۰
plusresetminus

تعیین تکلیف اراضی اختلافی ميان اوقاف و منابع طبيعى در شهرستان سروستان

تاریخ انتشاردوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۴
ئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروستان گفت: در راستاي اجراي تفاهم نامه سازمان اوقاف وامورخيريه وسازمان جنگلها،مراتع و آبخيزدارى كشور ، كل اراضى مورد اختلاف این شهرستان در سطح چهار پلاک تعيين تكليف شد.
تعیین تکلیف اراضی اختلافی ميان اوقاف و منابع طبيعى در شهرستان سروستان
به گزارش حافظ خبر  مجتبی شریفی سعدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروستان گفت: در راستاي اجراي تفاهم نامه سازمان اوقاف وامورخيريه وسازمان جنگلها،مراتع و آبخيزدارى كشور ، كل اراضى مورد اختلاف این شهرستان در سطح چهار پلاک تعيين تكليف شد.

وی با اشاره به حل و فصل پرونده های اراضی مورد اختلاف افزود: این اراضی واقع در ٤ پلاك از اراضی ملی شهرستان سروستان به مساحت 245 هکتار است.

شریفی اظهار داشت:اين پلاكها شامل پلاک امامزادگان محمدی ، شهر شديد ، خسروآباد وشوراب این شهرستان مي باشد. وی گفت: این اقدام در راستای حفظ حقوق بیت المال ، صیانت از اراضی ملی و نیز تثبیت مالکیت دولت بر اراضی اختلافی انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروستان گفت: با سند دار شدن اراضي و حل اختلافات موجود ،جلو بسیاری از تعرضات از سوی سودجويان به اراضی ملی گرفته خواهد شد.

شریفی اظهار داشت: با تدبيرى كه بر اساس تفاهم نامه بين سازمان اوقاف و سازمان جنگلها،مراتع و آبخيزدارى كشور انديشيده شده ، بسيارى از مسائل حقوقى مربوط به حق مالكيت موقوفات و امامزادگان عظيم الشان كه در مجاورت اراضى ملى بودند در چارچوب قانون و با رعايت حقوق انفال و حفاظت از عرصه هاى ملى تعيين تكليف شد.

شهرستان سروستان دارای 180 هزار هکتار اراضی جنگلی و مرتعی است و در فاصله 65 کیلومتری شیراز واقع شده است . .


تنظیم خبر : حسن اثماریان
کد مطلب : ۲۱۵۹۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما