۰
plusresetminus
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس :

کلیه دستگاه ها باید در اجرای آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان، همکاری نمایند

تاریخ انتشارسه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۸
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: اجرایی نمودن آیین¬ نامه مراقبت بعد از خروج معتادان مستلزم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط است.
کلیه دستگاه ها باید در اجرای آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان، همکاری نمایند
به گزارش حافظ خبر، محمدرضا ابراهیمی با بیان این مطلب در اولین جلسه کمیته درمان و حمایت های اجتماعی که در محل دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، اظهار داشت: عدم بازگشت مجدد معتادان بهبود ‌یافته به مصرف مواد مخدر در گروی اجرای کامل آیین‌نامه مراقبت پس از خروج معتادان است.
 وی عدم بازگشت مجدد معتادان را به مصرف مواد مخدر و اعتیاد را از مهم‌ترین اهداف اجرای این آیین ‌نامه دانست و افزود: امید است با همکاری و تعامل هر چه بیشتر دستگاههای مرتبط، شاهد کاهش این آسیب و مُعضل اجتماعی و همچنین بازگشت حداکثری بهبود یافتگان از دام اعتیاد به دامان جامعه باشیم.
این مقام مسئول در استان فارس گفت: اجرایی نمودن آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان مستلزم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط است.
ابراهیمی، چرخه درمان معتادان را بسیار مهم دانست و بیان داشت: این حلقه توسط حمایت‌های اجتماعی، تامین سرپناه و شغل برای معتادان تکمیل می‌شود و این امر در گروی اعتماد مجدد جامعه به معتادان بهبود یافته است.
وی ادامه داد: به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اقدامات در عملیاتی نمودن آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان در راستای تغییر نگرش عمومی و به جهت اثر بخشی بیشتر، تمام دستگاه ها باید با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود به صورت هماهنگ و برنامه ریزی شده اقدامات لازم را انجام دهند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در پایان اظهار داشت: به منظور اثربخشی و حفظ آثار ایجاد شده بر روی معتاد بهبود یافته لازم است اقدامات حمایتی نسبت به فرد بهبود یافته به جدیت انجام تا نتیجه درمان حفظ شود.
در این جلسه پیرامون مراکز گذری کاهش آسیب، غربالگری مرکز موضوع ماده ۱۶، مراقبت بعد از خروج معتادان بهبود یافته و... بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت
کد مطلب : ۲۰۱۳۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما