۰
plusresetminus

دکتر غلامی در جمع اساتید و مسئولان شهرستان جهرم

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۳
دکتر غلامی در جمع اساتید و مسئولان شهرستان جهرم تاکید کرد؛ اجرای طرح سامان‌دهی آموزش عالی؛ زمینه‌ساز افزایش استانداردها در زیرنظام‌ها
دکتر غلامی در جمع اساتید و مسئولان شهرستان جهرم
دکتر غلامی در جمع اساتید و مسئولان شهرستان جهرم تاکید کرد؛
اجرای طرح سامان‌دهی آموزش عالی؛  زمینه‌ساز افزایش استانداردها در زیرنظام‌ها
به گزارش حافظ خبر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اجرای طرح سامان‌دهی آموزش عالی، سبب افزایش استانداردها در سطوح مختلف و زیرنظام‌های آموزش عالی می‌شود و شبکه‌سازی امکانات، توانمندسازی و مهارت افزایی دانشجویان را در پی دارد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه شیراز، دکتر منصور غلامی در جریان سفر 3 روزه به استان فارس، ظهر امروز وارد شهرستان جهرم شد و در جمع اساتید و مسئولان شهرستان جهرم بر ضرورت اجرای طرح سامان‌دهی آموزش عالی تاکید کرد و افزود: قطعا هر برنامه‌ای ممکن است در یک مقطع توجیه داشته باشد، اما پس از گذر زمان نیازمند اصلاح و تکمیل است.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرح سامان‌دهی آموزش عالی باید اجرا شود.
وزیر علوم اظهار داشت: هم اکنون بالغ بر 2 هزار و 850 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در کشور فعال است که عمدتا شامل مراکز کوچک می‌باشند.
دکتر غلامی تصریح کرد: مطالعات و پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که کشور ما در حال حاضر به این تعداد موسسه و مرکز آموزش عالی نیاز ندارد و باید وضعیت آموزش عالی کشور سروسامان پیدا کند.
افزایش سطح کیفی دانش‌آموختگان و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دیگر موضوعی بود که وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در جمع دانشگاهیان جهرم به آن پرداخت.
دکتر غلامی خاطرنشان کرد: در راستای حرکت به سمت کیفی‌سازی و نظارت و ارزیابی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، در یکسال گذشته 50 مرکز که از استاندارد مناسبی برخوردار نبودند تعطیل شد.
در ابتدای این نشست ، دکتر کامبیز مینایی، سرپرست دانشگاه جهرم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مدبر، امام جمعه جهرم، دکتر رضایی، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون عمران مجلس، دکتر صحرائیان ، فرماندار ویژه جهرم و دو تن از اعضای هیات علمی به نمایندگی از اساتید دانشگاه جهرم به بیان سابقه علمی فرهنگی جهرم و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این دانشگاه پرداختند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین پس از اقامه نماز جماعت در مسجد دانشگاه و صرف ناهار در سلف سرویس دانشگاه جهرم‌، در یک فضای صمیمی با دانشجویان این دانشگاه به گفت‌وگو نشست.
در این نشست‌، دانشجویان دغدغه‌ها و پرسش‌های خود را درخصوص مسائل رفاهی و دانشجویی بیان کردند و دکتر غلامی به آنها پاسخ داد.
عکس دسته جمعی با دانشجویان، پایان بخش سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به شهرستان جهرم بود.
کد مطلب : ۲۰۱۰۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما