۰
plusresetminus

آتش سوزی در انبار علوفه در فیروزآباد پس از هفت ساعت مهار شد

تاریخ انتشارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۰
بر اثر بی احتیاطی و جوش کاری در انبار نگهداری علوفه خشک (کاه و یونجه) واقع در میدان بسیج شهر فیروزآباد،شعله های آتش از این انبار بلند شد.
آتش سوزی در انبار علوفه در فیروزآباد پس از هفت ساعت مهار شد
به گزارش حافظ نیوز به نقل از فیروزنا، بر اثر بی احتیاطی و جوش کاری در انبار نگهداری علوفه خشک (کاه و یونجه) واقع در میدان بسیج این انبار علوفه در آتش سوخت.

این آتش سوزی که در حوالی ساعت 5 عصر روزچهارشنبه آغاز شد، مهار آن تا ساعتی از بامداد امروز 15 مرداد ماه ادامه داشت. شدت این آتش سوزی به بقدری بود که ستاد بحران شهرستان تشکیل جلسه داد و منازل مسکونی تا شعاع 200 متری از محل وقوع حادثه تخلیه گردید.

حضور به موقع و پر تعداد آتش نشانی باعث شد تا آتش تحت کنترل قرار گیرد. اما به صورت کامل مهار نشد. به نظر می رسد به دلیل عدم استفاده آتش نشانان از لباس مناسب و ایمنی، دسپاچگی و سردرگمی، عدم استفاده صحیص و مناسب از ابزار آتش آمادگی لازم را در مواجهه با چنین حوادثی نداشتند.

حضور مردم و تماشاچیان نیز باعث به وجود آمدن درگیری و نزاع صاحب انبار با مردم گردید وی با چوب قصد متفرق کردن مردم را در حوالی محل حادثه داشت. با وجود حضور نیروی انتظامی در محل هیچ اقدامی در جلوگیری از به وجود آمدن نزاع و درگیری و پراکنده کردن جمعیت از سوی ایشان صورت نگرفت.

برخی شاهدان عینی حاضر در محل حادثه نگهداری منبع سوخت در کنار انبار علوفه و انفجار آن را عامل شعله ور شدن آتش عنوان می کردند. در این محل علاوه بر علوفه لودر، تراکتور و ادوات کشاورزی نیز نگهداری می شود.
مشخص نیست که با مجوز کدام ارگان و نهادی در این محل بدون تمهیدات لازم ایمنی و نزدیک منطقه مسکونی علوفه خشک نگهداری می شود.

هنوز هیچ منبع رسمی نگهداری بشکه ها سوخت را در این محل تایید نکرده است. اما وجود چندین بشکه برزگ مخصوص نگهداری سوخت در محل می تواند خود گواه این مدعا باشد.
کد مطلب : ۹۶۷۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما