۰
plusresetminus

راه‌اندازی کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی آباده

تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۸
کارگروه‌های علمی و مشورتی بازوان توانمند شورای فرهنگ عمومی هستند. شناسایی نقاط قوت و ضعف فرهنگ در سطوح مختلف جامعه گام اول برای پیشبرد اهداف فرهنگی است.
کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی آباده راه‌اندازی شد/ یحیی صفری، هادی فرخی و محمد رستم پور
کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی آباده راه‌اندازی شد/ یحیی صفری، هادی فرخی و محمد رستم پور
به گزارش حافظ خبر؛ کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی آباده راه‌اندازی شد.
حجت‌الاسلام یحیی صفری، امام جمعه شهر بهمن و عضو اصلی کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی آباده با پاسداشت جایگاه بزرگان دانش، ادب، فرهنگ و همچنین علمای والامقام دین و مذهب، شورای فرهنگ عمومی را مجموعه‌ای از باورهای مردم دانست و بیان داشت: فرهنگ به معنای واقعی مجموعه‌ای از آداب، رسوم، باورها و اعتقادات مردم در همه زمینه‌های گویش، آداب بومی و محلی است که مهم‌ترین بخش از ارکان جامعه را تشکیل می‌دهد.
حجت‌الاسلام صفری فرهنگ کشور اسلامی را برآورد سال‌ها تلاش بزرگان علم و دین خواند و افزود: کشور عزیز ما در دوره‌های گوناگون تاریخی شاهد اتفاقات ناهنجار و شکننده‌ای بوده است. ملتی با آن سابقه دیرین فرهنگی، در اسارت بیگانگان بود و آنان می‌خواستند آن فرهنگ‌های غلط و غیرانسانی را در این کشور پیاده کنند. امید داریم با همت همه مردم و مسئولان راه‌های تعالی فرهنگ، گسترده‌تر شود و هر روز شاهد شکوفایی ایران عزیزمان باشیم.
عضو کارگروه تخصصی علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی آباده نقش کارگروه‌های علمی و مشورتی در شناسایی نقاط قوت و ضعف فرهنگ شهرها و جوامع را بسیار مهم توصیف کرد و سه عنصر مهم را پایه و اساس ترویج فرهنگ خواند و ادامه داد: کارگروه‌های علمی و مشورتی بازوان توانمند شورای فرهنگ عمومی هستند. شناسایی نقاط قوت و ضعف فرهنگ در سطوح مختلف جامعه گام اول برای پیشبرد اهداف فرهنگی است. شورای فرهنگ عمومی می‌بایست سه موضوع مهم فرهنگ مهرورزی، فرهنگ اخلاق اجتماعی و خانوادگی و فرهنگ اقتصادی را برای ترویج فرهنگ در جامعه در برنامه خود داشته باشد که به فضل خدا کارگروه علمی و مشورتی آمادگی دارد که در کنار شورای فرهنگ عمومی برای پیشرفت و رشد فرهنگی مردم گام‌های اساسی بردارد.
دکتر محمد رستم‌پور، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده و عضو کارگروه تخصصی شورای علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی هم شناساندن مسیرهای توسعه و ترویج فرهنگ در بین مردم را نیازمند همکاری و همراهی همه مسئولان دانست و گفت: زمینه رشد فرهنگ در بین عموم مردم فراهم است. اگر همه مسئولان برای این مهم همت گمارند، شناساندن مسیر توسعه و ترویج فرهنگ در بین مردم آسان‌تر خواهد بود. مسیر دشوار است ولی با همدلی و همراهی ترویج فرهنگ محقق خواهد شد.
وی بیان داشت: برای پیشبرد اهداف والای شورای فرهنگ عمومی از تمام ظرفیت‌های علمی اساتید و دانشجویان استفاده می‌کنیم تا به امید پروردگار چراغ راهی را برای مردم عزیز روشن نگه می‌داریم که مسیر فرهنگ ایرانی و اسلامی هر روز درخشان‌تر و نمایان‌تر شود.
هادی فرخی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده و کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی شهرستان آباده هم هدف از تشکیل این کارگروه را تعیین موضوعات مهم و اساسی برای حل مشکلات و معضلات فرهنگی دانست و گفت: از دغدغه‌های اهالی فرهنگ، نبود کارگروهی برای بررسی و بیان مشکلات فرهنگی بود که بحمدلله با وجود کارگروه علمی مشورتی این مهم محقق شده و ارائه موضوعات مهم و اساسی و همچنین راهکارهای دقیق برای حل آن‌ها در دستور کار این کارگروه خواهد بود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی آباده در ادامه با قدردانی از حمایت و همراهی اعضای کارگروه علمی مشورتی افزود: فرهنگ، نقطه مشترک همه آیین‌ها و گفتمان‌هاست. جایی که می‌تواند صدای رسای مشکلات فرهنگی مردم در شورای فرهنگ عمومی باشد همین کارگروه علمی و مشورتی است که امیدواریم با مدد الهی بتوانیم مسیر رشد و تعامل فرهنگ در بین مردم را هموارتر سازیم.
رییس کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی از مردم عزیز آباده خواست تا با ارائه ی نقطه نظرات و موضوعات مهم یاریگر فرهنگ و دست‌اندکاران فرهنگی باشند.
 
کد مطلب : ۲۳۰۷۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما