۰
plusresetminus
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس:

نمایشگاه جایگاه شناساندن یک ایده نوین یا جای داد و ستد اطلاعات، نوآوریها، نوآفرینی‌ها و اختراع هاست

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۹
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس گفت: نمایشگاه در شرایط بحران، راه حل ها و بازارهای جدید را پیش روی واحدهای صنعتی قرار می دهد.
نمایشگاه جایگاه شناساندن یک ایده نوین یا جای داد و ستد اطلاعات، نوآوریها، نوآفرینی‌ها و اختراع هاست
به گزارش حافظ خبر، نخستین نمایشگاه تخصصی آموزش ، خدمات و صنایع وابسته بمدت ۵ روزه در دو سالن سرو و بهار از تاریخ سه شنبه ۲۸ خرداد تا ۱ تیرماه سال جاری از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در نمایشگاه بین المللی فارس شهرک گلستان میزبان علاقه مندان خواهد بود.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس در آیین گشایش نخستین نمایشگاه تخصصی آموزش ، خدمات و صنایع وابسته گفت : صنعت نمایشگاهی و خدمات وابسته به این صنعت دارای ظرفیت های بسیاری است، اما ضرورت ایجاب می کند تا به سیاست ها، اسناد بالادستی، افراد تاثیر گذار، سلسله افرادی که در صنعت نمایشگاهی هم از حیث قانونی و هم از حیث اجتماعی بیشترین تاثیر را دارند و از سوی دیگر نقش تشکل ها، افراد ذی نفوذ، اصحاب رسانه، دارندگان سایت های نمایشگاهی، برگزارکنندگان، ارائه دهندگان خدمات نمایشگاهی ، مشارکت کنندگان، مورد بررسی موشکافانه تری قرار گیرد .
مهندس ایزدی افزود : نمایشگاه در شرایط بحران، راه حل ها و بازارهای جدید را پیش روی واحدهای صنعتی قرار می دهد. و عرصه نمایش توانمندیها در زمان رکود برای خروج از بحران و ایجاد بازار جدید است ، همچنین نمایشگاه یکی از مهم ترین مکان ها برای انتقال و معرفی تکنولوژی های جدید و بهترین محل برای ایجاد بازار و نقطه شروع ارتباطات تجاری جدید است.
ایزدی با اشاره به اینکه نمایشگاه جایگاه شناساندن یک ایده نوین یا جای داد و ستد اطلاعات، نوآوریها، نوآفرینی‌ها و اختراع هاست، اضافه کرد : نمایشگاه جایگاهی است که در آن ارائه کنندگان و بازدیدکنندگان می‌توانند با کنشهای سازمان یافته و هماهنگ به داد و ستد کالاها، خدمات و اطلاعات بپردازند. نمایشگاه جایی است که عرضه‌کنندگان و بازدیدکنندگان با هم روبرو می شوند.
وی تصریح کرد : همزمان با پیشرفت فناوری و تجارت مجازی، شیوه‌های برگزاری نمایشگاه‌ها و تجارت در دنیا نیز تغییر نموده لذا لازم است، استانداردهای بین المللی در برگزاری نمایشگاه‌ها یا حضور در نمایشگاه‌های خارجی در کشور پیاده شود و شیوه‌ها متناسب با شرایط روز تغییر کند.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس با تاکید بر تحقق رونق تولید شعار سال 1398 ابلاغی مقام معظم رهبری اظهار داشت : رونق اقتصادی وتولیدی و برپایی نمایشگاه یک رابطه متقابل و دو سویه دارد بنابراین باید همه مسئولان و ارگان های مربوطه برای رونق نمایشگاه های مختلف واثر گذار در داخل و فضای بین المللی جهت توسعه و برگزاری هرچه بهتر آن تلاش کنند چراکه دراین فضا بخش خصوصی و صنعتگران ، نوین ترین تولیدات، صنایع تجهیزات، ماشین آلات و خدمات خود را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار می دهند.
مهندس ایزدی بیان داشت : حضور در نمایشگاه از مهمترین ابزارهای بازاریابی برای تولیدات داخلی، شناخت بازارهای جدید و ارزیابی آنها و نوعی خود ارزیابی از وضعیت کمی و کیفی کالای تولیدی و قدرت رقابت در مواجهه با بازارهای بین المللی است.
وی افزود : یکی از مهمترین دستاوردهای هر نمایشگاه ارتباطات مؤثر، گسترده و پایداری است که بین تجار و فعالان اقتصادی در نمایشگاه‌ها شکل می‌گیرد و منجر به همکاری‌های گسترده و دراز مدت می‌شود، همکاری‌هایی که می‌تواند به توسعه صادرات و تبادلات علمی، تجاری، فناوری و حتی فرهنگی کمک کند.
ایزدی گفت : نمایشگاه‌ها مانند کارزار تجارت برای فعالان اقتصادی است، آنجاست که مزیت‌های تولید و دانش بازاریابی کشورهای مختلف در عرصه رقابت و سنجش قرار می‌گیرد و همین امر باعث می‌شود تولیدکنندگان به نقاط ضعف خود بیشتر پی ببرند و در جهت رفع یا کاهش آنها گام بردارند.
ایزدی یاد آور شد : حال که تحریم‌ها درصدد ایجاد مانع برای توسعه تجارت ایران است و سیاست کشورمان نیز بر مبنای توسعه کالای داخلی صادرات محور و رهایی از صادرات نفتی است، صنعت نمایشگاهی نقش مهمی برای شکستن حصار تحریم‌ها ایفا می‌کند به نحوی که با معرفی مزیت‌های کالایی و تولیدی در مواجهه با بازارهای بین المللی می‌توان شیوه‌های دور زدن تحریم‌ها و فرصت‌های جدید برای اقتصاد کشور را یافت و در جهت تحقق آنها تلاش کرد.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی وتحریمهای ظالمانه برای تقویت تجارت بین المللی، کاهش هزینه‌ها و بهره برداری مؤثرتر از حضور در نمایشگاه‌های خارجی یا پذیرش تجار و هیأت های بازاریابی خارجی در کشور و استان ، نیاز به استانداردسازی حضور در نمایشگاه‌های خارجی و تغییر شیوه‌های رایج در برگزاری نمایشگاه‌ها در داخل کشور است.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس اضافه کرد : استان فارس با برخورداری از مزیت‌های مهم کالایی در عرصه بین المللی از جمله صنعت غذا،یی ودارویی خدمات فنی و مهندسی، قطعه سازی و صنایع دستی، معادن غنی وسنگهای تزیینی وخاک نسوز ، برق والکترونیک و...از ظرفیت‌های بالقوه ای برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی برخوردار است و با توجه به حدود 90 کشور به عنوان مقاصد صادراتی این استان، تاکنون تلاش بسیار برای برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی کالا در آن کشورها یا حضور در نمایشگاه‌های بین المللی آنها انجام شده است.
مهندس ایزدی افزود : سالی که گذشت وبه فرمایش مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی بود نیز سال بسیار مهمی بود، سالی که علیرغم همه دغدغه ها و مشکلات، تقریبا بخش خصوصی صنعت نمایشگاهی از یک بلوغ قابل قبولی برخوردار شد و توان مقابله با مشکلات و در عین حال قدرت مقاومت در ستاد و صف را بیشتر آموخت. به عبارتی قد و قواره بخش خصوصی رشید تر و تسلطش برصنعت نمایشگاهی بیشتر شد.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس تاکید نمود : دولت محترم هم با رویکردی که حداقل در وزارت صنعت، معدن و تجارت داشت، نشان داد که توان و تحمل بیشتری را برای همکاری با بخش خصوصی دارد لذا برای اینکه بتوانیم به راحتی موضوعات مربوط به صنعت نمایشگاهی را رصد کنیم لازم است ابتدا موارد مهم و حائز اهمیت را تفکیک و به یکایک آنها با دقت و وسواس بیشتر نگاه کنیم. از جمله : جایگاه صنعت نمایشگاهی در استان و کشور، تشکل های صنعت نمایشگاهی ،سایت های نمایشگاهی ،برگزارکنندگان ،طراحان و مجریان غرفه های نمایشگاهی ،فعالین بخش فنی و مهندسی و ساخت و ساز سایت های نمایشگاهی،مشارکت کنندگان در نمایشگاه های داخلی و بین المللی ،آموزش وپژوهش و تحقیق صنعت نمایشگاهی ،رسانه ها و فعالین چند رسانه صنعت نمایشگاهی ،چاپ و انتشارات صنعت نمایشگاهی ،مشاورین و مدیران و پیش کسوتان صنعت نمایشگاهی ،حامیان مالی وپشتیبانان معنوی از افراد حقیقی و حقوقی،دولت محترم و سایر مقامات و مسئولین مرتبط و روابط با انجمن ها و تشکل هاوموضوع تفاهم نامه های مرتبط و ... و در عین حال از حرکت رسانه ای که در حد توان صورت گرفته حمایت نموده و امیدوارم در حد امکان با هر بیان،زبان،متن و کلام به صورت گزارش و یا تفسیر و یا تحلیل به این امر مهم پرداخته شود.
کد مطلب : ۲۰۶۷۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما