۰
plusresetminus

جان باختن نه نفر در حادثه سقوط بالگرد اورژانس هوایی در حوالی شیراز/ دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیگیر حادثه سقوط بالگرد

تاریخ انتشارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۸
سقوط بالگرد اورژانس هوایی استان فارس حادثه آفرید و موجب جان باختن نه نفر از سرنشینان ، خدمه پرواز و بیمار و همراه وی شد .
سقوط بالگرد در استان فارس
سقوط بالگرد در استان فارس
یک مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تایید خبر سقوط این بالگرد افزود: بالگرد اورژانس 115 شیراز برای انتقال یک بیمار بد حال از شهرستان خنج به شیراز به پرواز در آمده بود و ساعاتی قبل در منطقه کوار در فاصله حدود 30 کیلومتری جنوب شیراز سقوط کرد.
وی شامگاه جمعه افزود: همه خدمه پرواز و چهار نفر از کارکنان اورژانس هوایی و بیمار و همراه بیمار در این حادثه متاسفانه جان خود را از دست دادند .
اورژانس هوایی شیراز با دو فروند بالگرد از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون چندین ماموریت امدادی انجام داده و از مناطق مختلف بیماران را بیمارستان های شیراز منتقل کرده است .
یک منبع آگاه هم در این ارتباط گفت: در اثر سانحه سقوط بالگرد در اختیار اورژانس فارس، 10 نفر از سرنشینان آن جان باختند.
وی افزود: این سانحه در ساعت 20 و 30 دقیقه امشب در 20 کیلومتری شیراز نزدیک روستای دهنو کوار به وقوع پیوست.
وی ادامه داد: در این حادثه 10 نفر از سرنشینان این بالگرد که در حین انجام ماموریت انتقال مصدوم از خنج به شیراز (بیمارستان چمران) بود جان باختند.
او تصریح کرد: سرنشینان این بالگرد شامل سه مصدوم، 6 خدمه و یک تکنسین اورژانس بودند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیگیر حادثه سقوط بالگرد
دکتر محمد هادی ایمانیه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت : در نگاه نخست بر اثر برخورد بالگرد با دکل صدا و سیما حادثه سقوط رقم خورده است ، اما سئوال اصلی کاهش ارتفاع پرواز است که باید به صورت دقیق تر بررسی شود .
وی با بیان اینکه بالگرد اورژانس چندین بار دراین مسیر رفت و آمد داشته و مسیر را به خوبی می شناخته است گفت : دکل های مخابراتی و ارتباطی دارای چراغ روشن در بالای برج هستند و معمولا خلبان در نزدیکی محل فرود ارتفاع خود را کاهش می دهد اما دراین حادثه فاصله زیادی تا محل فرود وجود داشته و کاهش ارتفاع و روشن بودن یا نبودن چراغ خطر برج باید به صورت کارشناسی بررسی شود .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه موضوع سقوط امروز با حضور دکتر صابری نیا رئیس اورژانس کشور بیشتر بررسی می شود گفت : سرکشی به خانواده ای داغدار و تسلیت به آنان از دیگر برنامه های رئیس اورژانس کشور به شیراز است .
بالگرد اورژانس استان فارس شامگاه جمعه در فاصله حدود 25 کیلومتری جنوب شیراز و در حالی که بیمار مصدوم را از شهرستان خنج به شیراز منتقل می کرد در نزدیکی روستای دهنو سقوط کرد .

منبع: ایرنا
کد مطلب : ۱۳۵۴۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
امراله مهماندوست
feedback
Iran, Islamic Republic of
این که شهر لار باید مرکز امداد رسانی شهرستان های جنوبی استان فارس باشد اشتباه محض است از هر طرف که محاسبه شود فاصله بین شهر خنج تا شهرهای قیر و کارزین و فراشبند و مهر و لامرد و گراش و لار و جهرم (از مسیر راه جدید دیگ اشکن ) کمتر حدود ۹۹ کیلومتر است متاسفانه شهر لار در گوشه ای از جنوب استان فارس قرار گرفته است متاسفانه کسانی بر استان فارس و کشور ایران حکومت می کنند که آسایش مردم جنوب استان فارس برایشان مهم نیست به جای شهرهای جهرم و لار خنج بایستی مرکز قرار گیرد.