۰
plusresetminus

مهار کامل آتش در کازرون

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۰
آتش سوزی در ارتفاعات مشرف به روستاهای پاپون و ابوالحیات شهرستان کازرون* بطور کامل مهار گردید.
مهار کامل آتش در کازرون
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس ، با تلاش بی وقفه نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان کازرون و بخش کوهمره نودان پس از گذشت ۷۲ ساعت پر التهاب و سخت، آتش سوزی ارتفاعات مشرف به روستاهای جنگلی پاپون و ابوالحیات این شهرستان بطور کامل مهار گردید.

 سید مجتبی ایران محبوب رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری  شهرستان کازرون در خصوص شرایط این عملیات اعلام داشت: به دلیل صعب‌العبور بودن ارتفاعات منطقه، تراکم  پوشش مرتعی و جنگلی، شدت باد و گرمای هوا عملیات اطفاء حریق به سختی انجام گرفت که خوشبختانه با کمک نیروهای مردمی و نظامی و انتظامی به همراه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ، عملیات سخت و فنی اطفاء حریق پس از ۷۲ ساعت انجام و آتش به صورت کامل انجام و مهار گردید و در حال حاضر دو اکیپ‌ جهت پایش و کارشناسی منطقه در ارتفاعات و در محل آتش سوزی حضور دارند.
وی در ادامه افزود : این آتش سوزی ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه آغاز که سرانجام با تلاش اکیپ های مردمی و نظامی و همچنین نیروهای یگان امداد جنگل و مرتع به طور کامل پس از گذشت ۷۲ ساعت مهار گردید و هم اینک اکیپ های پایش جهت مراقبت بیشتر و پیشگیری از برافروخته شدن مجدد آتش در محل حضور دارند .
ایران محبوب در خصوص جزییات عملیات اطفاء حريق ارتفاعات ابوالحيات گفت : در این عملیات روزانه به صورت میانگین پنجاه نفر از اكيپ هاي مردمي و نظامي  جهت خاموش كردن آتش در کنار نيروهاي منابع طبيعي حاضر بودند.
ایران محبوب عمدی بودن آتش سوزی اخیر را دور از ذهن ندانسته و از دستگیري سه نفر مظنون به دست داشتن در اين اتفاق  و معرفی آنان به محاکم قضایی خبر داد. وي که از ابتدای عملیات در محل حاضر و فرماندهي عمليات اطفاء حریق را بعهده داشت ،  ضمن تقدیر و تشکر از تمامی افرادی که در این‌عملیات شرکت داشتند بیان كرد ، اطلاعات مربوط به علت و میزان خسارت حریق پس از پایان عملیات پایش و کارشناسی دقیق در اسرع وقت اعلام خواهد شد .
کد مطلب : ۲۰۶۳۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما