۰
plusresetminus
به همت انجمن سبزاندیشان لارستان؛

چهره ارتفاعات شهرستان لارستان سرسبز شد

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۹
در راستای حفظ و احیای منابع طبیعی و جلوگیری از روند بیابانزایی تعداد ٩٨ اصله نهال بومی به مناسبت دومین سالگرد تشکیل انجمن سبز اندیشان خور در عرصه های منابع طبیعی لارستان کاشته شد.
چهره ارتفاعات شهرستان لارستان سرسبز شد
به گزارش حافظ خبر، منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان با اعلام این خبر گفت: این اقدام به همت انجمن سبزاندیشان خور لارستان و با حضور امام جمعه شهر خور، اعضای شورای شهر، بخشدار مركزى لارستان، رؤسا و کارکنان ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان، مسئولین موسسه‌های مردم نهاد شهر، خیرین ،تعدادی از علمای اهل سنت و جمعی زیادی از مردم انجام گرفت.
وی افزود:این نهال ها در منطقه "تنگ خور" و در سطحی معادل یک هکتار از عرصه های طبیعی این منطقه کاشته شد.رضایی گفت:این نهال ها از گونه هاى كهور، كنار، كرت، ابريشم لارى، مورينگا، چريش، اكاسيا و تمرهندى بوده و در قسمتی از محدوده 8 هکتاری این منطقه غرس گردید.
وی موقعیت گردشگری –تفریحی شهر خور و نیز نزدیکی به جاده لار- بستک را از دلایل عمده احیاء فضاهای طبیعی این منطقه عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: با همت مردم و مسئولان شهرستان دیگر عرصه های طبیعی باقیمانده نیز سبز خواهد شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان با اشاره به احیاء و توسعه بیش از پیش عرصه های طبیعی این شهرستان افزود: تحقق این مهم مستلزم عزم همگانی و همکاری همه مردم بویژه دوستداران طبیعت است.
در پایان این مراسم نهال های کاشته شده توسط  مسئولين و مردم آبیاری شد.
لازم به ذکر است:شهر خور در نزدیکی مرکز شهرستان و در فاصله 375 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.
کد مطلب : ۲۱۲۲۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما