۰
plusresetminus

«مطهری» حاضر به مناظره با «زاکانی» در دانشگاه شیراز نشد/ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز: «نمی دانیم چرا مسئولان از برپایی کرسی های آزاداندیشی استقبال نمی کنند/از آقای مطهری انتظار می رود صدای مخالف را تحمل کند» + تصویر نامه

تاریخ انتشارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۶
کرسی آزاد اندیشی مناظره میان دکتر علیرضا زاکانی و دکتر علی مطهری که قرار بود در دانشگاه شیراز برگزار شود، به دلیل انصراف مطهری از مناظره لغو شد.
به گزارش "حافظ نیوز" کرسی آزاد اندیشی مناظره میان دکتر علیرضا زاکانی و دکتر علی مطهری که قرار بود در دانشگاه شیراز برگزار شود، به دلیل انصراف مطهری از مناظره لغو شد.
در همین ارتباط توانا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در گفتگو با "حافظ نیوز" اظهار داشت: طی یک سال اخیر، با فضایی احساسی در دانشگاه شیراز مواجه بوده ایم که بر اساس آن، سخنرانان مطرح کشوری و یا استانی به این دانشگاه آمده و در فضایی یک طرفه به ایراد سخنرانی پرداخته اند و بدون شنیدن صدای مخالف و منتقد و بدون هیچگونه تضارب آرا، دانشگاه را ترک کرده اند حال آنکه در چنین فضایی نمی‌توان برپایه عقل و منطق نسبت به گفته‌های سخنران تصمیم گرفت.
توانا در ادامه افزود: تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم برپایی کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها نیز به دلیل حاکم شدن فضای منطقی در دانشگاه هاست و بسیج دانشجویی بارها اعلام کرده که حاضر است میان جریانات مختلف دانشجویی و سیاسی، در فضایی منطقی کرسی آزاد اندیشی و مناظره برپا کند اما متاسفانه از سوی مسئولان از ایجاد چنین فضایی استقبال نشده که این امر مایه تعجب و نگرانی است.
وی در ادامه با اشاره به دعوت از دکتر زاکانی و دکتر مطهری برای انجام مناظره در دانشگاه شیراز تصریح کرد: دکتر زاکانی دعوت به مناظره با دکتر مطهری را پذیرفت و اعلام کرد هر تاریخی که دکتر مطهری مدنظرشان باشد در دانشگاه شیراز حضور می‌یابند اما متاسفانه دکتر مطهری علیرغم اینکه تاریخ های متعددی برای حضور در دانشگاه شیراز به ایشان پیشنهاد شده بود، برای مناظره پاسخ منفی داده اند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در انتها گفت: از دکتر علی مطهری که طی سالهای اخیر بارها بر لزوم آزاد اندیشی و تضارب آراء تاکید کرده است، انتظار می رود در ساحت عمل نیز به گفته خود عمل کند و تن به مناظره با کسانی را بدهد که افکار و نظرات متفاوتی با وی دارند.
 
 
کد مطلب : ۱۱۸۰۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما