۰
plusresetminus

نمایشگاه «کوچه بنی‌هاشم» با محوریت امامت در داراب برگزار می‌شود

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۹
چهارمین نمایشگاه بزرگ «کوچه بنی‌هاشم» با محوریت امامت و تبیین جریان امام عادل از 24 بهمن تا سوم اسفندماه در داراب برگزار می‌شود.
نمایشگاه «کوچه بنی‌هاشم» با محوریت امامت در داراب برگزار می‌شود
به گزارش "حافظ نیوزمسوؤل روابط عمومی نمایشگاه «کوچه بنی‌هاشم» امروز در داراب اظهار داشت: هرسال با توجه به نیازها و اولویت‌های شهرستان موضوعی برای نمایشگاه در نظر گرفته می‌شود و پس از مراحل تحقیق و کارشناسی به اجرا درمی‌آید.
حجت‌الاسلام حامد رنجبر بابیان اینکه سال گذشته نمایشگاه با موضوع سبک زندگی فاطمی برپا شد، ادامه داد: امسال با توجه به‌ضرورت پرداختن به اعتقادات و باورهای دینی، نمایشگاه «کوچه بنی‌هاشم» با محوریت امامت به‌ویژه جریان امام عادل برپا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ابعاد محتوایی نمایشگاه با مراجعه به مباحث تاریخی متقن، احادیث و روایات شکل‌گرفته است، گفت: تیم اجرایی این نمایشگاه برای کارشناسی و تحقیق مدت‌ها وقت گذاشته تا اثری درخور تأمل و توجه از وقایع تاریخ اسلام بازآفرینی کند.
رنجبر با تصریح اینکه شبکه مجازی از صفرتا صد اعتقادات و باورهای دینی را مورد هجمه قرار داده است، اضافه کرد: اعتقادات هر فرد، شالوده فکری او را تشکیل می‌دهد که این اعتقادات طی چند سال اخیر در شبکه مجازی مورد هجمه واقع‌شده و این مسئله ضرورت پرداختن به شبهات دینی را دوچندان می‌کند.
وی پرداختن به شبهات اعتقادی را یکی از رویکردهای نمایشگاه «کوچه بنی‌هاشم» برشمرد و خاطرنشان کرد: شبهه‌زدایی باید غیرمستقیم مطرح شود تا از مخاطب حساسیت‌زدایی کند و به‌طورمعمول ما اصل شبهه را مطرح نکرده و پاسخ شبهات را مطرح می‌کنیم چراکه این شیوه تأثیرگذاری بهتری بر مخاطب دارد.
مسوؤل روابط عمومی نمایشگاه «کوچه بنی‌هاشم» بیان کرد: مکان‌ها و شخصیت‌ها در این نمایشگاه در قالب حجمی و تصویرگری اجراشده و فضای تأثیرگذار و تأثربرانگیزی برای مخاطبان ایجاد می‌کند.
رنجبر رسانه تصویری را در القاء مضامین و وقایع تاریخ اسلام تأثیرگذارتر از منبر دانست و افزود: تأثیر تصویر و قالب تجسمی وقایع تاریخ اسلام بر مخاطب بیشتر از منبر است هرچند منبر نیز تأثیرگذار بوده اما تصویر همواره گویاتر از بیان است.
وی اظهار داشت: مردم با مراجعه به این نمایشگاه خود را به وقایع تاریخی گره می‌زنند و با چهره‌ای متأثر و متألم از نمایشگاه خارج می‌شوند و این موضوع از دفتر نظرسنجی نمایشگاه و متن‌هایی که بازدیدکنندگان نوشته‌اند، مشهود است.
مسوؤل روابط عمومی نمایشگاه «کوچه بنی‌هاشم» خاطرنشان کرد: نمایشگاه صبح‌ها به بازدید دانش‌آموزان اختصاص‌یافته و عصرها ویژه بزرگ‌سالان است.
رنجبر اضافه کرد: سال گذشته سه هزار دانش‌آموز از نمایشگاه بازدید کردند و استقبال عموم مردم نیز بی‌نظیر بود.
وی اظهار داشت: در راه‌اندازی این نمایشگاه برخی اداره‌ها و نهادها همکاری داشتند اما کادر اجرایی آن مستقل بوده و با مشارکت خیرین و محبین اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود.
کد مطلب : ۱۸۸۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما