۰
plusresetminus
فریاد اعتراضی که به جایی نرسیده است!

بیداد بی‌آبی در شیراز و صدرا

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۴
تعداد زیادی از شهروندان ساکن مناطق مختلف شیراز و صدرا با ارسال پیام نسبت به وضعیت اسفناک بی‌آبی ابراز گلایه کرده‌اند و می‌گویند بچه‌هایشان تاب تحمل بی‌آبی و گرمای تابستان را ندارند.
بیداد بی‌آبی در شیراز و صدرا
به گزارش حافظ خبر، براساس پیام‌های دریافت شده در صدرا دو هفته است که شب‌ها آب قطع می‌شد اما اکنون بیش از دوشبانه‌روز است که آب به صورت کامل قطع شده و آب‌های ذخیره شده در مخازن منازل نیز تمام شده است هرچند افت فشار آب مانع از پرشدن این مخازن می‌شد. مشکل بی‌آبی در مجتمع‌های مسکن مهر و فاز دو صدرا بیشتر مشاهده می‌شود.
هرچند به طور رسمی قطعی آب اعلام نمی‌شود اما گزارشات مردمی از افت فشار و قطعی آب در مناطق مختلف شیراز حکایت دارد که در مقایسه با سال‌های گذشته زودتر آغاز و دامنه آن بیشتر و فراگیرتر شده است.
شهرک میانرود، شهرک والفجر، بلوار رحمت و فرعی‌های آن، بلوار امیرکبیر، بلوار پاسارگاد، خیابان سراج و اغلب مناطق دیگر شیراز این‌روزها با بحران کم‌آبی مواجه است.
با حجم زیاد بارندگی در فرودین امسال امید می‌رفت که کمتر شاهد افت فشار و قطعی آب باشیم اما با تنش آبی ایجاد شده در روزهای اخیر امیدها برای داشتن سالی پرآب بر باد رفت.
متوسط مصرف آب در شیراز ۱۳۰ لیتر در شبانه روز برای هر نفر است که با توجه به کمبود 15 درصدی آب در شیراز مسئولان شرکت آب و فاضلاب تاکید دارند که این میزان باید به ۱۰۵ لیتر کاهش یابد.
صرفه‌جویی هریک از شهروندان و بررسی و تعمیر شناورهای کولر، منبع آب و فلاش تانک‌های منازل نقش زیادی در کاهش مشکلات بی‌آبی خواهد داشت.
هرچند یکی از دلایل کم‌آبی در شیراز شکستن زودهنگام رکورد پیک مصرف آب در 26 خردادماه سال جاری با مصرف 519هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز به دلیل افزایش تعداد و زمان استفاده از کولرهای آبی است اما از مسئولان شرکت آب و فاضلاب شیراز انتظار می‌رود درخصوص علل احتمالی دیگر و کمبود تانکرهای آب‌رسانی به مناطق حاشیه‌ای شیراز از جمله کرونی به اذهان عمومی پاسخگو باشند.
یکی از گلایه‌های شهروندان مربوط به عدم اطلاع‌رسانی کافی درخصوص علت و زمان قطعی و افت فشار آب در پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت آب و فاضلاب شیراز و یا اعلام از طریق رسانه‌هاست.
برای شفاف‌سازی و جلوگیری از گسترش یافتن شائبه‌های مختلفی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود از جمله فروش آب به باغداران، عدم تهیه مخازن کافی آب در صدرا لازم است هرچه سریع‌تر نسبت به رفع مشکل کم‌آبی اقدام گردد.
شیرازه
کد مطلب : ۲۰۸۰۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما