۰
plusresetminus

شایستگان تقدیر کتاب سال ایران، پذیرای نویسنده کازرون

تاریخ انتشاريکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۹
این کتاب را نزدیک به ۱۴ سال پیش برای ساخت یک پویانمایی بلند سینمایی نوشتم؛ هرچند پاسخی که بارها شنیدیم این بود که از توان سینمای ایران به دلیل حجم پروداکشن و بودجه‌ای که می‌خواهد، بیرون است.
فرشاد فرشته حکمت
فرشاد فرشته حکمت
به گزارش حافظ خبر؛ کتاب «افسانه رستا»، نمایشنامه‌ای از «فرشاد فرشته‌حکمت»، نویسنده کازرونی به شایستگان تقدیر سی و هشتمین دوره جایزه کتاب سال ایران پیوست.
فرشاد فرشته‌حکمت گفت: افسانه رستا کتابی است که ردپای اسطوره‌ها و افسانه‌ها را با در نظر گرفتن حماسه‌های ایران دنبال می‌کند. در این کتاب به‌طور مستقیم از اسطوره‌های ایرانی اقتباس نشده است.
فرشته‌حکمت افزود: از بین آثار متعددی که در ادبیات دارم، توانستم این اثر را به‌عنوان کتاب به چاپ برسانم. این کتاب را نزدیک به ۱۴ سال پیش برای ساخت یک پویانمایی بلند سینمایی نوشتم؛ هرچند پاسخی که بارها شنیدیم این بود که از توان سینمای ایران به دلیل حجم پروداکشن و بودجه‌ای که می‌خواهد، بیرون است. از این رو آن را چاپ کردم. در این ۱۴ سال منتظر بودم که یک ناشر مناسب برای چاپ این کتاب پیدا کنم که سرانجام به پیشنهاد همکاران دانشگاهی از انتشارات دانشگاه تهران استفاده کردیم که چاپ این کتاب به مدت یک سال به طول انجامید.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: این اثر مبارزه‌ای بین نیروهای خیر و شر، تاریکی و روشنی، زشت و زیبا، بدی و نیکی است. بنیاد و ساختاری که برای این کتاب طراحی شده عملاً یک مبارزه بدون مرگ و بدون خشونت است. مبارزات در بین مثبت و منفی طراحی‌شده است که در آن هیچ مرگ و خشونت ای وجود ندارد و الهام اصلی این اثر یک مصرع شعر از مولانا بود (از محبت دیو حوری می‌شود).
گفتنی است شخصیت اصلی این داستان رستا نام دارد که یک شخصیت خیالی است. این داستان بیانگر آن است که اگر بخواهیم اندیشه‌ها را جلا بدهیم نخست باید از «دل» شروع کنیم. این پیام درخشانی بود که معنای واقعی به آن بخشید.
فرشاد فرشته‌حکمت (زاده ۱۳۴۱ در کازرون) کارگردان و مستندساز ایرانی، شاعر و استاد دانشگاه تهران است. از آثار وی می‌توان به حافظ از دیدگاه گوته، خدایگان خاک، رازهای ایران زمین، تولد یک خط و باران در آفتاب اشاره کرد. در سال ۱۳۸۷ مراسم نکوداشت وی در سینما حقیقت برگزار شد.
کد مطلب : ۲۳۲۰۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما