۰
plusresetminus
در راستای جلوگیری از تخریب وحفاظت از عرصه های جنگلی

کشف و ضبط دو هزار و 700 کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق در شهرستان رستم

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۵
یك باند پنج نفره قطع و قاچاق چوب درختان جنگلی در  شهرستان رستم دستگیر شدند.
کشف و ضبط دو هزار و 700 کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق در شهرستان رستم
به گزارش حافظ خبر، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم از متلاشی شدن یك باند پنج نفره قطع و قاچاق چوب درختان جنگلی در  شهرستان رستم و دستگیری سركرده این باند خبر داد.

مسعود گودرزی گفت:در راستای جلوگیری از تخریب وحفاظت از عرصه های جنگلی با تلاش نیروهای هوشیار و همیشه در صحنه منابع طبیعی و همکاری عوامل قضایی شهرستان رستم ، باند قطع و قاچاق چوب در جنگلهای روستای بالدمه وسر سیل زوال این شهرستان شناسایی و متلاشی شد.

وی در تشریح عملیات دستگیری اعضای این باند اظهار داشت: این افراد بصورت کاملا حرفه ای چوب درختان بلوط را قطع کرده و پس از دپو در مخفیگاه مورد نظر در جنگل اقدام به حمل و خارج نمودن آن از منطقه می کردند.وی گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان با اشراف اطلاعاتی درحوزه استحفاظی در یک عملیات غافلگیرانه موفق به توقیف خودروهای مشکوک حامل چوبهای جنگلی در مسیر جاده روستای بالدمه و در نهایت شناسایی و دستگیری اعضای این باند شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم افزود: در این ارتباط دو دستگاه خودرو توقیف وتعداد 5 نفر نیز بازداشت و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

 وی میزان کشفیات بدست آمده در این عملیات را دو هزار و 700 کیلوگرم چوب جنگلی عنوان کرد وگفت: این چوبها از گونه با ارزش بلوط منطقه هستند كه متاسفانه مورد هجوم قاچاقچیان قرار دارند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رستم از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا مواجهه با موارد مشکوک در خصوص حمل ذغال یا چوب‌های جنگلی مراتب را به شماره تلفن شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش دهند.

شهرستان رستم در فاصله 160 کیلومتری شیراز و دارای 85 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی است.
کد مطلب : ۲۱۰۹۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما