۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از تجمع اعتراضی دانشجویان شیرازی نسبت به دیپلماسی «اتفاقی» و «منفعل در فاجعه منا»؛

اعلام مواضع منفعلانه دستگاه دیپلماسی در قبال «فاجعه منا» دردناک بود/ با کدخدا نشستن یعنی ذلت و خواری/ ما نخواهیم گذاشت قطع‌نامه 598 دیگری برای ملتمان رقم بخورد و رهبری جام زهر را بنوشند

تاریخ انتشارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۱
دانشجویان شیرازی شرکت‌کننده در این تجمع اعتراضی بیان کردند: چرا دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر و امید که این‌همه شعار عزت سر می‌دهد این‌همه منفعلانه وارد میدان شده است و چرا برای رهایی حرم امن الهی از دست متحدین شیطان بزرگ تلاش نمی‌کند؟
 به گزارش "حافظ نیوز"، تجمع دانشجویان دانشگاه شیراز مقابل وزارت امور خارجه در اعتراض به انفعال دستگاه دیپلماسی در قبال فاجعه منا و همچنین دست دادن وزیر امور خارجه با رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شد.

اعلام مواضع منفعلانه  وزارت امور خارجه در مورد فاجعه منا، فاجعه‌انگیز است

محمدرضا کیانی یکی از دانشجویان تجمع‌کننده در حاشیه این تجمع گفت: بعد از حادثه دل‌خراش منا که قلب مسلمانان جهان را رنجور و آزرده‌خاطر کرد، ما از جانب خود به تمام مسلمانان جهان بخصوص ایرانیان عزیز و ساحت مقدس امام عصر(عج) تسلیت عرض می‌کنیم.

وی افزود: این حادثه بیش‌ازپیش اثبات بی‌کفایتی آل سعود را به مسلمانان و جهانیان نشان داد و دردناک‌تر از اینها اعلام مواضع منفعلانه و بعضاً خنثی وزارت امور خارجه در مورد فاجعه منا، فاجعه‌انگیز است.

دیپلماسی خارجه ما نسبت به فاجعه منا اعتراض و عکس‌العملی محکم نشان نداد

در این تجمع حجت‌الاسلام تجرد، عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: دیپلماسی خارجه ما نسبت به فاجعه منا اعتراض و عکس‌العملی محکم نشان نداد.

وی با عرض تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان بیان کرد: برای دفاع از ارزش‌ها دریغی نداریم و به این دلیل آمده‌ایم که دغدغه داریم و خط‌مشی سیاسی رهبری این است که گفت من یک انقلابی‌ام و دیپلمات نیستم.

مسئولین وزارت به خواسته مردم عمل و توجه کنید و ببینید این مردم انقلابی چه می‌خواهند

این عضو جامعه روحانیت شیراز افزود: مسئولین وزارت به خواسته مردم عمل و توجه کنید و ببینید این مردم انقلابی چه می‌خواهند، دشمن یک لبخند می‌زند ولی پشت آن هزاران دسیسه است.

ما زیر بار استکبار نمی‌رویم و با آنها دست نمی‌دهیم و سازش نمی‌کنیم و در مقابل آنها ایستاده‌ایم

حجت‌الاسلام تجرد تصریح کرد: آنها اسلام و جمهوری اسلامی را نمی‌خواهند و می‌خواهند این حکومت نباشد، آنها این کار را علیه دین اسلام و تشیع کردند و می‌خواهند راه مکه را ببندند تا هر کاری دلشان می‌خواهد انجام دهند، حج جزو اعمال دینی ماست و باید برویم و فکری به حال سرزمین وحی کرد وگرنه با کار این‌ها حج تعطیل نمی‌شود؛ ما زیر بار استکبار نمی‌رویم و با آنها دست نمی‌دهیم و سازش نمی‌کنیم و در مقابل آنها ایستاده‌ایم و باید کاری کنیم که فاجعه منا فراموش نشود.

وی بیان کرد: دست جنایتکاران به‌وضوح دیده می‌شود و بنا دارند ما نسبت به احکام دینی بی‌تفاوت باشیم تا راه را ببندند و هر کاری می‌خواهند انجام دهند، ما با این حرکات آرام و متین خواسته‌هایمان را مطرح می‌کنیم و از رفتاردولت ناراحت هستیم و این دست دادن و صحبت کردن با آمریکا برای چیست؟

شما همان‌هایی هستید که ابوطالبی‌تان را نپذیرفتند و وزارت ارشادتان برای ویزا پشت سازمان ملل ماند، آخر این چه عزتی است، آیا شما از شهدا و وجدانتان و تاریخ انقلاب و دفاع مقدس شرم نمی‌کنید

غلامرضا صفرپور، مدرس دانشگاه آزاد شیراز نیز خطاب به دولت گفت: شما همان‌هایی هستید که ابوطالبی‌تان را نپذیرفتند و وزارت ارشادتان برای ویزا پشت سازمان ملل ماند، آخر این چه عزتی است، آیا شما از شهدا و وجدانتان و تاریخ انقلاب و دفاع مقدس شرم نمی‌کنید، آیا این ملت به شما رای دادند که بعدا از رأی می‌گویید می‌خواستیم مشکلاتتان را حل کنیم اما نشد؛ شما دیگر نخواهید توانست نظر ملت را جلب کنید.

وی افزود: شما تجربه تاریخی دولت اصلاحات را ببینید این‌ها دو سال هسته‌ای را تعلیق کرده بودند، نمایندگان آمریکا و انگلیس را به ایران می‌آورید و با نرگس محمدی، جعفر پناهی و شیرین ستوده دیدار می‌کنند.

این استاد ارزشی گفت: چرا ظریف با هاله اسکندری دیدار می‌کند و می‌نشیند، شما نماینده جمهوری اسلامی هستید، بحث هسته‌ای یک بحث ملی است که می‌گویید اگر کنار نیایند ما مجلس را باخته‌ایم.

ما الآن در اوج قدرت هستیم و می‌توانیم از آنها امتیاز بگیریم، چرا اعلام می‌کنید همه‌چیز ما وابسته به برجام است و  آن‌ها بگویند ما گزینه نظامی را داریم

صفرپور تصریح کرد: ما نخواهیم گذاشت قطع‌نامه 598 دیگری برای ملتمان رقم بخورد و رهبری جام زهر را بنوشد، با کدخدا نشستن یعنی ذلت و خواری و ما الآن در اوج قدرت هستیم و می‌توانیم از آنها امتیاز بگیریم، چرا اعلام می‌کنید همه‌چیز ما وابسته به برجام است و  آن‌ها بگویند ما گزینه نظامی را داریم.

ایزدی از دیگر اساتید حاضر در این تجمع گفت: ما بایستی زیر پرچم جمهوری اسلامی باشیم و اعتراضمان را از این طریق به گوش دولت برسانیم نه اینکه اینها کاری کنند که ما احساس شرمندگی کنیم، صحبت امام(ره) در گوشمان است که استکبار قصدش نبودن جمهوری اسلامی است ولی اگر تهاجم و اقتدار دولت قبلی نبود این‌ها پای میز مذاکره نمی‌آمدند.

وی افزود: آل سعود چیزی در مقابل قدرت و دین ما نیست و پشت‌گرمی آن آمریکاست؛ ما چه نیازی به رابطه با آمریکا داریم ولی درعین‌حال متقاضی دوستی مقابل با کشورها هستیم به‌شرط تقابل دوستی دوطرفه.

این استاد ارزشی گفت: در قضیه عربستان ازنظر حقوقی دولت ایران باید از خانواده‌ها بخواهد که در دادگاه عربستان حضور پیداکرده و اقامه دعوا کنند و با حمایت سیاسی و دیپلمات دولت در مقابل عربستان در مراجع قانونی بین‌المللی و دادگستری حضور داشته باشند تا معلوم شود که عمدی در کار بوده است.

ایزدی با ابراز تاسف از آمار بالای کشته‌های ایران گفت: مشخص است که این جنایت عمدی بوده است که باید در دیوان کیفری بین‌المللی محاکمه شوند، در دنیا قدرت حرف اول را می‌زند و ما باید قدرتمند وارد شویم و پشتوانه قوی برای دولت باشیم و دولت باید به فرمان رهبری و نیروی مردم باشد و اهداف اینان را دنبال کند؛ نه از طریق ذلت بلکه از موضع قدرت.

بنا به گزارش "حافظ نیوز"، در این تجمع بیانیه‌ای که توسط دانشجویان دانشگاه‌های شهر شیراز صادرشده بود نیز قرائت شد که در ذیل می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز که با عنایات ویژه حضرت ولی‌عصر (عج) و رهبری الهی حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله) و پافشاری ملت ایران بر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی؛ جمهوری اسلامی ایران در موقعیتی بسیار حساس و تاریخی قرار گرفته است؛ عده‌ای کوته‌نگر و ناامید به نام تدبیر و امید دم از سازش و مذاکره با شیطان بزرگ می‌زنند و متوجه سخن مولایشان نیستند که چند قدم بیشتر تا پیروزی نمانده است.

اینان کسانی هستند که مشی انقلابی‌شان را از یاد برده‌اند و از امام خاطره‌های خودساخته تعریف می‌کنند و فراموش کرده‌اند که امام امت می‌فرمود: «آری، اگر ملت ایران از همه اصول و موازین اسلامی و انقلابی خود عدول كند و خانه عزت و اعتبار پیامبر و ائمه معصومین - علیهم السلام - را با دست‌های خود ویران کند، آن‌وقت ممكن است جهان خواران او را به‌عنوان یك ملت ضعیف و فقیر و بی‌فرهنگ به رسمیت بشناسند، ولی در همان حدی كه آن‌ها آقا باشند ما نوكر، آن‌ها ابرقدرت باشند ما ضعیف، آن‌ها ولی و قیم باشند ما جیره‌خوار و حافظ منافع آن‌ها، نه یك ایران با هویت ایرانی – اسلامی» (1).

طنز تلخ داستان آنجاست که این ساده‌لوحان کوته‌فکر دلیل اصلی دشمنی دشمنان ما را از یاد برده‌اند و گمانشان بر این است که «اگر فلان حرف را نزنیم یا فلان کار را نکنیم و ملاحظه‌ی دشمن را بکنیم، دشمنی‌ها کم می‌شود.» و حال‌آنکه امام عظیم الشان ما فرمودند : «كسی تصور نكند كه ما راه سازش با جهان خواران را نمی‌دانیم. ولی هیهات كه خادمان اسلام به ملت خود خیانت كنند!» (2)

آری؛ همان‌گونه که امام ما فرمود مکتب ما مکتب مبارزه است و ما عقب‌نشینی از حقوق محرومان و مستضعفان جهان را به هیچ قیمتی نخواهیم پذیرفت و به سمت شیطان بزرگ دست سازش و دوستی دراز نخواهیم کرد و آنانی که چنین کنند با مشت پولادین دلسوزان اسلام و ایران و انقلاب مواجه خواهند شد.

داغ دیگری که این روزها بر دل ما نهاده شده است از آتش حماقت و بی‌کفایتی آل سعود خائن سرچشمه می‌گیرد و در این میانه ما این فریاد را به کجا بریم که آل سعود؛ این اشغال‌کننده‌ی حریم الهی عید مسلمانان را به عزا تبدیل ساخت و از هیچ‌یک از مدعیان حقوق بشر و شیوخ شکم‌باره کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صدایی برنخاست که اگر غیرت عربی و نه اسلامی هم می‌داشتند با این موضوع به گونه‌ی دیگری برخورد می‌کردند؟

به گمان ما امروز سکوت مسلمانان و بی‌عرضگی آل سعود کار را بدان جا رسانده است که "حرم، حرم است اما نه برای ناس، كه برای امریكا! و كسی كه به امریكا لبیك نگوید و به خدای كعبه رو آورد سزاوار انتقام خواهد شد." (3)

و چرا دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر و امید که این‌همه شعار عزت سر می‌دهد این‌همه منفعلانه وارد میدان شده است و چرا برای رهایی حرم امن الهی از دست متحدین شیطان بزرگ تلاش نمی‌کند؟

مسئله مهم دیگر این روزها، عقب‌نشینی غیرقابل‌پذیرش تیم مذاکره‌کننده از حقوق مسلم ملت ایران در برجام و باز گذاشتن راه‌های نفوذ و فشار بر ملت مقتدر و مظلوم ایران است که انتظار جدی می‌رود اصلاح شود.

ما اعلام می‌داریم که آماده‌ایم تا عقب‌نشینی خواص بی‌بصیرت را جبران کنیم.

در پایان به روح امام خمینی(ره) و شهدای عظیم الشان انقلاب اسلامی و همه آزادگان تاریخ درود می‌فرستیم و ضمن تجدید بیعت با امام خامنه‌ای، این نائب برحق بقیة‌الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه فداه آمادگی خود را برای حضور در تمام عرصه‌هایی که انقلاب از ما طلب می‌کند را اعلام می‌کنیم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته 1و2و3 .

پیام جام زهر امام خمینی(ره) در حاشیه پرچم آمریکا سوزانده شد و این شعارها داده شد:

مرگ بر آل سعود، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و صهیونیزم، مرگ بر انگلیس.
کد مطلب : ۱۱۱۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
نام
feedback
Iran, Islamic Republic of
مسخرههههههههههههههههههههههه