۰
plusresetminus
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی بند سنگی ملاتی حوزه سد ملاصدرا در شهرستان آباده

تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۳
عملیات اجرایی سد سنگی ملاتی حوزه سد ملاصدرا زیر حوزه روستای فتح آباد شهرستان آباده آغاز شد.
آغاز عملیات اجرایی بند سنگی ملاتی حوزه سد ملاصدرا در شهرستان آباده
به گزارش حافظ خبر، عملیات اجرایی سد سنگی ملاتی حوزه سد ملاصدرا زیر حوزه روستای فتح آباد شهرستان آباده آغاز شد.
اکبر رحیمی حقیقی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده با اعلام این خبر افزود:این پروژه با اعتباری افزون بر 11 هزار و یکصد ميليون ريال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي تامین اعتبار و عملیات اجرایی آن در همین هفته آغاز شده است.
وی مساحت حوزه آبخيز اين بند خاكي را یک هزار و 892 هكتار عنوان كرد و افزود:حجم عمليات در اين پروژه شامل سه هزار و 600 متر مكعب عمليات خاكي، دو هزار و 605 متر مكعب سنگ و سيمان و205 متر مکعب عملیات خشکه چین است. وی یاد آورشد: سازه مذکور دارای 6 متر ارتفاع مفید با دهانه سریز 20 متر و طول 60 متر می باشد. حقیقی اظهار داشت:در حال حاضر قرار داد اجرا و نظارت پروژه با پیمانکاران مربوطه منعقد شده و مراحل اولیه آن نیز در حال انجام است.
حقیقی اظهار داشت: این سد با هدف کنترل سیلاب و رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک ، تغذیه آبخوان و تغذیه سفره های آب زیرزمینی، چاه ها ، قناتها و تامین آب شرب روستاهای اطراف آن اجرا می شود و نقش موثری در جلوگیری از خسارت های احتمالی بویژه ورود سیلابهای فصلی به روستاهای شاهنشین و فتح آباد و نیز اراضی باغی و کشاورزی پایین دست این حوزه دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده با اشاره به جذب به موقع اعتبارات اظهار امیدواری کرد: عملیات اجرایی اين پروژه تا سه ماه آینده خاتمه و به بهره برداري کامل خواهد رسید. وی تصریح کرد: با تکمیل این پروژه علاوه بر اشتغالزایی 20 نفر بطور مستقیم ، یکصد خانوار روستایی و عشایری نیز  از مزایای آن بهره مند خواهند شد.
کد مطلب : ۲۰۹۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما