۰
plusresetminus

موزه تخصصی نی‌ریز فارس هفته دولت افتتاح می‌شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۷
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از افتتاح موزه تخصصی نی‌ریز در هفته دولت خبر داد.
موزه تخصصی نی‌ریز فارس هفته دولت افتتاح می‌شود
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس؛ مصیب امیری پیش از ظهر امروز در آئین تجلیل از خبرنگاران رسانه‌های استان فارس با بیان اینکه تعداد زیادی از موزه‌های استان فارس تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد  گفت: عملیات اجرایی موزه نی‌ریز که به نگهداری نسخ خطی و نسخه‌های کتابت خوشنویسان اختصاص دارد، شهریور ماه همزمان با آغاز هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

امیری با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت موزه در استان تحت پوشش میراث فرهنگی استان قرار دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه عملیات اجرایی موزه‌های پاسارگاد و نورآباد پس از سال‌ها وقفه دوباره از سر گرفته شده تا پایان سال 95 تعداد شش موزه دیگر در استان تکمیل و افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت موزه مشاهیر استان فارس با جدیت دنبال می‌شود، عنوان کرد: این موزه در رشد و توسعه گردشگری استان و معرفی جاذبه‌های استان در سطح ملی و بین‌المللی تأثیر زیادی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با بیان اینکه آمار بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری استان فارس در سه ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش یافت، گفت : در سه ماه ابتدای امسال بیش از 3 میلیون و 184 هزار و 803 نفر از اماکن تاریخی استان فارس بازدید کردند.

امیری اظهار داشت: این آمار در مقایسه با بازدید گردشگران از اماکن تاریخی استان در مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش یافته است و روز به روز به آمار گردشگران داخلی و خارجی افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف هیئت دولت در سفر به استان فارس تأکید بر تکمیل موزه‌های نیمه‌تمام استان بوده است، افزود: تقویت زیرساخت‌های گردشگری و حفاظت و مرمت بناهای تاریخی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی کشور قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به اینکه فعالیت انجمن‌های مردمی میراث فرهنگی دوباره پس از مدت‌ها آغاز شده است، فعالیت این انجمن‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه در حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی بسیار مؤثر دانست و عنوان کرد: در یک سال گذشته با فعالیت این انجمن‌ها و با هوشیاری مردم 50 درصد از حفاری‌های غیر مجاز در استان کاهش یافته است.

امیری افزود: برای افزایش ضریب ایمنی حفاظت آثار تاریخی استان فارس تا پایان امسال شش مکان تاریخی و فرهنگی استان شامل ارگ کریم‌خانی، حمام وکیل، کاخ اردشیر، کاخ ساسانی سروستان، پاسارگاد و موزه لار به دوربین مداربسته مجهز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 70 پروژه با اعتبار 18 میلیارد تومان در استان در دست مرمت و اجراست گفت: سال گذشته 13 میلیارد و 500 میلیون تومان از اعتبارات ملی در بخش مرمت و حفاظت و 4 میلیارد و 500 میلیون تومان از اعتبارات استانی هزینه شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با بیان اینکه بیش از 58 میلیارد تومان در بخش گردشگری در سه ماه امسال در سطح استان سرمایه‌گذاری شده است خاطرنشان کرد: 16 هتل و هتل‌آپارتمان در دست احداث است و زودی به مجموعه اقامتی استان افزوده می‌شود.

امیری همچنین از رونمایی کتاب «بانک اطلاعات جامع گردشگری استان فارس» در هفته دولت امسال خبرداد و گفت : اين كتاب به همراه لوح فشرده مربوطه، حاوي تمام اطلاعات مورد نياز گردشگران درعرصه خدمات گردشگری است.

معاون سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي فارس نيز ضمن اشاره به اينكه 16 هتل در سطح استان فارس مراحل ساخت را پشت سر مي‌گذارند، از تدوين 12 بسته سرمايه‌گذاري هتل‌هاي چهار و پنج ستاره خبر داد و گفت: هم‌اينك شاهد حضور و فعاليت تعدادي سرمايه‌گذار ايراني مقيم خارج از كشور در زمينه احداث زيرساخت‌هاي اقامتي در فارس هستيم اما هنوز هيچ سرمايه‌گذار خارجي در اين خصوص ورود نكرده است.

معاون سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي فارس با بيان اينكه روال اداري صدور موافقت‌اصولي و مجوز براي ايجاد 280 تاسيسات گردشگري در سطح استان در حال انجام است، گفت: اميدواريم با سرعت گرفتن روند استعلام‌ها، هرچه سريعتر موافقت‌اصولي و مجوزها صادر شود.

شهبازي با بيان اينكه، شرايط كنوني به واسط فراهم شدن بستر ارتباطات وسيع‌تر بين‌المللي، زمينه را براي حضور گردشگران در ايران فراهم خواهد كرد، گفت: ما براي تمام سرمايه‌گذاران واقعي، فرش قرمز پهن كرده و تمام قد از آنان حمايت مي‌كنيم.

بنابراین گزارش در این مراسم خبرنگاران و عکاسان حوزه میراث فرهنگی فارس به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار تجلیل شدند.
کد مطلب : ۹۶۹۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما