۰
plusresetminus

رونمایی کتاب "با کاروان شرقی" در نی‌ریز

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۴
"با کاروان شرقی" با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و در 124صفحه توسط انتشارات "صریر" در ۱۰۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.
رونمایی کتاب "با کاروان شرقی" در نی‌ریز
رونمایی کتاب "با کاروان شرقی" در نی‌ریز
به گزارش حافظ‌خبر؛ در آستانه سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، آیین رونمایی کتاب «با کاروان شرقی» به کوشش محمدجلال رنجبر با حضور اهالی قلم، روز سه‌شنبه بیست و پنجم آذر ماه در نگارخانه زنده‌یاد رجبی برگزار شد.
در این آیین ادبی نخست محمدجلال رنجبر با بیان اینکه در این اثر آثار شعری دفاع مقدس شاعران نی‌ریز گردآوری شده است، گفت: در این مجموعه، اشعار شعرای شهید و شعرای بحق پیوسته این شهرستان نیز گرد آمد.
وی افزود: از ویژگی‌های این کتاب ارائه آثار نسل سوم انقلاب اسلامی و شاعران خردسال و نوجوان عضو انجمن ادبی گلبانگ، برای نخستین بار است که بی‌ادعا قریحه خود را وقف ارزش‌های انسانی کرده‌اند.
پدیدآورنده با اشاره به 39 سروده ادبی در این کتاب، آن را نخستین مجموعه ادبی در سطح شهرستان دانست که مزین به یادکرد هنرمندان در سوگ سردار شهید قاسم سلیمانی و گام دوم انقلاب و محور مقاومت است و ابراز امیدواری کرد که مجموعه‌های ارزشمند دیگری از ادیبان انجمن ادبی گلبانگ در حال گردآوری است که در آینده نزدیک به جامعه ادبی ارائه خواهد شد.
رنجبر ادامه داد: "با کاروان شرقی" با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و در 124صفحه توسط انتشارات "صریر" در ۱۰۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.
دکتر آرزو حقیقی، دیگر سخنران این آیین با برشمردن ویژگی‌های ارزشمند کتاب به فعالیت‌های فرهنگی و سابقه رزمندگی مؤلف کتاب اشاره کرد و گفت: این رویداد، به ایشان فرصت داد تا از نزدیک رخدادهای دوران دفاع مقدس ببیند.
حقیقی افزود: این اثر مانند جبهه‌های جنگ، همه رده‌های سنی را در خود جا داده و کاری پسندیده‌ای است.
در این برنامه ادبی عباسعلی زارعی و مژده رنجبر، به سرایش ادبی خود پرداختند.
در آئین پایانی رونمایی کتاب "با کاروان شرقی"، حسین برزگر، رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی نی‌ریز بر لزوم پویایی فرهنگی و هنری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید و از فعالان این حوزه و به ویژه گردآورنده این کتاب  تقدیر نمود .
گفتنی است: محمدجلال رنجبر زاده ۱۳۴۴ در نی‌ریز و دانش‌آموخته کارشناسی علوم اجتماعی و دبیر انجمن ادبی گلبانگ است. او سرودن را از سال 60 در نی‌ریز آغاز کرد. کتاب "کاروان شرقی" نخستین اثر ادبی رنجبر است. وی همچنین تاکنون ویراستاری چند کتاب ادبی را در کارنامه خود دارد.
 
 
کد مطلب : ۲۲۹۲۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما