۰
plusresetminus

10 سال زندان برای عامل آتش سوزی مراتع داراب

تاریخ انتشاردوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۴
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: عامل آتش سوزی در اراضی ملی شهرستان داراب به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.
10 سال زندان برای عامل آتش سوزی مراتع داراب
به گزارش حافظ خبر، شهرام منتصری  گفت: با حمایت قاطع دستگاه قضایی و تلاش شبانه روزی یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان داراب، حکم مجازات قانونی عامل اصلی وقوع حریق در جنگل‌های منطقه مروارید این شهرستان، صادر شده است.
منتصری ادامه داد: سال گذشته و پس از وقوع آتش‌سوزی در عرصه های طبیعی منطقه مروارید داراب، پی‌گیری‌های قضایی توسط نیروهای یگان حفاظت و حقوقی شهرستان داراب آغاز شد و پس از بررسی منطقه‌ مظنون احتمالی شناسایی و پرونده تخلف تشکیل و اقدامات لازم  قضایی برای این تخلف انجام شد و پس از سیر مراحل قانونی در دستگاه قضایی و جمع آوری شواهد، تخلف وی در دادگاه محرز و حکم صادر شده است.
منتصری افزود: این متخلف عامل وقوع حریق و تخریب حدود ۵٫۸ هکتار (معادل پنجاه و هشت هزار متر مربع) از اراضی ملی  پلاک ٣١٣ بخش ١٢ استان فارس واقع در شهرستان داراب مشهور به حاجی ابراهیمی مروارید تلقی و به جرم تخریب اراضی ملی به تحمل یکسال و همچنین به جرم آتش سوزی عمدی نیز به تحمل ده سال حبس محکوم شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از تایید حکم این فرد توسط دادگاه تجدید نظر خبر داد و تاکید کرد که دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به تخریب منابع طبیعی و اراضی ملی بسیار جدی است.
منتصری ضمن هشدار جدی به متخلفان و سودجویان، گفت: نیروهای منابع طبیعی با حمایت بی‌نظیر دستگاه قضایی به صورت شبانه‌روزی در مناطق جنگلی و مرتعی استان حضور داشته و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تجاوز و قطع جنگل‌ها و یا ایجاد حریق با آن‌ها برخورد قانونی و قاطع خواهند داشت.
کد مطلب : ۲۱۶۶۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما