۰
plusresetminus

دکتر «لیلا دودمان»: راه‌اندازی سامانه مدیریت اطلاعات گامی مهم در شفاف سازی پروژه‌هاست

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۰
رئیس کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به بررسی سامانه مدیریت اطلاعات پروژه (pmis )در شهرداری، گفت: راه‌اندازی این سامانه اقدام عملیاتی برای شفاف‌ سازی و الکترونیکی کردن پروژه‌ها است.
دکتر «لیلا دودمان»: راه‌اندازی سامانه مدیریت اطلاعات گامی مهم در شفاف سازی پروژه‌هاست
دکتر «لیلا دودمان» با اشاره به جلسه کمیسیون هوشمندسازی با موضوع بررسی سامانه مدیریت اطلاعات پروژه (pmis ) و با تاکید بر اینکه توجه به رویکرد سیستمی در اجرای پروژه‌های شهرداری یک درخواست همگانی است، اضافه کرد: اهداف اجرای سامانه مدیریت اطلاعات پروژه (pmis) دسترسی به موقع به مستندات و عدم تاخیر در برنامه‌ریزی و کنترل پروژه‌ها را به همراه دارد.
وی جمع‌آوری و یکپارچه سازی اطلاعات پروژه‌ها، امکان تهیه گزارش پیشرفت پروژه‌ها، اعتبارهزینه شده درهر پروژه، ایجاد آرشیو مناسب مستندات پروژه‌ها و پیمانکاران، ارزیابی دقیق و همچنین کارایی و بهره‌وری پرسنل مشغول به کار در پروژه‌ها را از دیگر مزایای این سامانه برشمرد.
او با تاکید بر اینکه بانک اطلاعاتی و ارزیابی پیمانکاران در این سامانه به مرور زمان تشکیل و جامع می‌شود، گفت: بررسی سوابق و مدارک به صورت الكترونیك بوده و تنها با یک ‌بار ثبت کردن اطلاعات در سامانه روند زمان‌بر صدور مدارک کاغذی برای همیشه حذف می‌شود.
رئیس کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: تمامی داده‌های ذکر شده از سیستم مدیریت اطلاعات پروژه (pmis)به منظور دسترسی عموم شهروندان بر روی سامانه شفافیت قرار می‌گیرد.
دودمان با اشاره به شرایط فعلی کشور و با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت موارد مرتبط با فاصله گذاری اجتماعی، بیان داشت: استقرار زیرسیستم‌های مدیریت بودجه، مدیریت تامین کنندگان و مدیریت کاربران، بعنوان نقطه شروع بهره‌برداری از سامانه فوق در بستر اینترنت است که در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
وی تمامی زیرسیستم‌های این سامانه در قالب مجموعه‌ای جامع و یکپارچه را موثر در مدیریت کارآمد بودجه و هدف گذاری‌های لازم جهت تصمیم گیری مدیران برای توزیع متوازن خدمات و امکانات در شهر دانست.
به گفته وی سامانه مدیریت اطلاعات پروژه نتیجه بیش از یکسال فعالیت کارشناسی از حوزه‌های مختلف شهرداری، تعامل و ارتباط با مشاوران مختلف و برگزاری جلسات تخصصی در زمینه‌های گوناگون بوده است.
رئیس کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه هوشمند سازی در مدیریت شهری اولویت جامعه امروز است، عنوان داشت: ایجاد تعامل آگاهانه میان کلیه ذی‌نفعان از جمله واحدهای تابعه شهرداری، نهادهای دولتی، عمومی و مردمی در راستای برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های شهرداری از جمله اهداف این کمیسیون است که در طول این مدت بر اساس آن عمل شده است.
دودمان با تاکید بر اینکه پیشرفت علم و تکنولوژی و ارائه نرم‌افزارها و سامانه‌ها در زمینه‌های مختلف، ارائه خدمات به شهروندان به منظور تسهیل در بهره‌مندی از امکانات و هم چنین ایجاد بستر لازم جهت ارائه اطلاعات به صورت شفاف فراهم شده است، افزود: با راه اندازی سامانه اطلاعات مدیریت پروژه (PMIS) شهرداری شیراز در کلیه حوزه‌ها و در شرایط خاص اقتصاد کشور، مهمترین کار یعنی مدیریت بودجه را در دستور کار قرار داده است.
گفتنی است دیگر موضوع مطرح شده در کمیسیون هوشمند سازی پروژه فیبر نوری است که براساس آن گزارش پروژه هر هفته توسط شرکت ایرانسل و شهرداری به کمیسیون ارائه می‌شود تا مشکلات موجود بررسی و موانع اقدامات عملیاتی پروژه بر طرف شود. با توجه به مزایای استفاده از فیبر نوری در زیر ساخت های شهرداری شیراز جهت انتقال اطلاعات با سرعت بالا، در آینده‌ی نزدیک مجموعه های مختلف شهرداری از این فناوری بهره‌مند خواهند شد.
پایان خبر/ 
کد مطلب : ۲۲۸۵۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما