۰
plusresetminus

برگزیدگان جشنواره استانی تئاتر خیابانی «شب‌چراغ» تقدیر شدند

تاریخ انتشارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۸
دومین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «شب‌چراغ» با معرفی برگزیدگان در فیروزآباد به کار خود پایان داد.
برگزیدگان جشنواره استانی تئاتر خیابانی «شب‌چراغ» تقدیر شدند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حافظ،  مراسم اختتامیه دومین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شب‌چراغ در تالار هنر این شهرستان به پایان از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزآباد در این آیین اظهار داشت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در کشور ما نهاد خانواده و سلامت روانی شهروندان و روابط خانوادگی را مورد هجمه قرار داده است
سلیمان شریفی افزود: هنر، فرهنگ و آموزش مکمل یکدیگر بوده و اعتقاد داریم که در شرایط کنونی تأثیرگذارترین ابزار در کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده از هنر در آموزش و فرهنگ‌سازی است.
وی ادامه داد: هدف روشن ماندن چراغ آگاهی در جامعه و افزایش دانش جوانان و نوجوانان، خانواده‌ها و هنرمندان، ما را وادار به اندیشیدن برای برگزاری دومین سال برگزاری جشنواره استانی تئاتر خیابانی شب‌چراغ با موضوع آسیب‌های اجتماعی و به شکل ویژه بحث پیشگیری از اعتیاد کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزآباد اضافه کرد: هنر نمایش می‌تواند در جامعه نقش اصلاح گری داشته و موجب توسعه‌یافتگی جامعه شود.
وی بیان داشت: ازآنجاکه این هنر می‌تواند آسیب‌ها را ترمیم و سلامت جامعه را تضمین کند، لذا با توجه به این نقش تأثیرگذار تئاتر و هنر در کنترل آسیب‌ها و بزهکاری‌های جامعه نهایت سعی و تلاش خود را بکار بسته تا با استفاده از ذوق هنری و پتانسیل بالای هنرمندان این رشته در کاهش آسیب‌های اجتماعی قدمی مؤثر برداریم.
دبیر دومین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شب‌چراغ با اشاره به آثار ارسالی به این جشنواره ابراز داشت: پس از ارسال فراخوان و بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره تعداد 37 اثر از شهرستان‌های استان فارس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با بررسی اولیه و خروج آثار ارسالی ناقص و خارج از موضوع این جشنواره، تعداد 24 اثر نمایشی به مرحله بازبینی رسید.
شریفی خاطرنشان کرد: پس از بازبینی این آثار توسط هیئت بازبین جشنواره، تعداد 9 اثر نمایشی به بخش پایانی جشنواره راه یافتند.
وی تصریح کرد: این جشنواره به مدت 3 روز از تاریخ 20 اسفندماه تا 22 اسفندماه به میزبانی شهرستان فیروزآباد برگزار و گروه‌های حاضر در جشنواره به اجرای خیابانی در سطح شهر فیروزآباد پرداختند که به دلیل سطح بالای کیفی آثار با استقبال خوب تماشاچیان مواجه شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزآباد گفت: هیئت‌داوران جشنواره در طول اجراهای خیابانی به داوری این آثار پرداختند.
شریفی افزود: بنا به اعلام آراء هیئت‌داوران جشنواره اسامی برگزیدگان دومین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شب‌چراغ مقام اول کارگردانی جشنواره و تقدیر از جواد عاجلی برای «نمایش پسرها پدرهایشان را دوست دارند» از شهرستان استهبان، تقدیر کارگردانی از محمد نادری برای نمایش «بادکنک آرزوها» از شهرستان فیروزآباد، مقام سوم طرح و ایده برتر جشنواره و تقدیر از خانم مژده پیش دست برای نمایش «خط قرمز» از شهرستان شیراز بود.
وی ادامه داد: مقام اول بازیگر مرد جشنواره تقدیر از روح الله کریمی برای نمایش «پسرها پدرهایشان را دوست دارند» از شهرستان استهبان، مقام دوم بازیگر مرد جشنواره تقدیر از کامران آرایش کشکولی برای نمایش «خط قرمز» از شهرستان شیراز، مقام سوم بازیگر مرد جشنواره تقدیر از علی مستفیضی برای نمایش «پسرها پدرهایشان را دوست دارند» از شهرستان استهبان، تقدیر ویژه بازیگری مرد از سید وحید طالع برای نمایش «دن کیشوت» از شهرستان فیروزآباد و همچنین مقام اول بازیگر زن جشنواره تقدیر از  شمسی شفیعی برای نمایش «خط قرمز» از شهرستان شیراز معرفی کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزآباد همچنین مقام دوم بازیگر زن جشنواره تقدیر از زهرا عبودی برای نمایش «خوشبختی» از شهرستان شیراز، مقام تقدیر از بازیگر زن نرگس طاهریان فرد برای نمایش آخرالزمان از شهرستان فیروزآباد، تقدیر طراح لباس از حامد چابک برای نمایش دن کیشوت از شهرستان فیروزآباد، تقدیر از بازیگر خردسال پریسا فیلوندی کشکولی برای نمایش «آخرالزمان» از شهرستان فیروزآباد، تقدیر از بازیگر خردسال ریحانه کهنسال برای نمایش «سیاه‌سفید» از شهرستان فراشبند و در پایان تقدیر طراح بروشور از محمد نادری برای نمایش «بادکنک آرزوها» از شهرستان فیروزآباد اعلام کرد.
فارس
کد مطلب : ۱۹۷۶۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما