۰
plusresetminus
یادداشتی از حسین خبیری؛

نه علمی، نه ضروری...

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۵
گروه‌ها و اقشار دیگری نیز هستند که به شدت تمایل دارند، با طبع و سلیقه خود بدین عنوان بیفزایند و تکرار این اشتباه می‌بایست در جایی متوقف و تصحیح گردد.
سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز
سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز
به گزارش حافظ خبر؛ اخیراً یکی از اعضای شورای شهر مژده اضافه شدن کلمه مذهبی به عنوان سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری شیراز را مطرح نموده‌اند...
واژه فرهنگ، دارای معانی به غایت بسیط و عمیق بوده و دامنه شمول آن بسیار گسترده می‌باشد و اگر نگویم همه امور انسان اجتماعی، به جرأت می‌توان گفت که بسیاری از موضوعات خرد و کلانی که ما بدان مشغولیم یا به ضرورت و نیاز از آن یاد می‌کنیم، در زیرشاخه‌های همين کلمه‌ی مهم یعنی "فرهنگ" می‌گنجند.
امور علمی، اجتماعي، دینی، مذهبی، فرهنگی، هنری، سیاسی، گردشگری، ورزشی... همه و همه از زیربخش‌های حوزه فرهنگ یا امور فرهنگی بشمار می‌آیند، بیایید تغییرات بدون ضابطه و بی‌منطق در این نام‌گذاری‌های سلیقه‌ای و نه عالمانه را در گذر زمان با هم مرور کنیم:
معاونت (یا سازمان) فرهنگی شهرداری شیراز (کافی و صحیح)
معاونت (یا سازمان) فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز (نقطه آغاز اشتباه)
معاونت (یا سازمان) فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز... (تداوم اشتباه)
معاونت (یا سازمان) فرهنگي، هنری، سیاسی، اجتماعی، ورزشی، مذهبی، گردشگری و...شهرداری شیراز.. (غلط در غلط)
از نگاه کارشناسی، و به طور مشخص در این نام‌گذاری، صرفاً بکارگیری عنوان فرهنگی، گویای تمامی امور و شئونی که در زیرمجموعه واژه جامع‌الاطراف فرهنگ می‌باشد، خواهد بود...
گروه‌ها و اقشار دیگری نیز هستند که به شدت تمایل دارند، با طبع و سلیقه خود بدین عنوان بیفزایند و تکرار این اشتباه می‌بایست در جایی متوقف و تصحیح گردد.
اگرچه بدون کمترین تردیدی می‌توان گفت که: پیش‌بینی گورستانی برای نام‌آوران و یا درج عنوان مذهبی در نام بدقواره و طولانی یک سازمان، همین لحظه که من با شما سخن می‌گویم، آن هم در آخرین روزهای سال و ماه‌های پایانی کار شورای شهر، از نگاه بیشتر شهروندان نه ضروریست و نه اولویت.
کد مطلب : ۲۳۲۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما