۰
plusresetminus

وضعیت کرونا در لارستان فارس رو به بحرانی شدن پیش می‌رود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۳
رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان فارس هشدار داد که روند مبتلایان به کرونای در مناطق و بخش های مختلف این شهرستان همچنان صعودی و رو به بحرانی شدن است و شمار افراد مبتلا به کرونای انگلیسی نیز به شدت در حال فزونی است.
وضعیت کرونا در لارستان فارس رو به بحرانی شدن پیش می‌رود
به گزارش حافظ خبر، دکتر بهزاد رضایی روز چهارشنبه در این باره گفت: ظرف یک هفته گذشته تاکنون آمار مبتلایان و بستری ها در برخی مناطق از جمله بخش های بیرم، جویم و بنارویه لارستان به شدت افزایش یافته و ادامه این روند وضعیت شهرستان در اواخر فروردین و حتی اردیبهشت را  سخت تر و بحرانی تر خواهد کرد.
وی اضافه کرد: تغییر شرایط موجود و بیم اوج گیری کرونای انگلیسی و همچنین افزایش مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در این شهرستان در یک هفته گذشته متولیان امر و کادر خسته بهداشت و درمان را نگران و مضطرب ساخته است.
رضایی بیان کرد: ازدحام و شلوغی جمعیت این روزها در سطح شهر و بازار در شهرهای قدیم و جدید لار به شدت افزایش یافته و تاسف بارتر آنکه میزان استفاده از ماسک از سوی شهروندان و حتی خود بازاریان و کسبه نیز تا حد قابل ملاحظه ای کاهش محسوس داشته و همین امر بر موج نگرانی ها و وخیم شدن اوضاع در روزهای آینده افزوده است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: با توجه به هماهنگی که با ستاد مدیریت کرونا و فرمانداری انجام شده گرچه قائل به برخوردهای تحکمی یا اعمال محدودیت‌ها و تحمیل فشار بر مردم نیستیم و این حربه آخر برای مقابله است اما به دلیل مسئولیتی که در قبال سلامتی مردم داریم ناچار هستیم در صورت عدم همراهی مردم، اصناف و بازاریان از هفته جاری شدیدترین محدودیت ها را در این زمینه اعمال کنیم.
وی ادامه داد: وقتی در یک روستایی همچون جهاد آباد جویم از مجموع ۱۶ تست کرونا ۱۴ مورد آن مثبت هست و یا ظرف ۴۸ ساعت بالای ۷۲ درصد تست های کرونایی در این بخش مثبت می شود این یعنی اینکه وضعیت بحرانی است و دلیل اصلی آن هم عادی انگاری ها، سبک شمردن و جدی نگرفتن هشدارها توسط عده ای از مردم و شهروندان هست که بی توجه به پروتکل ها و عدم تمکین از الزامات و مصوبات ستاد مدیریت کرونا، حقوق سایر شهروندان و مردم را نادیده می گیرند.
رضایی همچنین برگزاری جلسه اضطراری ستاد مدیریت کرونا و نشست با مسئولان، بزرگان، معتمدین و نهادهای نظارتی و قضایی در بخش جویم لارستان و هماهنگی بیشتر برای قرنطینه کامل این شهر را یادآور شد و گفت: اقدامات و تصمیم های خوبی با همکاری مردم و مسئولان این شهر برای کاهش موج خطر و روند افزایشی ویروس اتخاذ شده است.
وی گفت: ارتباط شهر جویم با سایر شهرستان های استان فارس و نیز بخش ها و شهرهای دیگر لارستان و حتی روستاهای تابعه تا اطلاع بعدی قطع شده و محدودیت های شدید کرونایی در این منطقه در حال انجام است.
رضایی بیان کرد: همچنین با توجه به هماهنگی های انجام شده با ستاد مدیریت کرونا و مقامات امنیتی و قضایی، تمام مراسم  و آیین های عبادی، جشن ها و عروسی ها و هرگونه تجمعات در این شهر به طور کامل ممنوع است و در صورت مشاهده بدون شک با متخلفان برخورد قاطع از سوی دستگاه قضایی صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه وظیفه کادر بهداشت و درمان شهرستان لارستان کشف عروسی ها و برخورد با متخلفان نیست، گفت: از نهادها و دستگاه های نظارتی و امنیتی و قضایی درخواست می کنیم که به شدت جلوی تجمع ها ، دورهمی ها و به خصوص عروسی های با ازدحام جمعیت بالا در منطقه گرفته شود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان اضافه کرد: با بررسی های انجام شده و دلایل اصلی در افزایش میزان مبتلایان همواره رابطه معناداری بین تغییر رفتار مردم با این موضوع وجود داشته و هر گاه شرایط برای عادی انگاری ها و جدی نگرفتن خطر این ویروس فراهم شده اوج گیری آن و شمار مبتلایان نیز به همان میزان افزایش یافته است.
آمار مبتلایان کرونایی در شهرستان های لارستان، خنج و اوز در حالی که روز دوشنبه به مرز سه رقمی رسیده بود سه شنبه دهم فروردین ۱۴۰۰ نیز  ۶۵ نفر گزارش شد که ۳۰ تن از این افراد در بیمارستان بستری هستند.
منبع: ایرنا
کد مطلب : ۲۳۳۲۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما