۰
plusresetminus

اجرای موفقیت آمیز سومین طرح تولید ترکیب ژنتیکی گوسفند محلی با نژاد رومانف

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۲
علی رضا بصیری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از اجرای موفقیت آمیز سومین طرح تولید ترکیب ژنتیکی گوسفند محلی با نژاد رومانف به روش لاپاروسکوپی در منطقه تل پر قطرویه نی ریز خبر داد.
اجرای موفقیت آمیز سومین طرح تولید ترکیب ژنتیکی گوسفند محلی با نژاد رومانف
به گزارش حافظ خبر، علی رضا بصیری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از اجرای موفقیت آمیز سومین طرح تولید ترکیب ژنتیکی گوسفند محلی با نژاد رومانف به روش لاپاروسکوپی در منطقه تل پر قطرویه نی ریز خبر داد.

 
وی با اشاره به اینکه در این طرح 25 درصد دو قلوزایی وجود داشته اضافه نمود : تلقیح مصنوعی صورت گرفته  برای 167 راس گوسفند نژاد کرمانی در 25 اردیبهشت امسال انجام شد و اولین زایش در 13 مهرماه صورت گرفت.
او با اشاره به تولید 51 راس بره از 41 زایش اضافه نمود : بره های متولد شده از نسل f1 بوده که خصوصیات را بطور یکسان از پدر و مادر به ارث برده اند.
بصیری با ذکر این مطلب که نژاد رومانف از برترین نژاد های چند قلو زای دنیاست و در تمام طول سال آمادگی تولید مثل را دارد، خاطر نشان کرد : تا کنون  از سه طرح اجرا شده در این شهرستان  و 87 زایش، 114 بره تولید شده که در بین آنان سه و چهار قلو زایی نیز به چشم می خورد.
لازم به ذکر است این طرح  از برنامه‌های مشترک امور دام  جهاد کشاورزی این شهرستان و اعضای تیم دامپزشکی گروه جهادی شهید محمد سروری می باشد .

 
نژاد رومانف بومی دره ولگای روسیه است که تا  6 و ده قلوزایی در آمریکا و روسیه برای آن گزارش شده است.

منبع: علم و فناوری
کد مطلب : ۲۱۹۷۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما