۰
plusresetminus

بازدهی خوب گیاه دارویی چای ترش در مزارع جهرم

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۰
مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: گیاه دارویی چای ترش در سه هکتار از اراضی کشاورزی جهرم کاشته شده است و رشد این گیاه در جهرم مطلوب و بازدهی آن خوب است.
بازدهی خوب گیاه دارویی چای ترش در مزارع جهرم
به گزارش حافظ خبر، محمدرضا شهابی در بازدید از مزارع این گیاه دارویی افزود: این گیاه گیاهی گرمسیری است که به هوای گرم نیاز و مصرف آب پایینی دارد و با آب شیرین و لب شور سازگاری دارد.
وی اظهار کرد: با کمترین هزینه می‌توان مزارع کشت چای ترش را راه‌اندازی کرد.
زمان کشت گیاه چای ترش از فروردین تا خرداد و برداشت آن شش ماه بعد از کشت است؛ وقتی گل‌های این گیاه پس از ۵۰ تا ۶۰ روز می‌افتد، کاسبرگ گیاه خشک و از آن چای ترش برداشت می‌شود.
این گیاه غنی از آنتی‌اکسیدان، اسید سیتریک، ویتامین سی، کاهنده فشار خون، ضد سرطان و آرامش‌بخش است.
مدیرجهاد کشاورزی جهرم گفت:‌گیاه دارویی چای ترش زیر نظر دو شرکت خصوصی در مزارعی از بخش سیمکان و بخش مرکزی در روستاهای باغ عوض، حیدرآباد، منطقه کارخانه‌ آرد و مقصودآباد کاشته شده است.
شهابی گفت: با توجه به وضعیت آب وهوایی وخاک شهرستان جهرم در صورتی که موانع تولید حل شود می‌توان ۳۲ نوع گیاه دارویی در جهرم را به سطح کشت خوبی رساند.
مدیر جهاد کشاورزی جهرم بیان کرد: سطح کشت گیاه دارویی در شهرستان جهرم ۲۴۰هکتار است.
 شهابی اضافه کرد: ایجاد صنایع تبدیلی گیاهان دارویی در جهرم لازم است و شهرستان به کارگاه‌ها و کارخانه فرآوری گیاهان دارویی نیازمند است.
گیاهان دارویی چون مورینگا، آویشن و به‌لیمو از ارقام گیاهان دارویی است که تاکنون در جهرم کاشته شده است.
فارس ‌برای تولید گیاهان دارویی مستعد است و بیش از ۱۰۰ گونه از گیاهان دارویی در این استان رشد می کند که می‌توان با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و توجه بیشتر دراین مقوله به تقویت و توسعه فرایند تولیدات داروهای گیاهی مبادرت ورزید .
شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.
کد مطلب : ۲۱۴۰۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما