنبال ریشه‌کن کردن اسلام و این نظام هستند.
امام‌جمعه مرودشت با اشاره به موضوع احراز صلاحیت‌های برخی افراد در نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، یکی از مشکلات موجود را حضور بیش‌ از اندازه افراد در صحنه برشمرد.
وی افزود: برخی در حد و قواره نمایندگی مجلس و خبرگان رهبری نبوده‌اند و از روی کم‌تجربگی واردشده و هنگامی‌که با مسئله رد صلاحیت و عدم احراز مواجه می‌شوند دلخوری آنان از دستگاه‌های نظارتی موجب می‌‌شود.
خطیب جمعه مرودشت مسئله عدم احراز و رد صلاحیت یک عده از نامزدهای انتخاباتی را به معنای نالایق بودن این افراد ندانست بلکه به این معنا خواند که در جایگاه فعلی مجلس خبرگان یا مجلس شورای اسلامی توانمندی لازم را کسب نکرده و در موقعیت‌های دیگر می‌توانند مشغول به فعالیت باشند.
احمدی همچنین وظیفه دستگاه‌های اجرایی و نظارت و شورای نگهبان را بسیار حساس خواند و اظهار داشت: با توجه به موضوع آبروی افراد باید بسیار مراقب بود که حق‌الناسی صورت نگیرد و شورای نگهبان به‌عنوان سد پولادین در مقابل نفوذ نااهلان و نامحرمان به‌نظام و انقلاب و رهبری باشد و از ورود افرادی که اعتقاد کامل به این نظام و ولایت‌فقیه ندارند برای حضور در صحنه انتخابات جلوگیری کند.
وی از متصدیان انتخابات خواست در بحث عدم احرازهای صلاحیت کاندیدها نیز نهایت دقت را داشته باشند و چنانچه افرادی مستندات واقعی را ارائه دادند صلاحیت آن‌ها احراز شود تا فضای انتخاباتی پرشوری را داشته باشیم.
 
کد مطلب : ۱۲۹۰۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما