۰
plusresetminus

کارگاه آموزشی مراقبت وصیانت ازدانش آموزان در برابرآسیب های اجتماعی

تاریخ انتشارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۰
کارگاه آموزشی مراقبت وصیانت از دانش آموزان در برابرآسیب های اجتماعی ویژه والدین دانش آموزان دبیرستان دوره اول شهید اندرزگو(فرهنگیان)شهرستان لامرد برگزارگردید.
کارگاه آموزشی مراقبت وصیانت ازدانش آموزان در برابرآسیب های اجتماعی
به گزارش "حافظ نیوز کارگاه آموزشی مراقبت وصیانت از دانش آموزان در برابرآسیب های اجتماعی ویژه والدین دانش آموزان دبیرستان دوره اول شهید اندرزگو(فرهنگیان)شهرستان لامرد برگزارگردید.
آقای شبانی نژاد مدرس و مشاور آسیب های اجتماعی درحاشیه این کارگاه برلزوم نقش خانواده در کاهش انحرافات اجتماعی تاکید کرد و اظهارداشت: یکی ازعوامل مهم که باعث از هم پاشیدن کانون خانواده ها می شود ضعف اطلاعات و آگاهی والدین نسبت به معضلات اجتماعی در جامعه است زیرا خانواده مهم ترین محیط برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و والدین موثرترین افراد زندگی فرزندان می باشد و از ابتدای زندگی با فرزندان در تماس هستند.
وی عوامل ایجاد آسیب های اجتماعی درجامعه را عوامل فردی، محیطی، اجتماعی، خصوصیات جسمانی، اختلال روحی و روانی، احساس کمبود شخصیت و تفاوت فرهنگی خانواده ها و آداب و رسوم دانست.
شبانی نژاد با بیان اینکه خانواده سالم، کانون پیشگیری ازآسیب های اجتماعی است خاطرنشان کرد: با مراقبت از خانواده و ایجاد صمیمیت و فضای امن عاطفی، انضباط رفتاری، نظارت هوشمندانه، الگوسازی مثبت می توان فرزندان خود را در برابرآسیب های اجتماعی ایمن کنید.
مشاور آسیب شناسی اجتماعی درجمع والدین دانش آموزان آموزش مهارت های زندگی به فرزندان را، اولین واکسن ایمن سازی دربرابرخطرات دانست و خانواده،مدرسه و جامعه را مثلث تربیتی نامید و ابراز امیدواری کرد که با تعامل این سه نهاد اجتماعی که دائم از همدیگر در حال تاثیرپذیری و تاثیرگزاری هستند، از زمینه بروز و گسترش انواع آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.
کد مطلب : ۱۸۳۲۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما