۰
plusresetminus
رئیس اداره ورزش و جوانان قیروکارزین خبر داد

برگزاری کلاس داوری درجه 3 فوتبال در قیروکارزین

تاریخ انتشاريکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵
رئیس اداره ورزش و جوانان قیروکارزین، از آغاز برگزاری کلاس داوری درجه 3 فوتبال از امروز به مدت پنج روز با حضور مدرس داوری فوتبال و اعطای گواهینامه درجه 3 داوری در پایان دوره در این شهرستان خبر داد.
برگزاری کلاس داوری درجه 3 فوتبال در قیروکارزین
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از قیروکارزین، باقر حسنی صبح امروز در حاشیه آغاز کلاس داوری فوتبال در این شهرستان اظهار داشت: کلاس‌های داوری درجه سه فوتبال از امروز آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه دارد.

وی افزود: این کلاس در راستای ارتقای دانش داوری در میان علاقه‌مندان داوری در این شهرستان برگزارشده و ولی‌الله خلیفه مدرس داوری هیئت فوتبال استان فارس کار تدریس این کلاس را بر عهده دارد که در پایان به شرکت‌کنندگان در صورت کسب حدنصاب‌های لازم کتبی و عملی مدرک داوری درجه سه فوتبال واگذار می‌شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان قیروکارزین از شرکت بیش از 30 نفر در این کلاس‌ها خبر داد و گفت: برای برگزاری کلاس داوری مطابق با آئین‌نامه کمیته داوران فدراسیون فوتبال باید مدرک تحصیلی شرکت‌کنندگان در کلاس درجه سه حداقل پایان دوره راهنمایی و سن شرکت‌کنندگان بین 17 تا 30 سال باشد.

وی با بیان اینکه مدت کلاس پنج روز و حداقل 30 ساعت به‌صورت نظری و عملی است، ادامه داد:  لازمه موفقیت در کلاس کسب 75 درصد نمره کتبی و قبولی در آزمون آمادگی جسمانی برابر حدنصاب تعیین‌ شده است.
وی در پایان افزود: این کلاس با همکاری هیئت فوتبال قیروکارزین، فرمانداری و اداره ورزش و جوانان این شهرستان برگزار شده که کلاس‌های نظری در سالن اجتماعات فرمانداری قیروکارزین و کلاس‌های عملی در ورزشگاه آزادی شهر قیر برگزار می‌شود.

 فرماندار قیروکارزین نیز در حاشیه برگزاری این کلاس اظهار داشت: امید است با برگزاری چنین دوره‌هایی شاهد تحول خوبی در ورزش و ورزشکاران این شهرستان باشیم.
اشکان کاظمی داوری را از جایگاه‌های بسیار مهم و سرنوشت‌ساز در تمام مسابقات ورزشی و به‌‌ویژه فوتبال دانست و تصریح کرد: یک داور باید نخست با عشق و علاقه به داوری بپردازد و به آن شخصیت دهد چراکه برخی منتظرند کوچک‌ترین ضعفی از داوران دیده و آن‌ها را از جایگاهشان پایین آورند.
 این مقام مسئول آمادگی کامل بدنی را از دیگر خصوصیات یک داور عنوان کرد و افزود: فوتبال امروز فوتبال سرعت است، ورزشی که در آن تحرک بسیار بوده و تیم‌ها و بازیکنان مدت‌ها تمرینات سرعتی و استقامتی انجام می‌دهند تا به‌موقع به هدف خود برسند.

کاظمی ادامه داد: شما باید با برنامه دقیق تمرینی خود اعم از تحمل استقامت و سرعت در طول هفته به‌طور منسجم بر آمادگی بدنی خود اضافه کنید چراکه آمادگی مطلوب بدنی و زاویه دید خوب و حضور نزدیک به صحنه‌ها مکمل و پیش‌نیاز یک قضاوت عالی است.
فرماندار قیروکارزین با بیان اینکه در جامعه امروز که جامعه‌ای علمی و دانشگاهی است داوران نباید عقب‌تر و کمتر از دیگران باشند خاطرنشان کرد: داوران باید با کسب معلومات علمی در سطح دانشگاه‌ها به دیگران نشان دهند از لحاظ هوش و ذکاوت اگر برتر از دیگران نیستند کمتر نخواهند بود چرا که تحصیلات دانشگاهی شخصیت شما را شکل داده و به مقبولیت بین بازیکنان و مردم می‌افزاید.

وی با بیان اینکه برخی از داوران به دلیل نداشتن اعتماد به‌نفس پس از یک اشتباه خود در زمین، قابلیت بازگشت به بازی را نداشته و برای جبران، آوانس‌های مکرری به تیم مورد نظر می‌دهند بیان داشت: به تصمیمات خود اعتماد کرده و بدانید نخستین شخصی که باید به شما اعتماد کند خودتان هستید و تمرین داشته باشید که چگونه و با چه روش‌هایی می‌توانید روحیه اعتماد به‌نفس را در سطح ایده‌آلی حفظ کنید.
کد مطلب : ۹۰۸۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما