۰
plusresetminus

فرماندار قیروکارزین: زلزله قیر خسارتی نداشت

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۷
اشکان کاظمی فرماندار قیروکارزین گفت: زلزله چهار و دو دهم ریشتری شهر قیر واقع در جنوب استان فارس خسارتی به دنبال نداشت.
فرماندار قیروکارزین: زلزله قیر خسارتی نداشت
به گزارش حافظ نیوز به نقل از ایرنا، زلزله ای به بزرگی چهار و دو دهم ریشتر ساعت شش و 50 دقیقه و 36ثانیه صبح پنجشنبه اول تیرماه 94 شهرستان قیر و کارزین در استان فارس را لرزاند.

فرماندار قیرو کارزین افزود: با توجه به نظارت جدی بر موضوع مقاوم سازی منازل در شهرها و روستاهای شهرستان قیروکارزین، به نظر می رسد که زلزله هایی با این شدت دیگر عامل ایجاد خسارت در این شهرستان نخواهد بود.

کاظمی گفت: در موضوع مقاوم سازی منازل در روستاها و شهرها در چندسال اخیر فعالیت های خوبی صورت گرفته و نظارت های جدی نیز شده است.

وی اظهارکرد: در کمیسیون ماده 100 شهرداری ها و در شهر قیر، تاکید بسیاری بر موضوع رعایت مقررات و اصول فنی ساخت و سازها صورت می گیرد و با ناظران ساختمانی متخلف در این زمینه برخوردهای جدی صورت می گیرد.

کاظمی گفت: همواره در نشست ها با اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرستان قیر و کارزین بر مساله مقاوم سازی در شهرها و روستاها تاکید شده است.

وی ادامه داد: کارگروهی نیز با این ماموریت فعال است و ناظرین فنی در این چارچوب هم از روند ساخت و سازها و مقاوم سازی منازل در شهر قیر و چهار شهر دیگر شهرستان قیروکارزین و حتی روستاهای این شهرستان به طور سرزده بازدید می کنند.

فرماندار شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: از آنجا که این شهرستان بر روی گسل های زلزله خیر قرار دارد، ایجاب می کند که نظارت های بیشتری بر مقاومت ساختمان ها صورت گیرد و به دنبال این تلاش ها است که زلزله چهار و یک دهم ریشتری سال گذشته نیز خسارتی به همراه نداشت و پیش بینی می شود که با توجه به مقاوم سازی صورت گرفته ، زلزله هایی با این حد از بزرگی خسارتی به دنبال نداشته باشد.

شبکه لرزه نگاری شیراز وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران پنجشنبه اعلام کرد: کانون زلزله صبح امروز به مرکزیت قیر در موقعیت 28.27درجه عرض شمالی و 52.91درجه طول شرقی به ثبت رسیده است.

قیر و کارزین به مرکزیت قیر در 169کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.
کد مطلب : ۸۹۱۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما