۰
plusresetminus
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس:

عملکرد مسئولان بهترین امر به معروف و نهی از منکر است

تاریخ انتشارشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۳
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس تاکید کرد که عملکرد و رفتار عملی مسئولان بهترین روش برای امر به معروف و نهی از منکر است.
عملکرد مسئولان بهترین امر به معروف و نهی از منکر است
به گزارش حافظ خبر به نقل از ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس، سلیمان مهدوی در جلسه شورای اداری شهرستان قیروکارزین، با بیان اینکه عظمت جهاد در درگاه الهی جایگاه والایی دارد اظهار داشت: امام علی (ع ) در حدیثی حتی جهاد در راه خدا را در برابر امر به معروف و نهی از منکر به مانند رطوبت دهان در برابر دریای عمیق و پهناور دانسته است . او با بیان اینکه کسی که امر به معروف و نهی از منکر انجام می دهد باید شجاع باشد و شجاعانه حرف بزند، گفت: این فریضتین با اصل شجاعت عجین شده است. امام خمینی (ره) فرمودند اگر کسی از  امر به معروف و نهی از منکر کردن بترسد و حرف نزند شرک خفی بر او مترتب است .
مهدوی خاطرنشان کرد: تاکنون شورای امر به معروف و نهی از منکر ادرات به آن شکلی که باید راه اندازی نشده، در حالی که در قانون شعار همه نهاد ها بوده است.
او ادامه داد: در ماده 10 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، همه نهادها مکلفند شرایط اقامه امر به معروف و نهی از منکر و بالا بردن سطح آگاهی های عمومی را در این خصوص از طریق آموزش و اطلاع رسانی فراهم کنند. ادارات و سازمان ها مکلف شده اند با استفاده از منابع دستگاه برای آگاه سازی و اطلاع رسانی شرایط اقامه امر به معروف و نهی از منکر را فراهم کنند.
مهدوی خطاب به اعضای شورای اداری شهرستان قیروکارزین گفت: شما در این شهرستان حاکمیت 72 هزار نفر را بر عهده دارید و از حقوق مردم و بیت المال باید دفاع کنید و باید شرایط را برای دین مردم مهیا و ساری و جاری کنید .
مهدوی ادامه داد: خداوند امکان هدایت مردم و امر به معروف و نهی از منکر عملی را به شما داده پس باید طوری حرکت کنید که مردم از شما الگو بگیرند چرا که شما امکان تأثیرگذاری دارید و این لطفی است که خداوند به شما داده است .
وی با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع)، که فرموده " امر به معروف و نهی از منکر قوام بخش تمام فرائض است" گفت: هر چه در این 40 سال از انقلاب اسلامی خطا رفتیم به دلیل کوتاه آمدن از حق خودمان بوده است .
مهدوی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تاثیر تأخیری دارد، ادامه داد: مگر هرچه خداوند به ما دستور داده به آن عمل کردیم، توقع داریم یک نفر تذکر ما را بپذیرد و به آن عمل کند. تاثیر قیام امام حسین (ع) را بعد از 1400 سال امروز در اربعین حسینی می توان مشاهده نمود .
او در خصوص چگونگی انجام فریضتین، با تاکید براینکه باید آیینه وار عمل کرد، گفت: هنر نقش مهمی در فرآیند گفتمان سازی و باورسازی امر به معروف نهی از منکر دارد که از زبان قوی تر است؛ هنر تأثیرگذار بر ذهن، مؤثر و تغییر اولویت ها را مشخص می کند.
مهدوی خاطرنشان کرد: بهترین روش فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر از طریق هنر است و هنری را مقدس می دانیم که حق را به جایگاه حق و ناحق را به جایگاه ناحق برساند .
در این جلسه، سرهنگ دوم پاسدار علی‌اکبر تقیان به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قیروکارزین منصوب شد.
 
کد مطلب : ۲۰۰۸۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما