۰
plusresetminus

افتتاح موزه کتابت و خوشنویسی نی ریز همزمان با شهریور 94

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۹
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با تاکید بر اینکه موزه کتابت و خوشنویسی نی ریز به مساحت ۲ هزار متر در شهریور ماه ۹۴ به بهره برداری خواهد رسید، گفت: هفت موزه دیگر در دست اجرا است که با احتساب ۶ موزه دیگر تعداد زیادی از شهرستان دارای موزه خواهند شد.
افتتاح موزه کتابت و خوشنویسی نی ریز همزمان با شهریور 94
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، دکتر مصیب امیری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امروز (15مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال میزان سه میلیون و 184 هزار و 803 نفر گردشگری خارجی از مکان های تحت پوشش بازدید کردند، گفت: این میزان در مدت مشابه سال گذشته سه میلیون و 161 هزار و 181 نفر بوده که پنج درصد افزایش از خود نشان می دهد.
 
وی با یادآوری این مطلب که یکی اهداف مهم در سفر هیئت دولت به فارس اتمام پروژه های نیمه تمام بود، تاکید کرد: به طور مشخص 6 موزه نیمه تمام در فارس وجود داشت که باید تا پایان سال 95 باید به بهره برداری برسد.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه موزه کتابت و خوشنویسی نی ریز به مساحت 2 هزار متر در شهریور ماه 94 به بهره برداری خواهد رسید، اظهار داشت: هفت موزه دیگر در دست اجرا است که با احتساب 6 موزه دیگر تعداد زیادی از شهرستان دارای موزه خواهند شد.
 
دکتر امیری با یادآوری این مطلب برای ساخت موزه پاسارگاد با بانک پاسارگاد تفاهمی ایجاد شده است، افزود: موزه نورآباد هم در سال 95 تمام می شود و مشکل اجرای عملیات بزرگترین موزه استان به عنوان "موزه مشاهیر" در کنار حافظیه مرتفع شده و این موزه تا پایان سال 95 به بهره بردای خواهد رسید.
 
وی با اشاره به اینکه 26 انجمن میراث فرهنگی احیا می شود، اظهار داشت: بیش از 50 درصد حفاری های غیر مجاز در فارس کاهش پیدا کرده است و برای حفاظت بیشتر 6 مکان تاریخی به دوربین مدار بسته مجهز می شوند.
 
مدیر کل میراث فرهنگی فارس با یادآوری این مطلب که 70 پروژه با اعتبار 180 میلیارد ريال در دست اجرا داریم که 135 میلیارد ريال برای مرمت و 45 میلیارد ريال برای اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شده است، افزود: 580 میلیارد ريال در بخش سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.
 
وی از احداث 19 هتل و هتل آپارتمان خبر داد و اضافه کرد: در منطقه مارگون و بهشت گمشده با اعتبارات سرمایه گذار بخش خصوصی اقدامات خوبی شده است.
 
خاطر نشان می شود، در پایان این مراسم از خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران حوزه میراث فرهنگی فارس به مناسبت روز خبرنگار تقدیر شد.
کد مطلب : ۹۶۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما