۰
plusresetminus

دولتمردان در عرصه‌های بین‌المللی با روحیه انقلابی حاضر شوند

تاریخ انتشارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۲
امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه اقتدار، عزت و سربلندی ایران اسلامی با وجود گزینه‌های روی میز و تحریم‌های ظالمانه و تنها با تکیه‌ بر توان داخلی به‌دست ‌آمده است، گفت: دولتمردان در عرصه‌های بین‌المللی با روحیه انقلابی حاضر شوند.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر به جواب مقام معظم رهبری به نامه‌های ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای تعهدات توافق هسته‌ای توسط طرف مقابل باید مورد دقت و مراقبت بیشتر قرار گیرد، چرا که دروغ‌گویی، خلف وعده عمل کردن و عهدشکنی آنان برای ملت ایران به‌طور کامل آشکار و واضح است، ازاین‌رو چنین دشمنی، لیاقت اعتماد کردن را ندارد.
وی ادامه داد: حل مشکلات اقتصادی کشور درگرو تلاش بی‌وقفه و خردمندانه تمام بخش‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی است و نباید امید واهی رفع مسائل اقتصادی به‌واسطه مذاکره را رواج داد.
طالبی بابیان اینکه در این معامله هزینه‌های سنگینی توسط ما پرداخت شده است عنوان کرد: تحلیل مغرضانه مبنی‌ بر اینکه دشمن به ایران اسلامی لطف کرده و ما بدون هیچ هزینه‌ای توافق کردیم خلاف واقعیت است.
امام‌جمعه اقلید همچنین تصریح کرد: دستاوردهای به‌دست‌آمده حاصل کرنش در برابر غرب یا کوتاه آمدن از آرمان‌ها نیست بلکه نتیجه مقاومت و ایستادگی ما در برابر جبهه استکبار و تجاوز است که باید در مقابل خدعه، نیرنگ و نقض عهد آنان هوشیار و به دولت مستکبر آمریکا بدبین باشیم.
خطیب جمعه اقلید با تقدیر از زحمات سربازان دیپلماسی نظام جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم بهره‌گیری از توصیه‌ها و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری در اجرای پسابرجام تأکید کرد و با اشاره به تحریم‌هایی که رئیس‌جمهور آمریکا یک روز پس از لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران علیه افراد و شرکت‌های ما به بهانه قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای توسط موشک‌های بالستیک ایران امضا کرد گفت: این تحریم‌ها خلاف برجام است ازاین‌رو باید لغو شود وگرنه این موضوع به مجامع بین‌المللی کشیده خواهد شد.
وی تأکید کرد: رئیس‌جمهور، دولتمردان، تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان و مردم می‌دانند که تمام موفقیت‌های ما در زمینه‌های مختلف هسته‌ای، دفاعی، علمی، فناوری، رآکتور آب سنگین اراک و ... در عین‌ حال وجود تحریم‌های ظالمانه و گزینه‌های روی میز با تکیه‌ بر توان داخلی و استعدادهای جوانان غیرتمند ایران اسلامی به‌دست ‌آمده و مایه اقتدار، عزت و سربلندی ما در دنیا شده ازاین‌رو باید تلاش شود تا در پسابرجام در دفاع از این موفقیت‌ها که تنها با داشتن روحیه انقلابی در عرصه‌های بین‌المللی امکان‌پذیر است نیز این روند حفظ شود.
امام‌جمعه اقلید به اشغال فرودگاه مهرآباد به دستور بختیار برای جلوگیری از ورود امام خمینی (ره) در سال 1357 اشاره کرد و با یادآوری مشقت‌ها و زحمات فراوانی که در راستای پیروزی انقلاب اسلامی متحمل شدیم عنوان داشت: طاغوت با تمام امکاناتش در برابر امام راحل ایستاد، آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل از شاه حمایت کامل کردند و ... اما انقلاب اسلامی که یک حرکت مذهبی بود بدون سلاح و درگیری مسلحانه و نیز به‌دوراز وابستگی به هیچ حزب، گروه و کشور بیگانه‌ای و تنها با امداد اللهی، تدبیر امام خمینی (ره) و وحدت ملی به پیروزی رسید.
طالبی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ماندگاری آن، عدم وابستگی به بیگانگان، حمایت همیشگی ملت، تبعیت از رهبری و... اشاره و اظهار کرد: رمز تمام این موفقیت‌ها و پیروزی‌ها اسلام و فرمان‌های الهی بوده که چارچوب اصلی این انقلاب بر اساس آن است.
خطیب جمعه اقلید به دیدار مردم مؤمن و علمای حوزه علمیه قم با مقام معظم رهبری به مناسبت 19 دی اشاره کرد و با استناد به فرمایشات ایشان بیان داشت: بیعت مردم با انقلاب و رهبری مانند بیعت با پیامبر اسلام (ص) است.
وی با تأکید بر ترویج اسلام ناب محمدی (ص) و حاکمیت قرآن ادامه داد: خداوند به بیعت‌کنندگان با پیامبر آرامشی بی‌بدیل عنایت می‌فرماید.
امام‌جمعه اقلید به حرکت کمونیست‌ها، منافقین و ضدانقلاب در سال 1360 که با خیال واهی خود و راهکارهای آمریکایی، انگلیسی و... آمل را به‌عنوان پایگاهی برای ضربه به انقلاب انتخاب کردند اشاره کرد و حماسه مردم بزرگ و متدین آمل در مقابل آنان که در کمتر از 48 ساعت بساط دشمن را برچیدند و برای همیشه تاریخ، آمل را به نام شهر هزار سنگر ثبت کردند را بزرگ و گرامی داشت.
طالبی در پایان سخنان خود به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات اشاره و تأکید کرد: با دقت، درایت و بصیرت انسان‌های صالحی را برای حضور در مجلس انتخاب کنید که در برابر مشکلات خود را سپر قرار دهند و کشور را به دشمن نفروشند.
کد مطلب : ۱۲۹۰۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما