۰
plusresetminus

مهار کامل آتش سوزی عرصه های ملی شهرستان سپیدان

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۵
آتش سوزی ارتفاعات روستاهای برشنه و بهرغان در بخش مرکزی شهرستان سپیدان با کمک نیروهای مردمی و منابع طبیعی بطور کامل مهار گردید.
مهار کامل آتش سوزی عرصه های ملی شهرستان سپیدان
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس آتش سوزی ارتفاعات روستاهای برشنه و بهرغان در بخش مرکزی شهرستان سپیدان با کمک نیروهای مردمی و منابع طبیعی بطور کامل مهار گردید.
دکتر شهرام منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با حضور در عملیات اطفاء اين آتشسوزي گفت: این حریق ساعت ١٤ بعدازظهر هشتم تیرماه در درمحدوده عرصه های مرتعی روستاهای بهرغان و  برشنه از توابع بخش مرکزی شهرستان سپیدان آغاز شد که با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروهای مردمی در ساعت ٢٣ همان روز بطور کامل مهار و اطفاء گردید.
وی با اشاره به حضور مدیر کل بحران استانداری فارس، فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان ،فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان سپیدان،مدیران دستگاههای اجرایی جهاد کشاورزی،فضای سبز شهرداری سپیدان،نیروهای گردان ۱۱۰ سپاه فجر فارس،آتشنشانی،کارشناسان ،همیاران طبیعت و جمعی از مردم و اهالی روستاهای مجاور در عمليات مهار این حریق افزود:این آتش سوزي پس از گذشت ۹ ساعت با تلاش بی وقفه همه نيروها به طور کامل اطفاء گردید.
مدیر کل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس سهل انگاري گردشگران و بهره برداران و خشک بودن علوفه هاي يكساله را در بروز این حریق موثر دانست و تصریح کرد: سخت گذر بودن منطقه،گرمای طاقت فرسا و وزش بادهای گرم ، کار مهار آتش  را برای نیروهای اطفاء كننده در این منطقه با مشکل روبرو کرده بود. وي در خصوص اقدامات انجام شده برای مهار و اطفاء این حریق گفت: اعزام و تجهیز تیم عملیات واکنش سریع متشکل از اکیپ ۳۰ نفره نیروهای ویژه یگان حفاظت از منابع طبیعی و هماهنگی های فوری با دستگاههای امدادی و فعال کردن جوامع محلی در راستای کنترل خط آتش از اقدامات تاثیر گذار در مهار بموقع این آتش سوزي بود.
وی در خصوص اطلاع رسانی سریع و به موقع از وقوع حریق در عرصه های طبیعی استان گفت: شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان حفاظت از منابع طبیعی آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص وقوع آتشسوزي و یا هرنوع تخریب و تصرف در اراضی ملی است.
کد مطلب : ۲۰۷۸۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما