۱
plusresetminus

قضات و کارکنان دادگستری در مسیر رشد و تعالی انقلاب،دستگاه قضایی و عدالت محوری گام بردارند

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۵
معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری استان فارس از توسعه ارتباط مسئولان قوه قضائیه با مردم و صنوف و اقشار مختلف مردم گفت و خاطرنشان کرد: در سطح دادگستری استان فارس و در صدر آن رئیس کل دادگستری استان فارس اهتمام ویژه ای را در راستای افزایش اعتماد مردم و ارتباط بیشتر با مردم در دستور کار دارند و به همین منظور دیدارهای مختلفی را در سطح مساجد شیراز، سایر حوزه های قضایی استان فارس بسیار افزایش یافته و اعتماد به مردم را تعمیق بخشیده است.
قضات و کارکنان دادگستری در مسیر رشد و تعالی انقلاب،دستگاه قضایی و عدالت محوری گام بردارند
به گزارش حافظ خبر، معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری استان فارس در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان فراشبند با تبریک سالروز پیوند آسمانی امیرالمؤمنان  و حضرت فاطمه زهرا (س) و تشکر و قدردانی  از حضور امام جمعه، قضات و کارکنان دادگستری فراشبند ،اعضای شورای تأمین و سایر مسئولان اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان فراشبند گفت: مردم انقلابی و شهید پرور فراشبند شایسته بهترین خدمات هستند و همکاران قضایی ما در خدمت به مردم این شهرستان افتخار می کنند و برخود می بالند.
سید عبدالنبی نجیبی در این مراسم با اشاره به این که دوران بلوغ و 40 سالگی انقلاب اسلامی را پشت سر می گذاریم تصریح کرد: در شرایط اوج بلوغ انقلاب قرار داریم و بیانیه مهم و منشوری که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بیان فرمودند نشان  از این است که دیگر دوران تجربه را پشت سر گذاشته و دیگر دوران آزمون و خطا نیست و معظم له در این بیانیه اشاره می فرمایند" باید از گذشته درس آموخت و تجارب گذشته را به کار گرفت .
وی  با اشاره به این که دوران بلوغ و نونهالی انقلاب اسلامی مصادف با آغاز ریاست حضرت آیت اله رئیسی بر قوه قضائیه شده است خاطر نشان کرد :با شروع دوران جدید فصل تازه ای در قوه قضائیه آغاز شده است، فصلی همراه با تحول و نشاط و گرچه رؤسای گذشته قوه قضائیه زحمات و خدمات شایسته ای در راستای رشد و تعالی  قوه قضائیه انجام داده اند اما اقدامات و عملکرد ریاست جدید قوه قضائیه حضرت آیت اله رئیسی امید دوباره ای را برای تحقق عدالت در مردم زنده کرده است.
نجیبی  در این مراسم به قضات و کارکنان دادگستری حوزه قضایی فراشبند توصیه کرد تا با تلاش و پشتکار بیشتر بتوانند توقعات و نیازهای مردم را برآورده کنند و در مسیر رشد و تعالی انقلاب،دستگاه قضایی و عدالت محوری گام بردارند.
وی به برخی از برنامه های طرح تحولی متناسب با گام دوم انقلاب  پیشنهادی حضرت آیت اله رئیسی به رهبری معظم انقلاب که مورد تأیید ایشان قرار گرفت و بعد از آن حکم انتصاب وی صادر شد نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح تحول قوه قضائیه سرفصل های مهمی ارائه شده است که یکی از این سرفصل ها که بسیارحائز اهمیت است افزایش سرمایه اجتماعی و افزایش پیوند بین مردم و مسئولان است.
معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری استان فارس از توسعه ارتباط مسئولان قوه قضائیه با مردم و صنوف و اقشار مختلف مردم گفت و خاطرنشان کرد: در سطح دادگستری استان فارس و در صدر آن رئیس کل دادگستری استان فارس اهتمام ویژه ای را در راستای افزایش اعتماد مردم و ارتباط بیشتر با مردم در دستور کار دارند و به همین منظور دیدارهای مختلفی را در سطح مساجد شیراز، سایر حوزه های قضایی استان فارس بسیار افزایش یافته و اعتماد به مردم را تعمیق بخشیده است.
نجیبی درادامه با بیان این که امروز افزایش سرمایه اجتماعی به عنوان یکی از مسائل راهبردی و مهم دستگاه قضایی در سطح کشور و در برنامه های تحول قوه قضائیه به طور شفاف و روشن آمده است؛ از تمامی قضات و کارکنان  دادگستری خواست تا در این مسیر هر چه بیشتر گام بردارند.
وی  با بیان این که کسی که حب و دوستی مردم درخدمت رسانی ندارد شایسته قبول مسئولیت نیست گفت: باید ارباب رجوع را دوست داشت و کارگزاری به نام جمهوری اسلامی باید  برای همه مردم از درون حرمت و ارزش قائل شود .
وی به همه قضات و کارکنان دستگاه قضایی توصیه کرد تا ارتباط با مردم بویژه ارتباط با محرومین ، مستضعفان و افرادی که در پیچ و خم اداره دادگستری زبانی برای گفتن ندارند  و تخصصی برای ارائه مطالب خود ندارند بیشتر شود.
معاون قضایی و برنامه ریزی رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه به موضوع حسن نظر به مردم نیز تأکید کرد و گفت: عیب پوشی خوب است اما قضات باید در برابر معاندین نظام و انقلاب ، افراد شرور و اراذل و اوباش بایستند و برخورد قاطع و قانونی کنند ولی به آحاد مردم حسن نظر داشته باشند.
نجیبی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان فراشبند رفع و کاهش اطاله دادرسی را از دیگر سرفصل های قوه قضائیه در دوران تحول قضایی دانست و گفت: مردم باید عدالت را در اعماق تصمیمات ببینند و اگر عدالت چندین سال طول بکشد و رسیدگی به پرونده های قضایی طولانی شود؛اجرای عدالت اثر و ارزش خود را از دست می دهد.
وی در ادامه  از برنامه ریزی  و پیگیری رئیس کل دادگستری استان فارس در راستای رسیدگی به موقع به پرونده های قضایی و کاهش رفع اطاله دادرسی خبر داد .
مقام قضایی دادگستری فارس مبارزه با فساد را از دیگر برنامه های مهم و همه جانبه در تشکیلات قضایی و خارج از آن دانست و گفت: دستگاه قضایی بین خادم و خائن تفاوت قائل است و مردم باید به  این اطمینان برسند که  امروز دستگاه قضایی نفوذ ناپذیرهست،قاضی نفوذ ناپذیر است و این راهبرد اساسی در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست معظم قوه قضائیه و سیاست ها و برنامه های رئیس کل دادگستری فارس به صورت قاطعانه آمده که خطا از هر کسی بد باشد از قاضی بدتر خواهد بود.
نجیبی همچنین از نظارت و عزم اراده جدی  رئیس کل دادگستری استان فارس در برخورد  قاطع و قانونی با تخلفات احتمالی در دستگاه قضایی و خارج از آن خبر داد.
گفتنی است در پایان این مراسم از اقدامات و تلاش های حمید تقی زاده رئیس دادگستری سابق این شهرستان با اهداء لوح تقدیر از سوی رئیس کل دادگستری استان فارس قدردانی و با حکم ریاست معظم قوه قضائیه دادستان سابق این شهرستان سید احمد موسوی نسب به عنوان رئیس دادگستری فراشبند و رضا امیدواری به سمت دادستانی این شهرستان منصوب شد.
کد مطلب : ۲۱۰۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما