۰
plusresetminus
امام جمعه کازرون:

حمله رئیس‌جمهور به یک‌نهاد قانونی زیبنده نیست

تاریخ انتشارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۳
امام‌جمعه کازرون گفت: زیبنده نیست که رئیس‌جمهور به یک‌نهاد قانونی که خود تائید شده همان نهاد است حمله کند.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از فارس از کازرون، حجت‌الاسلام‌ محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: این زیبنده نیست که رئیس‌جمهور به یک‌نهاد قانونی که خود تائید شده همان نهاد است حمله کند.
امام‌جمعه کازرون با اشاره صحبت‌های مقام معظم رهبری در مورد اهمیت نماز جمعه گفت: ایشان نماز جمعه را قلب فرهنگی هر شهر دانستند که علاوه بر هدایت‌گری سیاسی، هدایت‌گری فرهنگی که بنیانی‌تر است را انجام می‌دهد.
وی به اجرایی شدن برجام در 26 دی‌ماه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از 12 سال مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه و تلاش شبانه‌روزی دانشمندان هسته‌ای و کوشش خستگی‌ناپذیر مذاکره‌کنندگان، دشمن عقب‌نشینی کرد و بخشی از تحریم‌های لغو شد که جای خوشحالی است ازاین‌رو باید از هیئت مذاکره‌کننده در این راستا تقدیر شود.
خرسند افزود: باید به نکاتی که رهبر معظم انقلاب در جواب نامه رئیس‌جمهور اشاره داشتند توجه و مراقبت شود که طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند چراکه ذره‌ای به آن‌ها اعتماد نداریم و کماکان آمریکا را دشمن شماره یک انقلاب اسلامی می‌دانیم.
خطیب جمعه کازرون اضافه کرد: اگر دشمن نقض عهد کرد ما نیز باید این‌چنین کنیم و حل مشکلات کشور نیز باید تلاش مدبرانه در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی باشد.
وی ادامه داد: فکر نکنیم با برداشتن شدن تحریم‌ها تمام مشکلات برطرف می‌شود و همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند نباید فراموش شود که در مقابل آنچه به دست آورده‌ایم هزینه‌های سنگینی نیز متحمل شده‌ایم و غربی‌ها به ما لطف نکرده‌اند.
امام‌جمعه کازرون در ادامه گفت: برجام کار بزرگی بوده که با وحدت و همدلی و با محوریت ولایت‌فقیه به‌دست ‌آمده اما فتح‌الفتوح نیز نبوده و به تعبیر رهبری معظم می‌شد بهتر از این باشد اما شاید توطئه‌های دشمنان و یا امکانات کشور اجازه نداده است.
خطیب جمعه کازرون با اشاره به رکود موجود در بازار تأکید کرد: زندگی مردم دچار مشکل و تولید تعطیل‌ شده و مشکلات اقتصادی نیز به مردم فشار آورده است که امیدواریم دولت تدبیر و این مشکلات را حل کند که البته نباید به دلیل کمبود بودجه نفت با افزایش تعرفه آب و برق و خدمات و... فشارها به مردم وارد شود.
خرسند با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با عوامل برگزاری انتخابات، مهم‌ترین شرط یک رقابت سالم را شرکت حداکثری واجدان شرایط در آن برشمرد و خاطرنشان کرد: حتی کسانی که با نظام مسئله دارند نیز باید همگام با دیگر مردم حضور بانشاطی در انتخابات داشته باشند چراکه این‌ مهم با امنیت، پیشرفت و عزت کشور ارتباط دارد.
وی افزود: شرط دوم نیز به تعبیر مقام معظم رهبری انتخاب افراد صالح و کسانی است که پس از نشستن بر صندلی مسئولیت خود را سپر بلای مشکلات کشور قرار دهند و کشور را به دشمن نفروشند و خود را فانی خدمات و مصالح کشور بدانند.
خرسند ادامه داد: مسئله دیگر نیز تمکین تمام متصدیان انتخابات به قانون و عمل به مرّ قانون است و عدم اهانت به نهادهای قانونی و هم‌چنین نامزدها به یکدیگر، مشوش نکردن فضا و ندادن وعده‌های غیرعملی و غیرقانونی از دیگر معیارهایی است که مقام معظم رهبری در مورد یک انتخابات سالم به آن اشاره کردند.
امام‌جمعه کازرون با ابراز گلایه و انتقاد از سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور گفت: سمت‌وسوی سخنرانی رئیس‌جمهور یک روز پس از صحبت‌های مقام معظم رهبری ولایت‌مداری نبود و این زیبنده نیست که رئیس‌جمهور به یک‌نهاد قانونی که خود تائید شده همان نهاد است حمله کند.
خرسند اضافه کرد: اگر شورای نگهبان تضعیف شود سود آن به چه کسی می‌رسد و شعار دولت اعتدال بوده که شایسته نیست خود خلاف اعتدال موضع‌گیری کند و با توجه به این‌که ملاک قانون بوده اگر اختلافی دارید قانون راه برون‌رفت از آن را مشخص کرده است.
وی تصریح کرد: مشکلات را دوستانه حل کنید نه این‌که در یک مراسم رسمی به یک‌نهاد قانونی و مقدس حمله کنید.
امام‌جمعه کازرون خطاب به رئیس‌جمهور تصریح کرد: این شیوه خوبی نیست که در هنگام عصبانیت سخنان نسنجیده و گزنده بیان کنید و ما حمایت از شما و دولت را بر خود لازم می‌دانیم و این انتقاد نیز در راستای اصلاح امور است.
خطیب جمعه کازرون بابیان این‌که سخنان رئیس‌جمهور باید آرام‌بخش باشد نه التهاب آفرین تأکید کرد: بنده نمی‌خواهم بگویم که تمام عملکرد هیئت‌های نظارت استانی و شهرستانی درست بوده است چراکه به‌یقین با توجه به حجم کار و ثبت‌نام 12 هزار نفر در انتخابات اشتباه نیز وجود دارد، اما راه آن این است که دوستانه این موارد بیان شود تا اصلاح صورت گیرد.
وی افزود: از هیئت‌های نظارت و اعضای شورای نگهبان درخواست می‌کنم در فرصت 20 روزه‌ای که وجود دارد به تک‌تک اعتراضات نامزدها رسیدگی شود تا حقی از کسی ضایع نشده و با حضور سلایق مختلف سیاسی در چارچوب نظام شاهد یک انتخابات رقابتی و سالم باشیم و همگان باید مرّ قانون را فصل‌الخطاب و نه برداشت خود از قانون بدانند.
کد مطلب : ۱۲۹۰۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما