۰
plusresetminus

حریق كوه هاي سپیدان بطور مهار کامل مهار شد

تاریخ انتشاريکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۴۳
با تلاش به موقع نیروهای منابع طبیعی و با حضور مدیر کل منایع طبیعی و آبخیزداری استان فارس،مدیر کل بحران استانداری، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی فارس و نیز همکاری نیروهای ستاد بحران، فرمانداری،سپاه پاسداران شهرستان سپیدان و بخش بیضا،بخشدار، هلال احمر ،شهرداری ، اهالی منطقه و مردم محلي ، آتشوزي ارتفاعات اَبنو سپيدان بطور کامل مهار شد.
حریق كوه هاي سپیدان بطور مهار کامل مهار شد
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومي اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس، دكتر شهرام منتصري مدير کل منابع طبیعی و آبخيزداري فارس كه با حضور در منطقه خود فرماندهي عمليات اطفاء را بر عهده داشت در تشریح وقوع این آتش سوزی گفت:حریق از ساعت 11 صبح  دیروز  در عرصه های مرتعی ارتفاعات اَبنو شهرستان سپیدان به وقوع پیوست که پس از دریافت گزارش آتش سوزی در این منطقه بلافاصله تعدادی از نیروهای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری  شهرستان سپیدان و منابع طبیعی بخش بیضا به محل اعزام و عملیات اطفاء حریق آغاز گردید.وی افزود ، با اشاره به شرایط خاص و صعب العبور بودن منطقه و نیز پوشش متراکم گونه های مرتعی و وزش شدید باد عملیات اطفاء حریق دشوار و به کندی پيش ميرفت اما درنهایت پس از تلاشهای فراوان و علي رغم گرمای طاقت فرسا و گستردگي جبهه هاي آتش به علت حضور بموقع نيروها در منطقه ، حریق در ساعت ١٨ بعدازظهر بطور کامل کنترل و مهار گردید. وی افزود: ساعاتی پس از مهار کامل حریق نیز تعدادی از نيروها جهت پایش منطقه و اطمینان از مهار کامل حریق در منطقه حضور داشتند.
مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس با اشاره به میزان خسارت ناشی از این حریق اظهار داشت: مساحت آتش سوزی و علت وقوع آن در دست  بررسی است.
وی در پایان ضمن اشاره به اثرات مخرب آتش سوزي در اراضی جنگلي و مرتعي از مردم خواست تا از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در این عرصه ها مراتب را به شماره ١٥٠٤ یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش نمایند.
منطقه اَبنو در ۲۰ کیلومتری شهرستان سپیدان واقع شده و دارای پوشش مرتعی غنی از جمله بوته های گون و دافنه و كلاه ميرحسن است .
کد مطلب : ۲۰۶۸۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما