۰
plusresetminus
رحیم زارع:

نمایندگان مجلس باید از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی آگاه شوند

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۱
نماینده مردم شهرستان‌های آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی ایجاد شش میلیون فرصت شغلی شده است، باید از ظرفیت جهاددانشگاهی در تحقق این مهم استفاده کرد.
نمایندگان مجلس باید از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی آگاه شوند
به گزارش حافظ نیوز، رحیم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس با تبریک سالروز تشکیل جهاددانشگاهی در کشور، گفت: جهاددانشگاهی در ابعاد مختلف، نقشی تاثیرگذار در عرصه پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی ایفا کرده است.

وی گفت: جهاددانشگاهی در ابعاد علمی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی فعالیت‌هایی را داشته و دارد، البته نقش علمی این نهاد بسیار بارزتر بوده و نشان‌داده است که می‌تواند هم‌افزایی خوبی در مباحث پژوهشی ایجاد کند.

وی با اشاره به توانمندی‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های نانو و هسته‌ای، گفت: در حوزه پزشکی هم جهاددانشگاهی تحقیقات، پژوهش‌ها و فعالیت‌های شاخصی را داشته و دارد.

این نماینده مجلس با بیان این‌که «براین باور هستم که بسیاری از مسئولان و برنامه‌ریزان کشور خصوصا نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی اطلاع کامل ندارند» بر لزوم برنامه‌ریزی برای معرفی دقیق‌تر جهاددانشگاهی و پتانسیل‌های این مجموعه، خصوصا در مجلس شورای اسلامی تاکید و افزود: باید برای حضور مسئولان جهاددانشگاهی در یکی از جلسات مجلس و حتی کمیسیون‌های مختلف برنامه‌ریزی کرد تا همه نمایندگان با ظرفیت‌های این نهاد آشنا شوند.

نماینده مردم شهرستان آباده،‌ بوانات و خرم‌بید خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در مباحث آموزشی نیز توانمندی‌های خوبی دارد، امروز هم یکی از نیازهای کشور، مباحث آموزشی است، آموزش‌هایی که منجر به مهارت‌افزایی شده و نیاز جامعه را پاسخگو باشد.

زارع همچنین از فعالیت‌های رسانه‌ای جهاددانشگاهی به‌عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های این نهاد یاد و اضافه کرد: با خبرگزاری قرآنی(ایکنا) آشنا هستم و به شکل مداوم آن را مطالعه می‌کنم، این خبرگزاری بین‌المللی، یک پتانسیل بسیار موثر است که اخبار و اطلاعات مفید قرآنی را در سطحی وسیع منتشر می‌کند.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه جهاددانشگاهی در حوزه قرآنی بسیار فعال است، فعالیت‌های این نهاد در عرصه قرآنی را تاثیرگذار ارزیابی و اضافه کرد: مباحث قرآنی مهمترین مبحث در فعالیت‌های فرهنگی است، بی‌تردید اگر فرهنگ قرآنی را در جامعه نشر دهیم، جامعه از هر آسیبی مصون خواهد بود.

زارع نشر فرهنگ قرآنی را یکی از نیازهای جامعه امروز دانست و تاکید کرد: قرآن برای تمام انسان‌ها در هر جامعه و هر کشوری، نقشه راه سعادت را ترسیم کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جهاددانشگاهی در این عرصه دارای توانمندی‌های زیادی است که باید از این پتانسیل استفاده مطلوبی کرد.
کد مطلب : ۹۵۰۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما