۰
plusresetminus
برنامه جدید برای خانه‌دار شدن اقشار متوسط

25 هزار مسکن جدید در صدرا ساخته می‌شود

تاریخ انتشارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۱
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا ضمن تشریح پروژه‌های قابل‌افتتاح در این شهر در دهه فجر گفت: در یک برنامه جدید، 25 هزار مسکن در صدرا ساخته می‌شود.
25 هزار مسکن جدید در صدرا ساخته می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ، خلیل حاجی پور مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در گفت‌وگو با فارس در شیراز، حامل خبری خوش برای اقشار متوسط بدون مسکن بود و در این رابطه اظهار داشت: با برنامه جدید وزارت راه و شهرسازی و تائید رئیس‌جمهور، قرار است 400 هزار واحد مسکونی برای اقشار متوسط در شهرهای جدید کشور ساخته شود که سهم شهر صدرا در استان فارس از این برنامه، 25 هزار واحد خواهد بود.
وی همچنین توضیحاتی را در مورد اختصاص ردیف اعتباری به شهر جدید صدرا برای نخستین بار در بودجه استانی، گشایش پروژه‌های قابل‌افتتاح در دهه فجر امسال و... نیز ارائه کرد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.
این مقام مسؤول در ابتدای سخنان خود بیان داشت: برای نخستین بار در بودجه سال آینده استان فارس، شهر جدید صدرا دارای ردیف اعتباری خواهد شد و این یک اتفاق مثبت است چراکه وقتی شهری دارای ردیف بودجه‌ای مستقل شود، می‌توان در سنوات آینده، تخصیص‌های بهتری گرفت و این موضوع در شتاب بخشیدن به پیشرفت پروژه‌ها، از اهمیت دوچندانی برخوردار خواهد بود.

 
*برنامه جدید ساخت مسکن در صدرا
حاجی پور به برنامه جدید ساخت مسکن در شهر جدید صدرا اشاره کرد و آن را خبری خوش برای خانه‌دار شدن اقشار متوسط جامعه دانست و اظهار داشت: با شروع به کار وزیر جدید راه و شهرسازی، برنامه‌ای تحت عنوان «ساخت 400 هزار واحد مسکونی در کل کشور» کلید خورد.
وی افزود: این برنامه جدید مسکن تحویل رئیس‌جمهور شده و با تائید عالی‌ترین مقام اجرایی کشور، عملاً به زیرمجموعه راه و شهرسازی ابلاغ شد؛ برنامه‌ای که در آن، 200 هزار واحد آن سهم شهرهای جدید شده و از این تعداد، 25 هزار واحد مختص شهر جدید صدرا است.
حاجی پور با بیان اینکه 12 درصد از برنامه‌های شهرهای جدید کشور، مربوط به شهر جدید صدرا است، به برنامه زمان‌بندی ساخت مسکن در صدرا نیز اشاره و خاطرنشان کرد: قرار است تا سال 99 به‌تدریج ساخت 25 هزار واحد مسکونی صدرا انجام شود؛ یعنی مرحله‌به‌مرحله ساخت این واحدها را دنبال خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در تشریح جزئیات این پروژه مهم گفت: ما برای ساخت این 25 هزار واحد در این 2 سال، برنامه سالیانه خواهیم داشت و در ابتدا عملیات اجرایی ساخت 4500 واحد به‌صورت مشارکتی تا پایان امسال آغاز خواهد شد.
وی افزود: از 4500 واحد فوق، 1000 واحد آن ساخت مسکن مشارکتی است؛ یعنی زمین آن آماده‌سازی شده، پرونده ساخت شهرداری گرفته‌شده و قرار است با مشارکت سرمایه‌گذار و به یاری خدا تا پایان بهمن‌ماه امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
حاجی پور در تشریح 3500 واحد دیگر این پروژه نیز گفت: 3500 واحد دیگر در قالب محله سازی و مشارکت در آماده‌سازی و ساخت تا قبل از پایان امسال با انتخاب شریک آغاز خواهد شد که شرکت مسکن جنوب خواهد بود و 7500 واحد آن مربوط به سال 98 است که برنامه‌ریزی اولیه برای انتخاب شریک و سرمایه‌گذار برای آن انجام شده است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در مورد زمان تحویل واحدها نیز گفت: تا قبل از سال 99 عملیات اجرایی ساخت این 25 هزار آغازشده و از ابتدای سال 1400، این مسکن‌ها به بازار عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه عرضه این 25 هزار واحد، نقش مهمی در جذب نقدینگی و عرضه مسکن خواهد داشت، خاطرنشان کرد: گروه هدف در ساخت این 25 هزار واحد، اقشار متوسط جامعه خواهند بود.
حاجی پور افزود: تمرکز برنامه‌های ساخت مسکن تا به امروز در کشور ما بیشتر روی افراد کم‌درآمد بوده و به عقیده کارشناسان یکی از دلایل شکست مسکن مهر نیز همین موضوع بود که برنامه‌ای برای اقشار متوسط نداشت اما در رویکرد جدید، تمرکز وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران بر ساخت مسکن برای اقشار متوسط و میان درآمدی جامعه خواهد بود.
 

 
*گشایش جاده صدرا- باجگاه در تابستان آینده
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در ادامه به پروژه جاده صدرا-باجگاه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: جاده صدرا- باجگاه حدود 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بعضاً در برخی از قسمت‌ها تا 30 درصد پیشروی داشته است. عملیات خاکی آن تا اسفندماه به پایان خواهد رسید و در حال حاضر نوسازی مسیر در جریان است که پیش‌بینی می‌شود تا تابستان سال آینده، این مسیر زیر بار ترافیک برود.
وی همچنین در مورد مشکلات ساخت این جاده نیز گفت: این پروژه معارضین مختلفی داشت و به همین سبب وقت و انرژی بسیاری از ما گرفت که باید گفت بخشی نگری و عدم همراهی برخی دستگاه‌های اجرایی مهم‌ترین چالش ما در شهر جدید صدرا است.

 
* بزرگراه صدرا –دوکوهک در کیلومتر پایانی
حاجی پور در مورد بزرگراه صدرا-دوکوهک نیز گفت: عملیات اجرایی این پروژه نیز به‌خوبی در حال انجام است اما بخشی ازپروژه به دلیل اختلاف‌نظر بین شهرداری شیراز و شرکت عمران راجع به این موضوع که این محدوده از نهر اعظم تا جاده سپیدان جزو محدوده کدام نهاد است، در یک کیلومتری پایان مسیر متوقف‌شده است.
وی درعین‌حال اظهار داشت: ما در مسیر ساخت این بزرگراه، جابجایی فیبر نوری، خط انتقال آب، خط لوله گاز و... را داشتیم که همه دستگاه‌ها در این جابجایی‌ها، تکلیف را بر گردن شرکت عمران گذاشتند، لذا زمان زیادی از دست رفت اما تمام این کارها انجام شد و تا پایان سال بخش عمده‌ای از مسیر زیر بار ترافیک خواهد رفت؛ تنها به دلیل اختلاف در یک کیلومتری پایانی نمی‌توان زمان دقیق برای گشایش آن تعیین کرد که درنهایت تا هفته دولت آینده کل مسیر به اتمام خواهد رسید.

 
*گشایش 3 زمین ورزشی در دهه فجر
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا همچنین از گشایش 3 زمین ورزشی در دهه فجر در این شهر جدید خبر داد و افزود: 4 زمین ورزشی در هفته دولت امسال عملیات اجرایی آن آغاز شد که 3 زمین آن با سرمایه‌گذاری 2.7 میلیارد تومان شرکت عمران در دهه فجر افتتاح می‌شود.
حاجی پور در همین رابطه بیان داشت: 2 پروژه مشارکتی تجاری و تجاری-مسکونی نیز داریم که سال‌های سال متوقف بود که تا پایان بهمن‌ماه عملیات بهره‌برداری آن آغاز می‌شود.
وی آغاز عملیات اجرایی خانه هنرمندان، ساخت مرکز محله‌ای و شروع عملیات اجرایی 3500 واحد مسکونی در قالب محله سازی را از دیگر اقدامات شرکت عمران در دهه فجر امسال برشمرد و گفت: یک مجتمع فرهنگی با 5500 متر زیربنا تحت عنوان فرهنگسرای قرآن که در فاز 2 شروع‌شده نیز خردادماه سال 98 افتتاح خواهد شد.

 
*آخرین خبر از خط 3 متروی شیراز
این مقام مسؤول همچنین در مورد خط 3 متروی شیراز نیز گفت: این خط از معالی آباد شروع‌شده به ایستگاه راه‌آهن در ابتدای صدرا می‌رسد که تکمیل آن تا محدود اکو پارک در تعهد ماست، ضمن اینکه شهرداری شیراز می‌خواهد از دهه فجر امسال عملیات اجرایی آن را آغاز کند.
حاجی پور افزود: برنامه ما برای ساخت این خط این است که سال آینده به طول 9.5 کیلومتر عملیات ساخت را شروع می‌کنیم، البته بهره‌بردار این پروژه شهرداری شیراز است یعنی ما می‌سازیم و تحویل می‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: طراحی‌ها در خصوص این خط صورت گرفته و عملیات اجرایی ما زودتر از شهرداری انجام می‌شود اما تا شهرداری خط 3 خود را راه‌اندازی نکند، قابل بهره‌برداری نخواهد بود.
*پرونده مسکن مهر سال 98 بسته می‌شود
این مقام مسؤول در مورد مسکن مهر صدرا نیز گفت: پرونده مسکن مهر صدرا تا پایان نیمه اول 98 بسته می‌شود؛ تنها پروژه‌ای که تحویل نشده بخشی از واحدهای آنیستا فر و بناسازان رمضان با 950 واحد است که عملیات اجرایی آن در حال انجام است.
* تحقق کامل بودجه در صدرا
این مقام مسؤول همچنین در پایان نیز با بیان اینکه شرکت عمران شهر جدید صدرا بهترین عملکرد را در بین شهرهای جدید در جذب بودجه داشته است، خاطرنشان کرد: از حدود 110 میلیارد بودجه مصوب شرکت عمران، 93 درصد تحقق بودجه داشتیم و تلاش این است امسال تحقق 100 درصدی داشته باشیم که دستاورد بزرگی برای شهر جدید صدرا محسوب می‌شود.
 
کد مطلب : ۱۹۴۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما