۰
plusresetminus
بسیج دانشجویی 6 دانشگاه کازرون در نامه سرگشاده مجدد به شورای سیاست گذاری ائمه جمعه:

دلایل عدم انتخاب بیش از 5 ماه امام جمعه برای مردم کازرون مشخص نیست/ پیامدهای منفی خلاء وجود امام جمعه در درجه اول متوجه شورای سیاست گذاری است/ بسیج دانشجویی آماده همکاری با امام جمعه آینده

تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۴
بسیج دانشجویی ۶ دانشگاه و مرکز آموزش عالی شهرستان کازرون در نامه‌ای مجدد به رئیس و اعضای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به ضرورت بیش از پیش وحدت و یکدلی در این شهرستان و نقش امام و نمازهای جمعه در این خصوص و خلاء به وجود آمده ناشی از بیش از 5 ماه عدم معرفی امام جمعه از سوی آن شورا، تصریح کرد: پیامدهای ناشی از عدم معرفی امام جمعه کازرون در درجه اول متوجه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور است.
دلایل عدم انتخاب بیش از 5 ماه امام جمعه برای مردم  کازرون مشخص نیست/  پیامدهای منفی خلاء وجود امام جمعه در درجه اول متوجه شورای سیاست گذاری است/ بسیج دانشجویی آماده همکاری با امام جمعه آینده
به گزارش حافظ خبر، در ابتدای این نامه با یادآوری نامه پیشین شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان کازرون به شماره ۲۵۲۵/۳۴۱/۴۱/۳۰۸/زم مورخ 25 شهریور 1398 به رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، آمده است: در این نامه در مورد تأخیر پیش آمده در انتخاب و معرفی امام جمعه کازرون و درخواست کنارگذاشتن تعلّل و انتخاب هر چه زودتر فردی با ویژگی‌ها و ملاک‌هایی که در نامه نامبرده ذکر شده بود، هر چند پاسخ‌هایی کلّی با واسطه دریافت گردید اما با کمال تأسف تاکنون این امر مهم محقق نگردیده است و دلایل این تأخیر در شورایی که جنابعالی ریاست آن را برعهده دارید برای ما دانشجویان و مردم کازرون مشخص نیست.
در این نامه یادآور شده است: از آنجایی که از دست دادن امام جمعه فعال، موفق و مظلوم کازرون شهید حجت الاسلام و المسلمین خرسند برای مردم این شهرستان احساس غم و اندوه فراوانی به همراه داشت و موجب ایجاد خلاء در فرماندهی قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت شهرستان شده بود، انتظار می‌رفت شورای سیاست‌گذاری در زمانی کوتاه با انتخاب فردی شایسته موجبات جبران فقدان این شهید بزرگوار و احساس خوشحالی برای این مردم کازرون را فرآهم آورد. اما انتظارها به درازا کشید و هم چنان ادامه دارد.
بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان کازرون در این نامه آورده‌اند: خلاء وجود امام جمعه در شهرستان کازرون پیامدهایی منفی متعددی در پی دارد و این پیامدها در درجه اوّل متوجه آن شورای محترم است. امروز این شهرستان بیش از هر زمان دیگری به محور وحدت و یکدلی نیازمند است و کیست که نداند امام جمعه محور این همدلی است و نماز جمعه سنگر وحدت؟!
در این نامه آمده است: تأخیر در انتخاب امام جمعه باعث به وجود آمدن سؤالات و شبهه‌هایی در ذهن مردم انقلابی کازرون گردیده است. دانشجویان و مردم انقلابی کازرون تعلّل به وجود آمده را بی‌مورد، تأخیر را غیرطبیعی می‌دانند و این سؤال در ذهنشان پیش آمده که « اعضای محترم شورا دنبال چه کسی می‌گردند و یا دنبال چه چیزی هستند؟!» «موانع انتخاب و معرفی امام جمعه چیست یا کیست؟!»
این نامه می‌افزاید: مردم کازرون با در نظر گرفتن سابقه انقلابی شورای محترم در انتخاب افراد عالم و توانمند و در زمان کوتاه به ائمه جماعات کشور در موارد متعدد، نمی‌توانند باور کنند انتخاب امام جمعه کازرون آنقدر برایشان دشوار و پیچیده باشد که موجب تأخیر طولانی بیش از 5 ماهه شده باشد.
در پایان این نامه دانشجویان بسیجی شهرستان کازرون ضمن اعلام آمادگی به همکاری همه جانبه با امام جمعه آینده شهرستان کازرون، برای رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور آرزوی موفقیت کرده اند.

این نامه به امضای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، بسیج دانشجویی دانشگاه، سلمان فارسی، بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، بسیج دانشجویی آموزشکده فنی حرفه‌ای دختران و بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرستان کازرون  رسیده است.
کد مطلب : ۲۲۱۴۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما