۰
plusresetminus
فرمانده سپاه کازرون:

دومین یادواره شهدای ورزشکار کازرون برگزار می‌شود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۸
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه کازرون گفت: به مناسبت هفته ملی تربیت بدنی، دومین یادواره شهدای ورزشکار این شهرستان، برگزار خواهد شد
یادواره شهدای ورزشکار کازرون
یادواره شهدای ورزشکار کازرون
به گزارش حافظ خبر؛ سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل چهارشنبه ۲۸ مهر ضمن تبریک ایام هفته وحدت و گرامیداشت هفته تربیت بدنی، به خبرنگاران گفت: مراسم دومین یادواره شهدای ورزشکار شهرستان کازرون با حضور و سخنرانی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس برگزار می‌شود.
او با اشاره به نقش شهرستان کازرون در دوران دفاع مقدس، گفت: شهرستان کازرون ۱۳۵ شهید ورزشکار را در دوران هشت ساله دفاع مقدس، تقدیم نظام و میهن اسلامی کرده و در این زمینه نقشی برجسته داشته است.
وی با اشاره به لزوم توجه به معرفی و گسترش سبک زندگی و مکتب شهدا، خصوصا سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، به عنوان الگوهایی ارزشمند، گفت: شهدا سرمایه های انقلاب و نظام اسلامی محسوب می‌شوند و توجه به جایگاه شهدا از سوی نسل آینده و تعمیق بخشیدن به معارف ناب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت، برای آیندگان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
توکل خاطرنشان کرد که دومین یادواره شهدای ورزشکار شهرستان کازرون با شعار "مکتب سردار دلها، ادامه راه  شهدا و پهلوانی و پایمردی و ادامه راه  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی" برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شهید ناصر شاملی، جزو شهدای شاخص ورزشکار شهرستان کازرون، استان فارس و کشور محسوب می‌شود، گفت: شهید شاملی سال‌ها با درخشش در تیم صنعت نفت آبادان نام خود را در فوتبال ایران پر آوازه کرد.
توکل با بیان اینکه کمتر دوستدار فوتبال در کشور هست که شهید شاملی را به خاطر نیاورد، گفت: آن شهید بزرگوار، سال‌ها به عنوان مسئول فنی داروخانه بهداری آبادان به مردم و رزمندگان خدمت رسانی کرد تا اینکه در روز ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۴ حالی که برای حفظ آمادگی بدنی در زمین فوتبال بهداری مشغول تمرین بود با ترکش گلوله توپخانه دشمن به شهادت رسید و پیکر پاکش در یک مراسم باشکوه در گلزار شهدای کازرون به خاک سپرده شد.
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کازرون، با یادآوری اینکه یادواره شهدای کازرون بعد از نماز مغرب و عشای پنجشنبه ۲۹ مهر، در جوار مرقد مطهر شهدای گمنام در خیابان قدمگاه شهر کازرون برگزار می‌شود، گفت: عطرافشانی مزار شهدای ورزشکار، تجلیل از جانبازان و خانواده‌ شهدای شاخص، در این یادواره پیش بینی شده است.
کد مطلب : ۲۳۹۱۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما