۰
plusresetminus
گزارشی از دیدار نماینده ولی فقیه در فارس با منتخبین جریان دانشجویی شیراز؛

از تأکید بر «استکبارستیزی» و «مرگ بر آمریکا» به‌عنوان هویت و شاکله جنبش دانشجویی تا تصریح فعالان دانشجویی بر فسادهای فرهنگی، استبدادگرایی و ورود فتنه‌گران در دانشگاه‌ها و آفت آقازادگی و بی‌توجهی به محرومین در شیراز+عکس

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۶
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: جبنش دانشجویی در کشور ما از آغاز با نقش ضد استکباری و مقابله با نظام سلطه رقم خورد، شهدایی که در روز 16 آذر جان خود را تقدیم آرمان‌های بلند انسانیت و بشریت کرده‌اند در راه مبارزه با استکبار و نظام سلطه قدم برداشته بودند.
به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شیراز با وی، به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو اظهار داشت: در جامعه اسلامی ما فضایی به وجود آمده است که همه یک‌دل، صمیمی و مهربان مسائل خود را با یکدیگر مطرح می‌کنند، طبیعی است که این امور نسبی است و ما به طور مطلق نمی‌توانیم همه مسائل را یک‌جا ارزیابی کنیم اما نسبت به جاهای دیگر، جامعه ما از اُنس و اُلفت بیشتری برخوردار است.

جبنش دانشجویی در کشور ما از آغاز با نقش ضد استکباری و مقابله با نظام سلطه رقم خورد

امام‌جمعه شیراز افزود: جبنش دانشجویی در کشور ما از آغاز با نقش ضد استکباری و مقابله با نظام سلطه رقم خورد، شهدایی که در روز 16 آذر جان خود را تقدیم آرمان‌های بلند انسانیت و بشریت کرده‌اند در راه مبارزه با استکبار و نظام سلطه قدم برداشته بودند.

وی گفت: پس از جریان 16 آذر، حرکت دانشجویان در مسیر اصلاح امور، نزدیک شدن به مردم محروم جامعه و معنویت بوده است، هشت سال بعد از آن، حضور دانشجویان را در مراسم ارتحال مرحوم آیت ‌الله ‌العظمی بروجردی به شکل منسجم و منظم در حوزه علمیه قم مشاهده می‌کنیم که حرکتی دقیقاً بر خلاف خواسته‌های حکومت بود، در سال 1341 و در داستان انجمن‌های ایالتی و ولایتی در قم، دانشجویان حضور داشتند و از نیمه خرداد 1342 این حضور به طور مرتب و پشت سر هم ادامه داشت تا پیروزی انقلاب اسلامی و از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز نیز همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جبنش دانشجویی ایران سالم به دنیا آمد و در طول حیات خود علی رغم تلاش‌های فراوانی که برای انحراف دانشجویان انجام شده است، اما بدنه جنبش دانشجویی همچنان سالم و ارزشمند باقی مانده‌ است.
دیدار نماینده ولی فقیه در فارس با منتخبین جریان دانشجویی شیراز
آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه دانشگاه مرکزی است که می‌تواند آب زلال را به تمام قسمت‌های جامعه برساند، گفت: نقاط ضعفی هم که وجود دارد باید با همکاری و همدلی از بین بروند، وحدت در تمام جوامع اصل است اما از این اصل مهم‌تر، محور وحدت است که محور وحدت «مقام معظم رهبری» هستند، تخلف و سرپیچی از دستورات ایشان در هر شرایطی پذیرفته‌ شدنی نیست و همواره باید حول محور رهبری گام برداشت.

دانشگاه محل حاکمیت عقل، منطق، علم و دانش است/ تلاش روحانیت از ابتدا بر این بوده است که دانشگاه مستقل باشد

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: اگر احزاب سیاسی نخواهند از دانشگاه به عنوان یک ابزار استفاده کنند، دانشگاه و دانشجویان ما بسیار راحت در محیط دانشگاه مشکلات و مسائل خود را ارزیابی و حل و فصل می‌کنند و نیازی هم به بیرون ندارند، چون دانشگاه محل حاکمیت عقل، منطق، علم و دانش است.

وی بیان داشت: تلاش روحانیت از ابتدا بر این بوده است که دانشگاه مستقل باشد.

در 16 آذر بعنوان سالروز استکبارستیزی و شعار مرگ بر آمریکا، وظیفه‌ داریم که به هویت و رسالت دانشجویی پرداخته و آن را به‌طور مجدد بازخوانی کنیم

در ابتدای این دیدار اسماعیل قزل سفلی، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس گفت: در آستانه 16 آذر بعنوان روز استکبارستیزی و نیز عدالت‌ طلبی و آزادی‌ خواهی قرار گرفته‌ایم، چنین روزی را نباید تنها به سطح برپایی آئین و مسائل کوچک صنفی تنزل داد، در 16 آذر بعنوان سالروز استکبارستیزی و شعار مرگ بر آمریکا، وظیفه‌ داریم که به هویت و رسالت دانشجویی پرداخته و آن را به‌طور مجدد بازخوانی کنیم.

روز 16 آذر روز تولد شعار مرگ بر امریکا بوده و نباید به این روز صرفاً به عنوان یک جشن توجه کرد

وی در دیدار جمعی از تشکل‌های دانشجویی شیراز با نماینده مقام معظم رهبری گفت: روز 16 آذر روز تولد شعار مرگ بر امریکا بوده و نباید به این روز صرفاً به عنوان یک جشن توجه کرد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس همچنین پیرامون جمع دانشجویان حاضر در دیدار گفت: بسیج دانشجویی تلاش کرده است تا منتخبی از دانشجویان با همه افکار در این مراسم گردهم آیند و بدون پرده تمام سخنان خود را ارائه دهند.

علت فسادهای فرهنگی چیزی جز سوء مدیریت فرهنگی نیست

محمد صادقی، دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه صنعتی شیراز به نمایندگی از اتحادیه انجمن اسلامی مستقل در شیراز سخنرانی کرد.

وی پیرامون مباحث فرهنگی و فساد فرهنگی گفت: دامنه‌ فساد فرهنگی هرروز گسترده‌تر می‌شود که باعث آن می‌شود تا قشر ارزشی هر روز ناامیدتر شود.

صادقی افزود: علت این فسادهای فرهنگی چیزی جز سوء مدیریت فرهنگی نیست.

شایسته نیست دستگاه‌های دولتی این نظام به بهانه‌های مضحک دست به امحاء 1700 تن سیب‌زمینی بزنند

این فعال دانشجویی در ادامه با تاکید بر این نکته که انقلاب اسلامی ایران با آرمان حمایت از مستضعفین به بار نشست گفت: شایسته نیست دستگاه‌های دولتی این نظام به بهانه‌های مضحک دست به امحاء 1700 تن سیب زمینی بزنند در حالی که خانواده‌هایی شب‌ها در این سرزمین با شکم‌های گرسنه سر به بالین می‌گذارند و این کار نشان دهنده‌ روحیه سرمایه داری در بین برخی از مسئولین است.

نگه داشتن باب مذاکرات با شیطان بزرگ شاه‌کلید نفوذ است

صادقی با تاکید بر شاه کلید نفوذ در جمهوری اسلامی گفت: نگه داشتن باب مذاکرات با شیطان بزرگ شاه کلید نفوذ است و هدف مذاکرات توسط غربی‌ها ایجاد زمان و فرصت برای ضره زدن به نظام جمهوری اسلامی است.

کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها با مخالفت شدید روبرو می‌شود

هادی سلیمان زاده، دبیر انجمن وفاق و توسعه نیز با اشاره به انتخابات آتی و نیاز به نشاط سیاسی در میان مردم گفت: رفع سدهای پیش رو می‌تواند مهم‌ترین کار برای حل نفوذ باشد، باید در داوری‌های خود انصاف را رعایت کنیم.

این فعال دانشجویی دانشگاه شیراز پیرامون کرسی آزاد اندیشی به عنوان یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری گفت: کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها با مخالفت شدید روبرو می‌شود.

وی در ادامه افزود: سخنرانی و تضارب ارا در دانشگاه نشان از پویایی در دانشگاه‌هاست.

دانشجویان به مصلحت‌اندیشی و مسائل بیهوده روی آورده‌اند

مرتضی یاسان دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز نیز به نمایندگی از جامعه اسلامی دانشگاه شیراز و علوم پزشکی شیراز به بیان نکاتی پرداخت.

وی با اشاره به رسالت دانشجو و دانشگاه در طلب ایدال ها گفت: دانشجویان به مصلحت‌اندیشی و مسائل بیهوده روی آورده‌اند که این امر سبب شده است تا برخی مسئولین هر طور به مزاجشان خوش می‌آید عمل کنند.

حضور برخی از محکومین فتنه در دانشگاه‌ها باعث شادی بلاوصفی در فتنه‌گران شده است

این فعال دانشجویی پیرامون خط قرمز فتنه و حضور چنین سخنرانانی در دانشگاه افزود: حضور برخی از محکومین فتنه در دانشگاه‌ها باعث شادی بلاوصفی در فتنه گران شده است.

وی افزود: عده‌ای قصد دارند با قبح‌شکنی از حضور فتنه‌گران در دانشگاه‌ها، پای کسانی که نظام را به لبه پرتگاه بردند را به دانشگاه و پست‌های مدیریتی کشور باز کنند.

اگر مسئولین دانشگاه نمی‌توانند نظم برنامه‌ها را برقرار کنند، استعفا دهند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز با اشاره به استدلال مسئولین دانشگاه شیراز در عدم مجوز به تشکل‌های انقلابی برای دعوت سخنران و پادگانی کردن دانشگاه برای حضور افراد حاشیه دار گفت: اگر مسئولین دانشگاه نمی‌توانند نظم برنامه‌ها را برقرار کنند استعفا دهند و کار را به اهلش بسپارند.

وی در ادامه گفت: برخی از اصحاب فتنه قصد حضور در انتخابات آتی را دارند تا به نیات خود برسند و ان شاء الله با وجود شورای نگهبان عادل و بیدار به اهداف خود نخواهند رسید.

دعوت انجمن اسلامی دانشجویان از آیت‌الله ایمانی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان

یاسان در پایان سخنان خود از طرف انجمن اسلامی دانشجویان از آیت‌الله ایمانی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان دعوت کرد.

با چه منطقی الزام این طرح 57 هکتاری حرم شاهچراغ (ع) به یقین رسیده است.
دیدار نماینده ولی فقیه در فارس با منتخبین جریان دانشجویی شیراز

سجاد طاهری، نماینده مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز، مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز و مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه آزاد شیراز در ادامه با حضور در جایگاه با اشاره به توسعه فیزیکی حرم احمدی و محمدی(ع) گفت: این روزها خبرهایی به گوش می‌رسد که طرح 57 هکتاری حرم شاهچراغ (ع) با شدت زیادی در حال اجرا است.

وی افزود: سوالاتی پیرامون این طرح مطرح است از اینکه با چه منطقی الزام این طرح به یقین رسیده است و قرار است چه بناهایی جای میراث با ارزش و تمدن اسلامی و شیعی این منطقه را بگیرد؛ حضرت آقا بارها بر اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند و دارند و این نکته حائز اهمیت است که یکی از راه‌های اقتصاد مقاومتی که زمینه آن را به راحتی داریم نابود می‌کنیم همین بافت تاریخی ما است که نمونه آن در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و شیراز دارای بی نظیر ترین بافت و نوع معماری در جهان است.

چرا مناطق محروم شیراز هیچگاه به صورت جدی مورد توجه قرار نمی‌گیرند؟ چرا آباد نمی‌شوند؟

نماینده مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز در ادامه افزود: یکی از اصول امام روح الله و حصرت آقا رسیدگی به مستضعفین و محرومین جامعه است اما متاسفانه این نوع نگاه در بین مسئولین امر ما دیده نمی‌شود چرا مناطق محروم شیراز هیچگاه به صورت جدی مورد توجه قرار نمی‌گیرند؟ چرا آباد نمی‌شوند؟ متاسفانه مسئولین ما دنباله رو سرمایه گذار هستند، گویی حضور خود سرمایه گذار برای ما بالذات یک حسن است.

وی با اشاره به ظرفیت معنوی اجتماعی نماز جمعه در ارتباط با آگاهی بخشی مردم تاکید کرد: نماز جمعه ظرفیت بزرگی است و می‌تواند خلأهای صدا و سیما را نیز پر کند.

 آفت آقازادگی و خاندان سالاری بر شهر شیراز چنبره زده است

نماینده مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز با اشاره به مسئله آقازادگی و خاندان سالاری در شیراز گفت: متاسفانه آفت آقازادگی و خاندان سالاری که امری نامبارک و نامیمون است بر شهر شیراز چنبره زده و برخی‌ها با این عنوان یا انتساب به خانواده شهدا و ایثارگران برای خود جایگاه ویژه ای قائل شده و با قرار گرفتن در منسب هایی از آن برای منافع شخصی و حزبی خود استفاده می‌کنند.

وی با بیان اهمیت اقتصاد مقاومتی در بیانات مقام معظم رهبری و نقش کشاورزی در این امر بیان کرد: امحا 1700 تن سیب زمینی و تضییع بیت المال که نتیجه یک دور باطل و سوءمدیریت کشاورزی استان است.

بررسی عملکرد نمایندگان دراین مدت چهار ساله و تببین شرایط انتخاب کاندیدای اصلح از تریبون نماز جمعه می‌تواند هدایت‌گر مردم باشد

طاهری گفت: بررسی عملکرد نمایندگان استان فارس و شهر شیراز دراین مدت چهار ساله در مسند نمایندگی و تببین شرایط انتخاب کاندیدای اصلح از تریبون نماز جمعه می‌تواند هدایت گر مردمی باشد که پای صندوق‌های رأی رفته و آینده چهار ساله شهر و استان خود را به دست کاندیداهای خود می‌دهند.

 16 آذر یعنی دانشجویان از خون خود می‌گردند اما اجازه نفوذ را نخواهند داد

عباس توانا، نماینده بسیج دانشجویی شیراز با اشاره به فلسفه 16 آذر گفت: 16 آذر یعنی دانشجویان از خون خود می‌گردند اما اجازه نفوذ را نخواهند داد.

چندین درخواست برای دعوت از سخنرانان داشتیم که متاسفانه از طرف دانشگاه این سخنرانان اجازه سخنرانی نیافتند

دانشجوی دانشگاه شیراز افزود: ما چندین درخواست برای دعوت از سخنرانان داشتیم که متاسفانه از طرف دانشگاه این سخنرانان اجازه سخنرانی نیافتند.

توانا با اشاره به اصول دانشجو و دانشجویی گفت: عده ای اصرار دارند که برنامه‌ها به صورت تک سخنران در دانشگاه باشد.

وی در ادامه افزود: دو بال رشد کشور حوزه و دانشگاه است، باید با همدیگر همکاری کنند هر چند که حوزه‌های شیراز تازه تأسیس و هنوز نوپا هستند.

دانشجوی ارشد اقتصاد دانشگاه شیراز در ادامه با بیان نکاتی پیرامون سال 88 و حضور فتنه گران گفت: متاسفانه عده‌ای در آن زمان و این زمان دوست ندارند در چارچوب نظام باشند.

http://hafeznews.ir/images/docs/000012/n00012153-r-b-000.png
 
مرجع : غریو
کد مطلب : ۱۲۲۶۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما