۰
plusresetminus

40 حلقه چاه غیر مجاز آب در زرین دشت فارس در تیررس قانون / 11 چاه پـُر شد

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵
معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس از شناسایی 40 حلقه چاه غیر مجاز در مناطقی از شهرستان زرین دشت سخن گفت و اعلام کرد: کار پر کردن این چاه ها در هفته جاری آغاز شده و تا کنون 11 چاه پُر شده است .
40 حلقه چاه غیر مجاز آب در زرین دشت فارس در تیررس قانون / 11 چاه پـُر شد
به گزارش حافظ نیوز، مهندس حسین صالح جهرمی ، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پر کردن چاه های غیر مجاز بدون توقف در دشت های استان فارس ادامه دارد و این موضوع اکنون به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است .

وی با بیان اینکه همه این چاه ها با همکاری دستگاه قضایی و با احکام صادر شده دراین زمینه پر می شود از کشاورزان و باغداران خواست دراین زمینه با ماموران قانون همکاری کنند.

او خطاب به بهره برداران گفت: اجازه ندهید بیش از این سفره های آب زیر زمینی که در برداشت های بی رویه دهه های اخیر بشدت آسیب دیده است مخدوش شود .

صالح جهرمی همچنین گفت: 340 حلقه چاه آب غیر مجاز در مناطق ییلاقی اطراف شیراز شناسایی شده و بزودی عملیات پر کردن این چاهها در صدرا ، گویم ، قلات و دوکوهک آغاز می شود.

وی اضافه کرد : در برنامه سال جاری پر کردن یک هزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در استان فارس پیش بینی شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس با اشاره به وجود 70 هزار چاه مجاز و 22 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان فارس گفت: 17 درصد از چاه های مجاز و شش درصد از چاه های غیرمجاز کشور در استان فارس قرار دارد.

این مقام مسوول گفت : ما در همه مناطق و دشت های استان فارس بر روی فعالیت های حفاری غیر مجاز اشراف و نظارت داریم و همه این موارد زیر ذره بین قانون وجود دارد و با توجه با گستردگی این نظارت ها و عدم امکان حفاری با دستگاه های پیشرفته اغلب با استفاده از تراکتور حفاری های غیر مجاز صورت می گیرد که این نوع اقدامات نیز از چشم قانون مخفی نخواهد ماند .

صالح جهرمی بابیان اینکه تیم های حفاظت به شکل مداوم فعال هستند و با متخلفان برخوردهای شدید می شود گفت: طی سال 93 و چهار ماه گذشته 94 هزار و 896 چاه غیرمجاز در استان فارس پر شده است.
کد مطلب : ۹۳۸۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما