۰
plusresetminus
جلسه شورای اداری در دهستان خسروشیرین برگزار شد؛

هشدار فرماندار آباده به حضور مسئولین در برخی محافل / رحیم زارع: با هیچ رسانه ای مشکل ندارم

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۰
چشممان آب نمی خورد از سوی دولت خسارت های وارد بر کشاورزان منطقه جبران شود؛ هر کیلومتر روکش آسفالت جاده 150 میلیون تومان هزینه بردار است.
هشدار فرماندار آباده به حضور مسئولین در برخی محافل / رحیم زارع: با هیچ رسانه ای مشکل ندارم
به گزارش حافظ نیوز به نقل از آباده نما، پنجمین شورای اداری شهرستان آباده با حضور نماینده مردم آباده،بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی و فرماندار آباده در دهستان خسروشیرین با همراهی مسئولان این شهرستان در  برگزار شد.

مسئولین شهرستان که اغلب با خودروهای اداری و بعضا تک سرنشین مسافت 80 کیلومتری آباده تا خسروشیرین را برای حضور در جلسه شورای اداری پیموده بودند، در حسینیه حضرت ابوالفضل علیه السلام این روستا حاضر شدند.

خسروشیرین روستای برگزیده گردشگری در استان فارس با جمعیت بومی 5 هزار نفر، پذیرای جمعیت 12 هزار نفری از عشایر طوایف قشقایی در فصول قشلاق است.

دهستان خسروشیرین متشکل از 3 روستای محمدآباد، فتح آباد به مرکزیت خسروشیرین می باشد که

از دو دشت خسروشیرین و کلوان تشکیل شده است.

چشمه های این روستا آب دو سد را تامین می کند و سرچشمه رود کر است.

از زمان الحاق خسروشیرین به آباده انتظارات مردم این دهستان برآورده نشده است

حمیدرضا یعقوبی رئیس شورای اسلامی خسروشیرین اولین سخنران جلسه شورای اداری بود.

وی در سخنانی ضمن تشکر از حضور روسای ادارات و ارگان ها در خسروشیرین به بیان مشکلات مردم این دهستان پرداخت و گفت: از زمان الحاق خسروشیرین به آباده اقداماتی صورت گرفته اما انتظارات مردم این دهستان آنچنان که باید برآورده نشده است.

وی خسروشیرین را روستای برگزیده گردشگری استان فارس عنوان کرد و با بیان اینکه مسئولین نگاه ویژه ای به این منطقه داشته باشند، گفت:در صورت شکوفا شدن استعداد های آن، می تواند به قطب اقتصادی پویای شهرستان آباده تبدیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان آباده با انتقاد از وضعیت نابسامان جاده ارتباطی خسروشیرین آباده ، آن را یکی از مشکلات عمده مردم خسروشیرین عنوان کرد و با گلایه از توقف عملیات روکش آسفالت، گفت: گویا عدم تخصیص اعتبار باعث تعطیلی عملیات شده است و انتظار داریم جاده آباده صغاد بهمن و خسروشیرین، به جاده اصلی تغییر کد یابد.

وی ادامه داد: با توجه به عبور آزاد راه از دهستان خسروشیرین، شایسته است جاده آباده صغاد و خسروشیرین به عنوان جاده اصلی برای اتصال به آزاد راه در نظر گرفته شده و بودجه تخصیص بدهند.

یعقوبی از اجرای کند طرح هادی در خسروشیرین نیز گلایه کرد و اظهار داشت: طرح هادی روستاهای خسروشیرین و محمدآباد از سال 1374 آغاز شده است و امروز نیز حدود 10 سال از بازنگری این طرح نیز می گذرد اما تزریق اعتبارات قطره چکانی باعث شده است که کارهای صورت گرفته نیز از بین برود.

وی با اشاره به از بین رفتن آسفالت داخلی خسروشیرین که 14 سال پیش صورت گرفته است، تصریح کرد: این عملکرد این چنینی در اجرای طرح هادی اتلاف سرمایه بیت المال است.

رئیس شورای اسلامی دهستان خسروشیرین با اشاره به شغل مردم منطقه که غالبا کشاورزی و دامداری است، بحران خشکسالی را علت عمده مهاجرت مردم از روستاهای این دهستان ذکر کرد و گفت: متاسفانه علاوه بر خشکسالی، سرمازدگی و بارندگی اخیر نیز خسارات زیادی به کشاورزان و دامداران وارد کرده است.

وی ادامه داد: حدود 1500 هکتار از گندم دیم آسیب دید و 3 هزار تن علوفه خشک از بین رفته است.

بدهی کشاورزان به بانک ها و عدم توانایی در بازپرداخت بدهی ها بخاطر خشکسالی، فضای آموزشی غیر ایمن و فرسوده در خسروشیرین، از دیگر مشکلات عنوان شده از سوی رئیس شورای روستای خسروشیرین بود.

وی با بیان اینکه از دیگر مشکلات عمده کشاورزان خسروشیرین بدهی آنان به بانک ها عنوان کرد و گفت: ظرف چند روز آینده پیگیری مطالبات توسط بانک ها مجدد آغاز خواهد شد، در صورتی که حتی اگر کل سرمایه کشاورزان را به بانک بدهیم، باز بدهکاری آن ها تسویه نخواهد شد و مسئولین حتما در این رابطه تدبیر مناسبی اتخاذ کنند که در غیر این صورت شاهد سرعت گرفتن مهاجرت از روستا به شهر خواهیم بود.

*روستای خسروشیرین و محمد آباد از حضور روحانی محروم است

یعقوبی نبود مدارس با ایمنی حداقلی در منطقه را مشکل دانش آموزان عنوان کرد و گفت: خسروشیرین تنها یک مدرسه ایمن دارد و 3 مدرسه دیگر غیر ایمن و فرسوده هستند در حالی که تنها یکماه دیگر به بازگشایی مدارس فرصت است.

افت ولتاژ برق در سه روستای این دهستان، محروم بودن خسروشیرین و محمدآباد از حضور مداوم روحانی بدلیل عدم وجود خانه عالم، از مشکلات دیگر دهستان عنوان شد.

یعقوبی در پایان ضمن تاکید بر پیگیری تامین اعتبار برای شبکه آبرسانی شرب روستاهای محمدآباد نیز گفت: شبکه آبرسانی محمد آباد به طول 11 کیلومتر شبکه داخلی و 8 کیلومتر خط انتقال طراحی شده و معطل تامین اعتبار است.

*هر کیلومتر روکش آسفالت جاده 150 میلیون تومان هزینه بردار است

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آباده طی سخنانی در خصوص روکش آسفالت جاده خسروشیرین و تغییر کد این راه روستایی به عنوان جاده اصلی گفت: امکان تغییر کد جاده ای که منتهی به راه روستایی است امکان پذیر نیست و ما برای حل این مسئله، طرح را بصورت جاده آباده بهمن صغاد سمیرم مطرح کردیم تا ان شاالله هم مشکل این محور حل شود و هم در آینده جاده خسروشیرین به عنوان جاده آنتنی مشکلش حل شود.

وی بودجه تخصیص یافته برای عملیات روکش آسفالت جاده خسروشیرین را کافی ندانست و گفت: 17 کیلومتر از این جاده برای روکش آسفالت در دستور کار ما قرار دارد و در حال حاضر 12 کیلومتر از این جاده را روکش انجام گرفته است.

 نوروزی چگینی کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این 17 کیلومتر  25 میلیارد ریال عنوان کردو گفت: هر کیلومتر روکش آسفالت جاده 150 میلیون تومان هزینه بردار است.

وی همچنین از روکش آسفالت پل محمدآباد طی یک ماه آینده خبرداد.

*چشممان آب نمی خورد از سوی دولت  خسارت های وارد بر کشاورزان منطقه جبران شود

محمدی رئیس جهادکشاورزی شهرستان آباده نیز به میزان خسارات وارد شده به بخش کشاورزی و بویژه زراعت منطقه خسروشیرین اشاره کرد و گفت: متاسفانه بارش و رعد و برق و تگرگ اخیر مبلغی بالغ بر  40 میلیارد ریال به کشاورزان منطقه خسارت وارد کرده است.

وی در خصوص جبران خسارت های وارده بر تلامین آن از محل اعتبارات شهرستانی تاکید کرد و گفت: چشمام آب نمی خورد با توجه به برنامه اقتصادی دولت، مبلغی برای تخصیص به خسارت اخیر بارندگی دست کشاورزان منتطقه را بگیرد.

محمدی همچنین از تامین اعتبار برای طرح آبیاری تحت فشار اراضی روستای محمد آباد خبر داد و گفت: 85 درصد این طرح توسط دولت تامین شده است و مابقی را نیز باید درصورت امکان از ماده 180 تامین شود.

رنجبر رئیس بنیاد مسکن و شهرسازی شهرستان آباده در توضیحاتی از اقدامات اداره مطبوعش در روستای خسروشیرین نیز دفاع کرد و گفت: دهستان خسروشیرین از اولویت های کاری بنیاد مسکن بوده و از سال 86 تا 93 این روستا از اعتبارات بهرمند شده است.

وی از بین رفتن برخی زیرساخت های روستای خسروشیرین را اجرای طرح گازرسانی اخیر عنوان کرد و گفت: این قول را می دهیم که در صورت تامین اعتبار آسفالت ابتدای روستای خسروشیرین تا تفرجگاه را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم.

*اگر فرماندار و نماینده پیگیر باشند، طرح دبیرستان خسروشیرین در بنیاد برکت مصوب می شود
پاسدار معاون برنامه ریزی و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش نیز در خصوص نوسازی دبیرستان دخترانه عترت خسروشیرین توضیحاتی داد و گفت: جلسات و مکاتبات زیادی در این خصوص صورت گرفته و حتی جلسه ای با معاون وزیر نیز داشته ایم که متاسفانه اعتباری را برای این امر اختصاص نداده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح این دبیرستان در بنیاد برکت مطرح شده است که امیدواریم با پیگیری فرماندار و نماینده محترم، این طرح نیز در آنجا مصوب شود.

 

*توصیه آقای فرماندار به خبرنگاران: انتقادهایی سازنده خواهد بود که از روی دلسوزی و عشق به مردم باشد
زارع فرماندار آباده طی سخنانی ضمن تقدیر از حضور اصحاب رسانه و انعکاس اخبار شهرستان، پیشاپیش سالروز شهادت صارمی شهید عرصه خبر و روز خبرنگار را تبریک گفت و تصریح کرد: خبرنگاران باید جایگاه ویژه ای در شهرستان داشته باشند و بدانند انتقادهایی سازنده خواهد بود که از روی دلسوزی و عشق به مردم باشد.

وی با تاکید بر حساس بودن مسئولیت خبرنگاری در تاثیر پذیری اتفاقات شهرستان، ارتباط دو سویه خبرنگاران با مردم و مسئولین را دلیل سنگین بودن تکلیف آنان برشمرد و خاطرنشان کرد: از ادارت و ارگان های شهرستان انتظار می رود در تجلیل از خبرنگاران در روز خبرنگار، اقدامات لازم را انجام دهند.

محمدرضا زارع در این جلسه همچنین از ابلاغ پدافند زیستی خبر داد و گفت: پدافند زیستی که زیر مجموعه پدافند غیرعامل است، برای رویارویی با عوامل مخربی که منشا زیستی دارند تعریف شده است.

 

فرماندار آباده با اشاره به 9 مرداد روز گرامیداشت اهدای خون، به برنامه ریزی برای دهه کرامت از 25 مرداد اشاره کرد.

محمدرضا زارع همچنین ضمن یادآوری بر نزدیک شدن هفته دولت در 8 شهریور، از کلیه دستگاه های زیرمجموعه خواست تا هماهنگی های لازم را برای برنامه های افتتاح و کلنگ زنی انجام دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال شاهد افزایش 16 درصدی در اعتبارات تملک سرمایه دارایی بوده ایم.

تحول اداری و بحث عفاف و حجاب در ادارات، بهسازی فضای ادارات بخصوص در تکریم از ارباب رجوع جانباز و معلول، تاکید بر عدم اسراف در مصرف حامل های انرژی از دیگر تذکرات فرماندار آباده در جلسه اداری خسروشیرین بود.

زارع در قسمت دیگری از سخنانش در خصوص موضع گیری هایی در خصوص نماینده مردم در مجلس اشاره کرد و گفت: تا پایان مدت قانونی نماینده فعلی وظیفه نمایندگی شهرستان را دارد و نباید بخاطر بحث های انتخاباتی جایگاه نماینده را تخریب کنیم.

*منتقدان بدانند، به برکت اتفاقات اخیر در حوزه هسته ای ، سایه جنگ از کشور ما رخت بر بسته است!

وی همچنین به موفقیت های تیم مذاکره کننده هسته ای نیز اشاره کرد و یادآور شد: امروز به واسطه موفقیت تیم هسته ای توجه همه جهان به انقلاب اسلامی معطوف شده است.

و با انتقاد از برخی اظهار نظرات مخالف در بحث هسته ای، این عمل را تخریب عملکرد دولت برشمرد و گفت: فضای انتقاد در کشور باز است ولی منتقدان بدانند، به برکت اتفاقات اخیر در حوزه هسته ای ، سایه جنگ از کشور ما رخت بر بسته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان آباده با اشاره به بیمارستان شماره 2 امام خمینی(ره) از کمبود اعتبار برای تکمیل این بیمارستان گفت و توپ را در زمین نماینده انداخت و خاطرنشان کرد: برای تجهیز بیمارستان رقمی بالغ بر 170 میلیارد ریال اعتبار لازم است که نماینده مردم آباده یا دعوت از وزیر بهداشت و درمان برای حضور در آباده، بتوانیم از اعتبار را تامین کنیم.

*هشدار فرماندار نسبت به استفاده های شخصی از خودروهای دولتی و حضور مسئولین در برخی محافل

وی ادامه داد: از گوشه و کنار می شنویم عده ای می گویند اگر ما بودیم برای بیمارستان ال می کردیم و بل می کردیم، این عزیزان بدانند کار بسیار سختی در حال انجام است.

فرماندار آباده همچنین نسبت به حضور مسئولین در برخی محافل و استفاده شخصی از خودروهای اداری بشدت هشدار داد و تصریح کرد: مسئولین شهرستان نمایندگان حکومت اسلامی هستند و نباید در محافلی که در شان مسئول نظام نیست حضور یابند و از طرف دیگر در مراسم های ملی و مذهبی که بصورت عمومی برگزار می شود، مسئولین باید حضور پرنگ تری داشته باشند.

وی با تاکید بر حل بخشی از مشکلات شهرستان توسط خلاقیت نیروهای خودی نیز گفت: نباید همیشه چشممان به لطف استان باشد زیرا در بسیاری از موارد استان برای ما دلسوزی نمی کند و خودمان باید دلما برای خودمان بسوزد.

*در مهمترین ایستگاه سوال و جواب انسان  در قیامت،  خداوند از حق الناس می پرسد
حجت الاسلام والمسلمین نورالدینی رئیس دادگستری شهرستان آباده از دیگر سخنرانان شورای اداری بود وی در سخنانی بر دقت در اجرای کارها تاکید کرد و با ذکر حدیثی از امام صادق علیه السلام، گفت: روز قیامت انسان را در 50 محل نگه خواهند داشت که مهمترین آن ایستگاه ها، ایستگاهی است که خداوند در آن از حق الناس از انسان سوال می پرسد.

وی با هشدار به حسن انجام وظایف محوله و پیگیر بودن مسئولین در حل و فصل مشکلات مردم، تاکید کرد: وظایف ما مسئولین نسبت به مردم بسیار خطیر و دشورا است چرا که اگر اندکی اشتباه یا کم کاری شود، حق الناس را ضایع کرده ایم و در نزد خدا بشدت مواخذه خواهیم شد.

امام جمعه موقت شهرستان آباده با ابراز خرسندی از همدلی بین مسولین شهرستان آباده از این اتفاق تقدیر کرد.

وی همچنین در زمینه قضایی و امنیتی نیز از دستگیری چندین مجرم حرفه ای و مجازات آن ها نیز خبر داد و گفت: در این منتطقه نیز گویا اختلافاتی بین عشایر و مردم خسروشیرین بوجود آمده است که از این عزیزان می خواهیم نمایندگان خود را برای رسیدگی به این مشکل به ما معرفی کنند.

*با هیچ رسانه ای مشکلی نداریم و با آغوش باز در خدمتشان هستیم
رحیم زارع نماینده مردم آباده بوانات و خرمبید نیز در این جلسه با تبریک پیشاپیش روز خبرنگار، از پیگیری برای ایجاد تعاونی مسکن خبرنگاران خبرداد و گفت: همه رسانه های شهرستان برای ما فرقی ندارند و ما با هیچ رسانه ای مشکلی نداریم و با آغوش باز در خدمتشان هستیم.
کد مطلب : ۹۵۱۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما