۰
plusresetminus
آئین کلنگ‌زنی گسترش کربنات سدیم فیروزآباد؛

سرمایه گذاری ۱۳۰۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای ۵۰۰ نفر

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۷
ظرفیت تولید یک میلیون و۱۵۰ هزارتن در راستای تحقق جهش تولید عملیات اجرایی واحد طرح توسعه کربنات سدیم سبک و سنگین باکاربرد محصولات تولیدی صنایع شیشه سازی، شوینده و سایر صنایع وابسته فراهم شد.
آئین کلنگ زنی طرح توسعه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد
آئین کلنگ زنی طرح توسعه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد
به گزارش حافظ خبر؛ امروز پنج شنبه ۲۵دی ماه مراسم کلنگ زنی طرح توسعه واحد "صنایع معدنی" در جنوب غربی استان فارس (شهرستان فیروز آباد) با حضور دکتر عنایت الله رحیمی، استاندار فارس و مهندس حمید رضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس برگزار شد.
مهندس حمید رضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این مراسم با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی گفت: 
وی با اشاره به ایجاد اشتغال در این شهرستان افزود: با سرمایه گذاری ۱۳۰۰۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال برای ۵۰۰ نفر در شرکت کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد فراهم شد.

*احداث توسط بخش خصوصی با هدف فرآوری مواد معدنی و جلوگیری از خام فروشی
«ایزدی» با بیان این که احداث این طرح توسط بخش خصوصی با هدف فرآوری مواد معدنی و جلوگیری از خام فروشی صورت پذیرفته است، ادامه داد:هدف از اجرای این طرح صادرات محصولات معدنی به بازارهای جهانی،تبدیل آن به فرآورده هایی با ارزش افزوده بالاتر و تامین مواد مورد نیاز واحدهای صنعتی در راستای تحقق جهش تولید است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به سیاست‌های کلان در ایجاد و توسعه طرح‌های اقتصادی استان و کشور گفت: می توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود شاهد توسعه این پروژه به ‌عنوان یک صنعت مهم و تاثیرگذار و  صنایع دیگر نیز باشیم.

*تکمیل زنجیره تولید محصولات داخلی
«ایزدی» در این آئین اظهار داشت: تکمیل زنجیره ارزش تولید محصولات داخلی  زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال پایدار  و برآورده کردن ارزش افزوده مناسب محصولات تولیدی در سطح استان است که البته از خروج ارز نیز جلوگیری می کند.
وی با بیان این که همواره جهت بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان فارس تلاش مضاعفی داریم، گفت: به دستور مقام معظم رهبری در راستای توسعه فعالیت های اقتصادی و تحقق جهش تولید با بهره‌گیری و استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود زیرساخت‌های لازم فراهم شده تا با مشارکت بخش خصوصی و حمایت سرمایه‌گذاران شاهد رشد و توسعه هرچه بیشتر اقتصاد استان باشیم.

*سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریالی در واحد صنایع غذایی
«حمید رضا ایزدی» همچنین به افزایش تولید تعدادی واحدهای صنایع لبنی و غذایی درشهرک صنعتی این شهرستان اشاره و بیان کرد: یک  واحد صنایع غذایی نیز  با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال زمینه تولید انواع پنیر پیتزا و فلافل را فراهم نموده که سالیانه ۳۰۰ تن ظرفیت تولید دارد.
گفتنی است،در جلسه سیصد و هشتاد و یکمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز موانع پیش روی طرح توسعه و آب مورد نیاز واحد صنعتی کربنات سدیم، تخصیص ماشین آلات معدنی این طرح و تامین تسهیلات ثابت و در گردش واحدهای صنعتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
 در آغاز آیین عملیات اجرایی طرح  مذکور وجلسه کارگروه تسهیل «ظفر افشون» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس،« محمدمهدی فروردین» نماینده مردم شریف شهرستانهای فیروزآباد، فراشبند و قیرو کارزین،حجت اسلام «سید عزیزالله هاشمی زاده» امام جمعه شهرستان «سید کمال علوی»  فرماندار فیروز آباد، تعدادی از مدیران کل استانداری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند.
شهرستان فیروز آباد در جنوب غربی استان فارس و در ۹۵ کیلومتری جنوب شهرستان شیراز واقع شده است.
گزارشگر :
کد مطلب : ۲۲۹۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما